Gratis: diverse fliser til afhentning NU i~
Fra : Gaffa

Dato : 16-09-02 18:54

Vi er ved at lægge forhaven om og i den forbindelse, kan vi tilbyde til
GRATIS OPTAGNING OG AFHENTNING i 2840 HOLTE flg fliser på "først til mølle"
basis:

1) ca 50 stk 40 x 40cm
2) ca 65 stk 50 x 50cm
3) ca 50 stk 45 x 53cm
4) ca 25 stk 30 x 65cm

samt "knækfliser" til stenkant

5) ca 165 stk 20 x 50cm

ALT SKAL FJERNES PR OMGÅENDE !!!!!

Henvendelse til

lefevre@post7.tele.dk

eller

mobil 21 75 31 39

Hilsen
Trine/Poul

--
Ved svar via E-mail skal du fjerne 'x' foran min e-mail adresse.

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 17-09-02 12:35

"Gaffa" <xleineweb@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Vi er ved at lægge forhaven om og i den forbindelse, kan vi tilbyde til
> GRATIS OPTAGNING OG AFHENTNING i 2840 HOLTE flg fliser på "først til
> [...]
Du er i den forkerte gruppe....
Prøv news:dk.marked.privat.hus-og-have

Thomas
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 17-09-02 12:49

On Tue, 17 Sep 2002 13:34:56 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>Du er i den forkerte gruppe....
>Prøv news:dk.marked.privat.hus-og-have
>
>Thomas
>_________________________________________
>This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Nu spørger jeg sikkert dumt - men for nysgerrighedens skyld; også når
det er gratis?

Når jeg kigger på
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.hus-og-have

ser jeg under pkt. 3.2, at man godt må udveksle/bytte frø, aflæggere
o.lign., men at køb og salg naturligt nok er uønsket (forbudt).

Hjertelig løvfaldshilsen
Dorte

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-09-02 18:16

"Dorte R.M. Hansen" wrote:

> [...]
>
> ser jeg under pkt. 3.2, at man godt må udveksle/bytte frø, aflæggere
> o.lign., men at køb og salg naturligt nok er uønsket (forbudt).

Ja, du har ret.... Du spørger dumt.

Det er vanskeligt at få fliserne til at gro. Det må være kriteriet.
Det er ikke beløbets størrelse.

(Jeg ved at jeg er faldet i den samme før du, men fliser - der ikke vil
gro - kommer ikke ind under undtagelsen.)
Basta.!

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-09-02 19:34

> (Jeg ved at jeg er faldet i den samme før du, men fliser - der ikke vil
> gro - kommer ikke ind under undtagelsen.)
> Basta.!

Jamen man må ikke forære noget væk i markedsgrupperne - de er nemlig
forbeholdt køb og salg

Meget afhænger egentlig af den lille smiley, ikke? Jeg startede med et
udråbstegn, ændrede til et punktum og nu en smiley.

Men foræringer MÅ høre til her, der er ikke andre grupper.

Mvh Maria

Fra : M@rk

Dato : 17-09-02 21:06

Tue, 17 Sep 2002 20:33:43 +0200, berigede "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Jamen man må ikke forære noget væk i markedsgrupperne - de er nemlig
>forbeholdt køb og salg

Well, man kunne måske argumentere for, at en foræring er et salg med
en pris på 0

Ovenstående er naturligvis udelukkende, et forsøg på at være morsom

/Mark

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 17-09-02 20:22

On Tue, 17 Sep 2002 19:15:32 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> wrote:

>Ja, du har ret.... Du spørger dumt.

Og jeg som ellers elsker at få ret ;o/

>Det er vanskeligt at få fliserne til at gro. Det må være kriteriet.
>Det er ikke beløbets størrelse.

Oki er det en generel tolkning, eller? Jeg kunne nemlig ikke blive
klog på det udfra den korte beskrivelse. Og så egentlig sådan på det,
at man blot ikke måtte blande penge ind i det.

