Kinesiske styrthjælme
Fra : Geely Motor

Dato : 16-09-02 18:03

Kære allesammen....

Da man skulle mene at denne nyhedsgruppe er for folk med interesse
motorcykler, tillader jeg mig hermed samtidig at tilbyde en mulighed for
evt. bibeskæftigelse med salg af styrthjælme.

Vi er blevet kontaktet af en kinesisk styrthjælmsfabrikant som ville bruge
os som dansk agent for deres styrthjælms/sikkerhedshjælmsprogram. Vi har
imidlertid ikke lysten til at gå i gang med projektet.

Styrthjælmene er ikke godkendt - du må derfor selv "rode" med at få dem
godkendt. (vi har ikke undersøgt hvor man kan få det gjort)

Hjælmfabrikken hedder Kylin - her er adressem http://www.qilin.com.cn/

Vi har som sagt intet med firmaet at gøre og interesserede kan henvende sig
direkte på fabrikken deres e-mail adresse er på hjemmesiden.

Håber ikke gruppens brugere opfatter denne mail som spam. Den er ihvertfald
tænkt, som en hjælp til en eller anden motorcykelinteresseret, som kunne
tænke sig at tjene lidt på sin interesse.

Skal lige sige at Kylin styrthjælme så vidt jeg husker koster mellem 20 - 50
kr.

Med venlig hilsen

Geely Motor

Ps. Vil gerne høre fra gruppens brugere om det er okay at poste sådanne
indlæg

Fra : vmx

Dato : 16-09-02 18:58

"Geely Motor" <sale@geely.dk> skrev i en meddelelse
> Kære allesammen....

> Skal lige sige at Kylin styrthjælme så vidt jeg husker koster mellem 20 -
50
> kr.

er det ligesom engangsservice ? ( af pap.. )

> Med venlig hilsen
>
> Geely Motor
>
> Ps. Vil gerne høre fra gruppens brugere om det er okay at poste sådanne
> indlæg

- aner det ikke, finder du sikkert snart ud af

Fra : Birger Poulsen

Dato : 16-09-02 21:39

> - aner det ikke, finder du sikkert snart ud af

Hvorfor sende et sådant intetsigende svar?
Jeg troede kun at det var kvinder der absolut skulle kagle uden at sige en
hujende fis.

Birger

Fra : vmx

Dato : 17-09-02 07:07

"Birger Poulsen" <b.poulsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor sende et sådant intetsigende svar?
> Jeg troede kun at det var kvinder der absolut skulle kagle uden at sige en
> hujende fis.
>
> Birger

- fordi jeg i modsætning til mange andre ikke finder det er min opgave
at lege netbetjent. Men nu vi er godt i gang, er vi vel mindst 10 der
har svaret uden at sige noget ... dig inklusive

Robert

Fra : Michael Kristensen

Dato : 16-09-02 19:40

> Skal lige sige at Kylin styrthjælme så vidt jeg husker koster mellem 20 -
50
> kr.

Jeg tror hellere jeg ville køre med en stor Føtex pose på hovedet (den med
kraftig hank)

-Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Frank J. Andersen

Dato : 16-09-02 20:51

>Jeg tror hellere jeg ville køre med en stor Føtex pose på hovedet (den med
>kraftig hank)

....de ser da sådan set OK ud... Hvad tror du det koster at lave en AGV
eller Caberg hjelm ....

Frank J. Andersen, DMCN#485
Suzuki T250R fra 1972 OG GS850G fra 1979

Fra : wheeler

Dato : 16-09-02 21:08

"Frank J. Andersen" <frank.j.a@nameplanet.com> skrev i en meddelelse

> ...de ser da sådan set OK ud... Hvad tror du det koster at lave en AGV
> eller Caberg hjelm ....

Med dansk arbejdsløn, afskrivninger, markedsføring etc???? ...en 500 - 1000
kr!

Jeg synes siten ser useriøs/armatøragtig ud - turde ihvertfald ikke afgive
en større ordre dér.

Udover der (stort set) er told på alt fra CN - så er der garanteret
antidumpingtold på lige netop styrthjelme (ligesom med kinesiske cykler)!

Godkendelserne skal i hvertfald være på plads hvis man påtænker at få et
større parti gennem EU's ydre grænse..
Wheeler
Som har erfaring med EU's til tider noget bureaukratiske
indførselsbestemmelser!

