Online Bibelen på CD-ROM
Fra : Henrik, a.k.a. DOS

Dato : 16-09-02 18:45

Jeg ved godt at dette normalt IKKE er en markedsplads, men da jeg har to
EKSTRA eksemplarer udbydes
disse til dem der måtte have interesse i at studere Bibelen ud fra egen
cd-rom. En meget brugervenlig
brugergrænseflade.

Medfølger naturligvis i original emballage - ideel som gaveidé.

Bud kan indgives på listen indtil onsdag kl. 18, hvor vinderne vil blive
orienteret -- så kan alle nå at få cd'en
til weekendens bibelstudier.

Bud starter ved 100,-.

Henrik

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-09-02 19:02

"Henrik, a.k.a. DOS" <vestergaard_henr@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:am55bq$efh$1@sunsite.dk...

-- klip salgsannonce --

Hvorfor i alverden skulle man dog købe noget man kan downloade gratis
fra nettet på følgende adresse:
http://www.onlinebible.org

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 16-09-02 22:26

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> -- klip salgsannonce --
>
> Hvorfor i alverden skulle man dog købe noget man kan downloade gratis

Nu er det vel sådan at linket du ref. til er Autoriserede oversættelser
NT 1907 / GT 1931 og dermed et forældet sprog.
Hvis jeg ikke lige "gider" slå op i min egen Bibel, så er den nye
oversættelse
jo lige ved hånden http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm
og har jeg brug for de mest mærkelige sprog er dette et godt sted:
http://bible.gospelcom.net/cgi-bin/bg?language=english&version=NIV

http://www.biblegateway.com/cgi-bin/bible?passage=JOHN%2B3%3A16&showfn=on&sh
owxref=on&language=arabic&version=IBS&x=15&y=10

John 3
16 ???????? ?????? ??????? ????? ?????????? ?????? ?????? ???????
??????????? ?????? ??? ???????? ????? ???? ???????? ????? ???? ??????? ????
?????????? ?????????????.

Det har jeg megen glæde af når jeg snakker kristendom med vores kurdiske
venner.

Så jeg er ikke køber til cd-rommen
Ernst

Fra : Henrik, a.k.a. DOS

Dato : 16-09-02 23:36

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> jo lige ved hånden http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm
> og har jeg brug for de mest mærkelige sprog er dette et godt sted:

Gospelcom.net er faktisk et rigtigt godt sted
Henrik

Fra : Andreas Falck

Dato : 17-09-02 08:42

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er det vel sådan at linket du ref. til er Autoriserede
> oversættelser NT 1907 / GT 1931 og dermed et
> forældet sprog.

Nu var det jo altså heller heller ikke mig der havde noget til salg, -
men det link jeg gav, var til det samme bibelprogram som der er på den
CD'er der var sat til salg!

Og jeg synes da ikke der er særligt sjovt at give penge for noget jeg
kan downloade gratis og helt lovligt.

Og det er endda helt lovligt at forære kopier væk af hele
programmet, - ja man opfordres endda til at gøre det.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 17-09-02 22:08

Ernst Pedersen med adressen tingvej@mail1.stofanet.dk skrev således:

> Nu er det vel sådan at linket du ref. til er Autoriserede oversættelser
> NT 1907 / GT 1931 og dermed et forældet sprog.

Hvad 1992-oversættelsen måtte have vundet i præcision har den nu i et vist
omfang sat til i sproglig skønhed. Personligt holder jeg meget af
1907-oversættelsen.

Indtil Bibelselskabet sætter prisen ned på deres egen CD-rom (pt 700 kr), så er
de copyright-udløbne versioner nu ikke så ringe endda. Men jeg synes stadig
OnlineBible er noget hakkende hø og vil gerne anbefale det ligeledes gratis
alternativ e-Sword med den samme danske bibel fra linket

http://www.e-sword.net/files/setup.exe
www.e-sword.net/files/bibles/dansk.exe

Lars Erik Bryld
17 sep AD 2002
Skt. Robert Bellarmin

Fra : Henrik, a.k.a. DOS

Dato : 16-09-02 23:34

"Andreas Falck" <Andreas.Falck@get2net.dk> wrote in message
> [...]
>
> -- klip salgsannonce --
>
> Hvorfor i alverden skulle man dog købe noget man kan downloade gratis

Jamen, hvis du mener at det link indeholder en komplet cd-rom, så download
du bare. Dette var bare et tilbud til dem som MÅTTE være interesserede --
ikke et forsøg på at invitere til debat om noget ikke-eksisterende...

cd-rommen annonceres netop på den ovennævnte side...

Henrik