Rentefrit familielån
Fra : Henrik A

Dato : 16-09-02 18:03

Hej gruppe.

Jeg står og skal låne en større sum penge af min kære moder, og i denne
forbindelse virker det jo mest fornuftigt at lave det som et rentefrit
familielån.

Nu har jeg siddet og surfet lidt rundt på nettet efter en
gældsbrev-skabelon. Men alle steder jeg har fundet en sådan vil de have sig
betalt for det.

Nogen der har nogle gode ideer, hvor jeg kan finde det gratis - eller ligger
inde med en sådan??

Håber ikke jeg overtræder nogen regler med denne forespørgsel

Mvh
Henrik

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 16-09-02 18:24

Henrik A wrote:

> Nu har jeg siddet og surfet lidt rundt på nettet efter en
> gældsbrev-skabelon. Men alle steder jeg har fundet en sådan vil de have sig
> betalt for det.

Så får du en her gratis :

Undertegnede
navn, adresse cpr-nr
har dd modtaget kr xxxxxx (sæt selv x' på

af
navn, adresse cpr-nr

det er aftalt, at lånet ikke forrentes, og skal tilbagebetales ved
påkrav.

Underskrifte -r begge

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Mari

Dato : 16-09-02 18:27

> Jeg står og skal låne en større sum penge af min kære moder, og i denne
> forbindelse virker det jo mest fornuftigt at lave det som et rentefrit
> familielån.

Et par tips heri, så du/I undgår at skattevæsenet fortolker aftalen som en
omgåelse for at undgå gaveafgift. Bemærk specielt at lånet skal kunne
opsiges til indfrielse med kort varsel..........

http://www.aarhus-onsdag.dk/jurist-arkiv2000.htm

http://www.jp.dk/kp/sporg:aid=1083636/

.......... hvor ærgerligt at opdage bagefter at der var
for billigt at undlade at ofre et par hundrede kroner på at få
råd de rigtige steder.

Mh

Fra : Rasmus Mandøe Jensen

Dato : 16-09-02 21:04

"Mari" <alohaloh@min.sol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omgåelse for at undgå gaveafgift. Bemærk specielt at lånet skal kunne
> opsiges til indfrielse med kort varsel..........

Der ud over kan jeg forestille mig, at et kig i Juridisk Formularsamling
på dit lokale bibliotek kunne give gevinst.

Med venlig hilsen
Rasmus Mandøe Jensen