Fra : Claus Rittig

Dato : 16-09-02 21:47

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Udover der (stort set) er told på alt fra CN - så er der garanteret
> antidumpingtold på lige netop styrthjelme (ligesom med kinesiske cykler)!

Det gør ikke noget, man skal bare købe 299 stk ad gangen - antidumping
tolden træder først i kraft ved 300stk.

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 17-09-02 20:35

news:3d864326$0$64144- antidumping tolden træder først i kraft ved 300stk.

> Rittig

Endelig noget du ikke ved noget om

Antidumpingtold går typisk på specifikke eksportører, som sælger under uhørt
"verdensmarkedspris" (= den mindstepris EU har besluttet) har INTET med
kvantum at gøre!

Wheeler

Fra : Claus Rittig

Dato : 17-09-02 21:59

> [...]

uhørt
> "verdensmarkedspris" (= den mindstepris EU har besluttet) har INTET med

Æh, nu siger jeg jo ikke den slags uden at der er noget viden bag, vel? Det
er meget muligt at der er regler indenfor antidumping-told jeg ikke kender
(det er nok endda MEGET sandsynligt , men jeg har nu et dugfrisk eksempel
på en dansk fabrik som kom ret dyrt i klemme fordi de havde fået oplyst (af
toldvæsenet) at de slap for anti-dumping tolden ved kun at købe op til 300
stk af den halvfabrikata de ville hente derude ad gangen. Et kontrolbesøg
fra toldvæsnet afslørede at grænsen er 299 stk., og den told-regning blev
meget stor. (Jeg har insiderviden via familieforhold).

Rittig

Fra : Bernhard

Dato : 18-09-02 08:01

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message >

> [...]
> fra toldvæsnet afslørede at grænsen er 299 stk., og den told-regning blev
> meget stor. (Jeg har insiderviden via familieforhold).

Sludder Jeg tror du tænker på de toldkontingenter/importlofter, der
kan være for visse produktgrupper (fx. stål fra Pakistan eller
fjernøsten)??

Det kan selvfølgelig ikke afvises helt, at kontingentet uheldigvis var
tomt/udløbet i det øjeblik importen fandt sted (lidt tænkt situation).
Men det er under ingen omstændigheder korrekt at de første 299 enheder
af en given varer skulle være antidumpingtoldfrie. Ligesom det ikke er
korrekt at hele forsendelsen fortoldes bare fordi man "overskrider" de
299 stk med en enkelt enhed.

"Viden bag" er ok, men dok. er bedre
Du kan rolig nævne ekportland, varekode evt. den specifikke eksportør
- mere hemmeligt kan det vel ikke være??

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-09-02 17:05

"Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det

> Sludder

Æh, nej. Fakta!

> [...]
> Det kan selvfølgelig ikke afvises helt, at kontingentet uheldigvis var
> tomt/udløbet i det øjeblik importen fandt sted (lidt tænkt situation).

Nej, der er tale om mange gange 300 stk. partier, som pga. 1 stk for meget
nu udløser tolden.

> [...]
> af en given varer skulle være antidumpingtoldfrie. Ligesom det ikke er
> korrekt at hele forsendelsen fortoldes bare fordi man "overskrider" de

Nå. Men det er nu altså fakta.

> "Viden bag" er ok, men dok. er bedre
> Du kan rolig nævne ekportland, varekode evt. den specifikke eksportør
> - mere hemmeligt kan det vel ikke være??

Det ved jeg ikke rigtigt, så jeg vil lige spørge mit familiemedlem før jeg
offentliggør eksemplet. Så det KAN være at der kommer dokumentation, men det
kan også være at de ikke ønsker det offentliggjort.
Ikke desto mindre er historien sand.

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 18-09-02 21:14

> Æh, nej. Fakta!
>

> Nej, der er tale om mange gange 300 stk. partier, som pga. 1 stk for meget
> nu udløser tolden.

[KLIP]

Toldvejledning 2001; Toldbehandling
(Nyeste gældende fra den 1. august 2002)
A.7 Antidumpingtold og udligningstold

----

Formål Antidumpingtold og/eller udligningstold kan pålægges varer for at
modvirke væsentlig skade for en erhvervsgren i EU på grund af dumping eller
subsidiering.

Dumping foreligger, hvis en vares eksportpris ved salg til EU er lavere end
hjemmemarkedsprisen eller produktionsomkostningerne for samme vare. I disse
situationer kan anvendes antidumpingtold.