>(Jeg ved at jeg er faldet i den samme før du, men fliser - der ikke vil
>gro - kommer ikke ind under undtagelsen.)
>Basta.!

Jamen jeg er skam ikke faldet i noget som helst - mine få fliser
bliver, hvor de er (håber jeg)

Hjerteligst
Dorte

Fra : M@rk

Dato : 18-09-02 08:38

Tue, 17 Sep 2002 21:22:18 +0200, berigede Dorte R.M. Hansen
<dot.ringholm@get2net.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Oki er det en generel tolkning, eller?

Generel holdning, det ved jeg nu ikke - men min holdning er, at _al_
handel, det være sig køb, salg eller bytte, bør holdes i de dertil
indrettede grupper - altså markedsgrupperne

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Niels Olsen

Dato : 17-09-02 20:17

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, du har ret.... Du spørger dumt.

Jeg synes det er dig der svarer dumt.

> Det er vanskeligt at få fliserne til at gro. Det må være kriteriet.
> Det er ikke beløbets størrelse.

Det har du ret i, men hvorfor skal de gro bare for at kunne foræres væk i
denne gruppe. Kriteriet må være at det skal høre til gruppetemaet. Så kan
det da godt være der kommer for mange indlæg af den slags, men så vil jeg
mene at det er bedre at forbyde det helt.

> (Jeg ved at jeg er faldet i den samme før du, men fliser - der ikke vil
> gro - kommer ikke ind under undtagelsen.)
> Basta.!

Ja det forstår jeg ikke. Ikke fordi jeg nødvendigvis skal forstå det. Jeg
skal nok følge reglerne enten jeg er enig i dem eller ej.

MVH Niels

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-09-02 18:56

Niels Olsen wrote:

> [...]
> det da godt være der kommer for mange indlæg af den slags, men så vil jeg
> mene at det er bedre at forbyde det helt.

Det der blev citeret fra fundatsen var:
Køb og salg henvises til dk.loppemarked.
(Udveksling og bytte af planter, frø, aflæggere og lignende er dog
tilladt.)

Derfor går jeg udfra at det der er tilladt at forære "frø, aflæggere og
lignende" væk.
Derunder falder _ikke_ fliser.
Jeg er enig med dig. Forbyd det helt. Men jeg har ikke energi til at forsøge
at ændre fundatsen. (Er vist også et ret ligegyldigt emne at diskutere... Vi
har vist for god tid.!)

> Ja det forstår jeg ikke. Ikke fordi jeg nødvendigvis skal forstå det. Jeg
> skal nok følge reglerne enten jeg er enig i dem eller ej.

Du ved det ikke, men jeg beklagede mig for en uges tid siden netop over at
nogen forsøgte at forære "frø, aflæggere og lignende" væk.
Og der tog jeg fejl.

Denne lille undtagelse er såvidt jeg ved, den eneste tilladelse der eksisterer
til "salg" udenfor grupperne dk.marked.xxx

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-09-02 19:08

On Wed, 18 Sep 2002 19:56:14 +0200, Jørgen Rasmussen
> [...]

>at ændre fundatsen. (Er vist også et ret ligegyldigt emne at diskutere... Vi

Jeg er enig - og heldigvis er det ikke ret tit vi ser denne slags
'bortgives' i gruppen - så der er heldigvis endnu ikke nogen grund til
at ændre fundatsen.

>Denne lille undtagelse er såvidt jeg ved, den eneste tilladelse der eksisterer
>til "salg" udenfor grupperne dk.marked.xxx

P et tidspunkt var det vist også tilladt at købe/sæge i Mac-gruppen. Men
det er muligvis min hukommelse som spiller mig et puds.

http://www.gartneriet.dk
- nu med link til egne billeder fra Aero-koncerten
med Jean Michel Jarre

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 19-09-02 23:11

<snip>

Pyha, sikke en debat jeg fik startet der

Thomas
(der godt er klar over at dette indlæg er OT og citatteknikken kunne være
bedre...)
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002