Hvorfor ændrer Outlook POP3 til "local hos~
Fra : Mogens

Dato : 16-09-02 18:34

Hej

Kører Win XP og outlook 2000.

Min Email opsætning virker perfekt.
Men i min kones account opsætning ændres POP3 til local host. Brugernavnet
tilføjes så /POP3 adressen.
Når jeg retter det virker det fint indtil at Outlook genstartes.

Hvad er det der styrer dette og hvad kan jeg gøre ?

Mogens

Fra : Allan Kjaergaard

Dato : 16-09-02 20:46

On Mon, 16 Sep 2002 19:34:25 +0200, "Mogens" <petsen@lazy.dk> wrote:

> [...]
>Når jeg retter det virker det fint indtil at Outlook genstartes.
>
>Hvad er det der styrer dette og hvad kan jeg gøre ?

Det lyder som en ældre udgave af Norton Antivirus. Med mindre at det
ikke virker, skal det være sådan for at NA kan skanne emails for
virus.

--
MvH Allan Kjærgaard

Fra : Madsen

Dato : 16-09-02 20:49

Mogens skrev:

> Hvad er det der styrer dette og hvad kan jeg gøre ?

Temmelig sikkert dit antivirussoftware. Norton Antivirus velsagtens.

Madsen.

Fra : M.N.

Dato : 16-09-02 22:17

> Temmelig sikkert dit antivirussoftware. Norton Antivirus velsagtens.

Eller PC-Cellin.

Mogens

Fra : Mogens

Dato : 17-09-02 07:14

> Eller PC-Cellin.

Bingo, jeg bruger PC-Cellin.
Hvordan løser jeg problemet, uden at afinstallere virus check.

Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-09-02 07:32

"Mogens" <petsen@lazy.dk> wrote in message
> Bingo, jeg bruger PC-Cellin.
> Hvordan løser jeg problemet, uden at afinstallere virus check.

Det gør du ikke...

PC-Cillin starter en POP3-client/server-demon som herefter henter post,
scanner for virus og lader sig være POP3-server på localhost.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mogens

Dato : 17-09-02 07:55

> Det gør du ikke...
>
> PC-Cillin starter en POP3-client/server-demon som herefter henter post,
> scanner for virus og lader sig være POP3-server på localhost.

Det er bare det at det virker fint under et logon, men ikke under et andet.
Skulle teorien passe, skulle POP3 scan være slået fra i det ene tilfælde ?

Mvh
Mogens

Fra : Madsen

Dato : 16-09-02 22:47

M.N. skrev:

> Eller PC-Cellin.

Også det ja og det er endda så "smart" lavet, at selvom man
afinstallerer PC-cillin så bliver kontoen ikke rettet tilbage.
Det gør det vist for øvrigt heller ikke med Norton.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-09-02 10:57

Mogens skrev:

> Bingo, jeg bruger PC-Cellin.
> Hvordan løser jeg problemet, uden at afinstallere virus check.

Mon ikke du kan bede PC-cillin om at den ikke skal scanne e-mails?
Det skulle da være mærkeligt andet. Når det er gjort kan du så
stille kontoindstillingerne i Outlook tilbage og scanne vedhæftede
filer manuelt. Det er selvfølgelig ikke så sikkert, medmindre du
husker at scanne vedhæftede filer inden du åbner dem.

Prøv evt. at læse her:
http://www.cnet.com/software/0-429669-8-8519538-1.html

Madsen.

Fra : Mogens

Dato : 17-09-02 14:55

> Prøv evt. at læse her:
> http://www.cnet.com/software/0-429669-8-8519538-1.html

Takker for linket *1000

Mvh
Mogens

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-09-02 21:33

"Mogens" <petsen@lazy.dk> wrote in message
> Hvad er det der styrer dette og hvad kan jeg gøre ?

Har du Norton Antivirus ?

Fra : Mogens

Dato : 17-09-02 07:15

> Har du Norton Antivirus ?