Subsidiering foreligger, når der af en stat direkte eller indirekte ydes
subsidier til fremstilling, produktion, udførsel eller transport, således at
der ved varernes overgang til fri omsætning i EU forvoldes skade. I disse
tilfælde anvendes udligningstold.

Antidumpingtold eller udligningstold for konkrete varer iværksættes ved
forordninger.

Antidumpingtold eller udligningstold pålægges almindeligvis en bestemt vare
fra et eller flere lande, således at tolden er gældende for AL import af den
pågældende vare fra det/de nævnte lande.

Se evt. selv efter
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=135010&ov_id=200164 ´

> [...]
det
> kan også være at de ikke ønsker det offentliggjort.

[Klip]
Indtil da holder jeg mig til Toldvejledningen gældende fra august 2002

Wheeler

Fra : Claus Rittig

Dato : 18-09-02 21:51

> [...]
> http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=135010&ov_id=200164 ´

> Indtil da holder jeg mig til Toldvejledningen gældende fra august 2002

Fint, nu kan jeg jo lade mit familiemedlem forholde sig til teksten, så kan
han nok pege ud hvor kæden hoppede af for dem.

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 19-09-02 15:15

> Fint, nu kan jeg jo lade mit familiemedlem forholde sig til teksten, så
kan
> han nok pege ud hvor kæden hoppede af for dem.
>
> Rittig

"For dem"??.....nu synes jeg ikke, du behandler dit familemedlem fair

Jamen, det ser vi så frem til at høre om!

Wheeler

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-09-02 17:15

> "For dem"??.....nu synes jeg ikke, du behandler dit familemedlem fair
>
> Jamen, det ser vi så frem til at høre om!

Nå, jeg er lige blevet belært om at der nok er forskellige forordninger om
antidumpingtold knyttet til de forskellige told-koder, og eksemplet med de
max. 299 stk (hvor 300 udløser told på HELE partiet), stammer fra toldkoden
for "Lakerede kulfiberdele". Konkret er det vist en stor fransk fabrikant af
kulfiberforgafler til cykler (Mizuno eller sådan noget, hedder de) som er
.... medvirkende til at denne toldkode bliver hårdt straffet. Der er
simpelthen kinesiske fabrikker som mere eller mindre kopierer de franske
gafler, men på den kinesiske fabrik betyder lønforholdene at man har 100
mand til bare at sidde og vådslibe kulfibergaflerne, så de ender med at
fremtræde flottere end de franske gafler. Gu ve hvad prisen for en nedslidt
kineserhånd er i Kina?
Mit eksempel stammer fra en dansk producent af cykler - og det er ikke
Kildemoes, som efter sigende skulle have en dispensation fra forordningen...

Mere konkret bliver det ikke. Det er ikke hemmeligt, for fabrikken bruger
bl.a. millionregningen fra Told&Skat til at forklare den mindre prisstigning
der har været på enkelte produkter, men man ønsker ikke at gøre mere ud af
sagen.

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 19-09-02 23:13

Stammer fra toldkoden for "Lakerede kulfiberdele".
Rittig

Ok, nu bliver det interessant...

Hvis du stikker mig den pågældende tarifkode...vil jeg (måske) godtage
dokumentationen (vel at mærke når jeg får mulighed for at undersøge sagen
nærmere).

Indtil da kan jeg kun forholde mig til det, der står i Toldvejledningen
2001.

Varekoden kan vel næppe være hemmelig, og dit familemedlem vil vel let kunne
oplyse dig om den ?

Wheeler

Ps.
Du har iøvrigt ret i at der er antidumpingtold på cykler fra CN (udover den
tarifmæssige told på 20%)

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-09-02 14:26

> [...]
> Hvis du stikker mig den pågældende tarifkode...vil jeg (måske) godtage
> dokumentationen (vel at mærke når jeg får mulighed for at undersøge sagen

Tjah, lad os bare slutte strengen med at konstatere at jeg er bedøvende
ligeglad med hvad du vil godtage. Men hvis du selv kommer i en lignende
situation kan jeg afsløre at det blev til en million-regning fra
Toldvæsenet, og mere dokumentation kommer der ikke.

