Gasvarmer
Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 16-09-02 19:06

Hej NG

Jeg er ny i campinglivet, men nyder det sammen med min lille familie i vores
nye CV. Vi vil gerne ud i efterårsferien og jeg vil gerne vide om man kan
lægge sig til at sove med gasvarmeren tændt, eller hvordan holder man så
varmen ?, eller slukker man når man går i seng, og første mand oppe tænder
?, og er det sikkert nok ?.

Alternativet er ligger tæt med konen, meeen det kunne jo blive lidt trivielt
en hel uge , og ikke for at tale om at man er jo helt ødelagt når man
kommer på arbejde igen.

Mvh
Kaj Erik Olsen

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-09-02 20:26

Hej

Du kunne jo også bytte kone med naboen...........

Nej der er ingen risiko for at sove med tændt gasovn. De ovne der findes
idag har et lukket forbrændingssystem, hvor indsugningsluften, flammen og
skorstenen er forbundet uden adgang til selve vognen.
Så hvis ellers vognen er gastestet så I er sikre på at den ikke er utæt, og
skorstenen er hel (testes mig bekendt også i alm gastest) kan I roligt sove.

Vi har camperet de sidste 6 år, og bruger flittigt gasovnen om natten i for-
og efterårssæsonen.

god tur.

Kim Olsen

Kaj Erik Olsen <morial@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d861daf$0$7395$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : hansi.christiansen

Dato : 16-09-02 21:02

"Kaj Erik Olsen" skrev d. 16-09-02 19:06 dette indlæg :
> [...]

> Mvh
> Kaj Erik Olsen
>
> du kan roligt lægge dig til at sove med gasvarmeren tændt, det gør
alle cv. ejere i dag, men for din egen skyld, vil jeg anbefale at ligge
tæt et par gange i ugens løb, om ikke andet for din kones skyld, jeg er
sikker på at hendes humør vil stige et par grader, hvis du samtidig
hvisker hende et par søde ord i øret
God tur.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kaj Erik Olsen

Dato : 16-09-02 21:16

> [...]
> tæt et par gange i ugens løb, om ikke andet for din kones skyld, jeg er
> sikker på at hendes humør vil stige et par grader, hvis du samtidig

Yep . . . onsdag og lørdag

Fra : Allig8or125

Dato : 16-09-02 22:18

Kaj Erik Olsen

> [...]
tæt et par gange i ugens løb, om ikke andet for din kones skyld, jeg er
sikker på at hendes humør vil stige et par grader, hvis du samtidig

så kan du roligt slukke for varmen,
mens I hygger Jer..))
nej .Spøg til side.......
du skal lade taglugen være åben,når der er varme på
ellers bliver der fugtigt.........................
God tur..............

--
Allig8or
Allig8or125@hotmail.com

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-09-02 07:48

Allig8or125 wrote:

> du skal lade taglugen være åben,når der er varme på
> ellers bliver der fugtigt

Nix, ikke mere end der ville være alligevel. Det er rigtigt, at varm
luft kan indeholde mere fugt end kold luft, men den lovpligtige
tvangsudluftning skulle gerne være nok.

Hvid du tænker på at gas ved forbrænding blandt andet har vand som
restprodukt, så er det kun et problem ved brug af de populære
gasvarmere, som mange campister bruger i forteltet - der udvikles
cirka 1,6 kg vand pr kg gas der afbrændes.

Ved afbrænding i campingvognens Truma (?) gasvarmeapperat ledes alle
forbrændingsprodukter ud i det fri via skorstenen - vanddampen ses
tydeligt som hvid "røg", når udetemperaturene er lave nok.

Konklusionen er, at der burde ikke, ved en velvedligeholdt
gasinstallation, være nogen fare eller problemer med at have varme på
om natten.

Hvad skulle vi gøre uden varme, når vi camperer i vintermånederne...

Fra : Bo Larsen

Dato : 17-09-02 08:37

Carsten Stage wrote:
> Hvad skulle vi gøre uden varme, når vi camperer i vintermånederne...

- Er det ikke dér konerne kommer ind i billedet?
--
Med venlig hilsen / Best regards
Bo Larsen

Fra : Carsten Stage

Dato : 17-09-02 12:19

On Tuesday, September 17, 2002 9:36 AM [GMT+0100=CET],
Bo Larsen <Larsen_bsc *Slet dette*@hotmail.com> skrev:

> - Er det ikke dér konerne kommer ind i billedet?

Ahaaaa - så må jeg ud og finde én - ka´ jeg måske låne....

Fra : Bo Larsen

Dato : 17-09-02 13:26

Carsten Stage wrote:

> Ahaaaa - så må jeg ud og finde én - ka´ jeg måske låne....

Jeg spør' lige
.................Hun siger nej!