DT125R modelhistorie?
Fra : Henning

Dato : 16-09-02 18:22

Min DT model '91 skal have ny bøsning (todelt plus bolt osv) i det nederste øje på bagdæmperen. Iflg Yamaha er bøsningen udgået. Der er heller ikke et erstatningsnummer, eller det sædvanlige rod i Yamaha's bestillingssytem (Angiveligt).

Så er spørgsmålet, er der nogen, der ved, om delene fra en nyere model passer? Jeg mener Rittig engang skrev, at nogle årgange var født med en anden bagdæmper, så det kan jo være Yamaha ikke har noget, der passer.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-09-02 21:45

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse
> [...]
passer? Jeg mener Rittig engang skrev, at nogle årgange var født med en
anden bagdæmper, så det kan jo være Yamaha ikke har noget, der passer.

DET kan jeg ikke klare! Et af problemerne med japanske motorcykler er, at
når de bliver mere end 10 år gamle, så kan man ikke længere være sikker på
at kunne få reservedele til dem. Havde du nu kørt Harley, så ville den slags
aldrig blive et problem.
Jeg er sikker på at nogle dele fra en eller anden anden Yamaha passer, men
for at finde ud af hvilke, er du nødt til at tage stumperne med ned til den
lokale forhandler (motocross forhandler, måske?) og håbe på lidt velvilje.
Ellers må du finde en drejer der kan dreje bøsningerne til dig, men det er
jo sjældent helt gratis.

Rittig

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-09-02 12:13

> Ellers må du finde en drejer der kan dreje bøsningerne til dig, men det er
> jo sjældent helt gratis.

Naeh men heller ikke nødvendigvis væsenligt dyrere end originale dele ...

/A

Fra : Henning

Dato : 17-09-02 21:45

Cr@p. Du var ellers midt bedste bud på en DT-ekspert.

> Et af problemerne med japanske motorcykler er, at når de bliver mere end 10 år gamle, så kan man ikke længere være sikker på at kunne få reservedele til dem.

Har jeg bandet over før. DT'en er faktisk købt ny i '96...

> Havde du nu kørt Harley, så ville den slags aldrig blive et problem.

Næehnæ. Jeg er ikke kompatibel med amerikansk hardware.

> Jeg er sikker på at nogle dele fra en eller anden anden Yamaha passer,

Jeg har forsøgsvis bestilt stumperne fra en nyere model. Det er kun en 35 kroner.

> Ellers må du finde en drejer der kan dreje bøsningerne til dig, men det er jo sjældent helt gratis.

Det plejer kun at koste mig et par øl i timen for leje af en drejebænk (hvis ellers ikke min kontakt er gået på pension), men det er alligevel irriterende selv at skulle bruge tid på fremstilling af simple sliddele. Nå, det giver jo et andet tæt forhold til sin cykel.

--
Who, what, where: http://move.to/henning