Jeg ønskede bare at gøre opmærksom på en episode der (trods forudgående
rådgivning fra Toldvæsenet) endte med en absurd gigant-regning, i fald nogen
skulle være i fare for at rende i et lignende problem. Jeg er lissom ikke
interesseret i at overskride familiære diskretions-grænser for at overbevise
en totalt fremmed (som jeg prøver at give en velment advarsel) om at min
advarsel ikke er noget jeg selv finder på.

Tro hvad du har lyst til.

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 20-09-02 16:29

Jeg er lissom ikke interesseret i at overskride familiære
diskretions-grænser for at overbevise
> en totalt fremmed
Tro hvad du har lyst til.

> Rittig

Det er ok - husker bare en tråd, hvor du selv ikke godtog "varm luft", men
krævede dokumentaion! (og lad nu vær' med at be' mig om at finde tråden

Og jeg må medgive dig, at det netop er denne veldokumenterede viden/påstand,
som bør tillægges værdi - nogen gange oplever man nemlig desværre løse
påstande/lommefilosofiske betragtninger på NG, som i de fleste tilfælde
skader mere end de gavner
Dette gælder uanset hvor "velmenende" de respektive råd end kan være...

Wheeler (som ikke forstår, at oplysningen om en 10 cifret tarifkode kan
krænke familiens diskretion - men lad nu bare det ligge)

Fra : Armand

Dato : 05-10-02 16:20

> [...]
AGV

> Med dansk arbejdsløn, afskrivninger, markedsføring etc???? ...en 500 -

Når man i danmark rentabelt kan producere og sælge en go-kart til 10.000
kr , skal en simpel hjelm nok ikke regnes for at kunne løbe opover en
hund :-/
En hjelm er trods alt ikke andet end en plastikbalje med polystyren-fyld
og foer+rem :-/

> Jeg synes siten ser useriøs/armatøragtig ud - turde ihvertfald ikke
afgive
> en større ordre dér.

Regn ikke internettet for at være på europæisk stade i Kina!

--
Armand.

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 16-09-02 20:56

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> wrote in message

> 50
>
> Jeg tror hellere jeg ville køre med en stor Føtex pose på hovedet (den med
> kraftig hank)
>
> -Michael Kristensen (sv650s)

Ikke fordi jeg ved det, men hvad tror du fabrikken får for en Shoi hjelm?
60kr?

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Michael Kristensen

Dato : 16-09-02 21:02

> Ikke fordi jeg ved det, men hvad tror du fabrikken får for en Shoi hjelm?
> 60kr?

Det er sjælden råmaterialerne der er den dyre del af en ting. Det er
teknologien, der har skabt varen der koster.
Den CPU, som sidder i din computer som du sidder ved er der nok materialer
for ca. 1-2 kr. (Silicium = strandsand, lidt sølv, lidt kobber og noget
keramik), men alligevel har du nok givet mere end 1000 kr. for den.

Men okay; det kunne være skægt og få den testet herhjemme og se hvor meget
beskyttelse den giver.

mvh - Michael Kristensen (sv650s)

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 16-09-02 21:13

Fri for at ligge hovede til den test...

En hat til en 50'er... mjah, jo, jeg har nu min tvivl. - godt nok kan
kineserne lave billige serieproducerede ting, meeen... Den skal jo også
skibes til dk, og fortolles og alt muligt.

Mvh
Kristoffer

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 16-09-02 21:12

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> wrote in message
> [...]
> kineserne lave billige serieproducerede ting, meeen... Den skal jo også
> skibes til dk, og fortolles og alt muligt.

50´eren er nok ab fabrik

Henrik
www.gsx.dk

Gider du ikke svare under det du svarer på?

Fra : wheeler

Dato : 16-09-02 21:18

Du repræsenterer tilsyneladende et firma ved navn "Geely Motor"...jeg var
lige på krak.dk - kunne ikke finde dig??

Har du evt et SE-nr..spørger alene fordi jeg er nysgerrig

Mvh

Bernhard Wheeler

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 16-09-02 21:10

> Men okay; det kunne være skægt og få den testet herhjemme og se hvor meget
> beskyttelse den giver.
>
> mvh - Michael Kristensen (sv650s)

Det har du helt ret i.
Problemet er nok bare før vi får en testet og evt. godkendt har det været så
dyrt at der skal sælges 10000 stk. til en pris af 1700kr før der falder en
50kr seddel af i fortjeneste. og så skal forhandlerne også have lidt avance.
Så ender udsalgsprisen oppe på shoi og Bell og andre kendte, og til samme
pris vil jeg hellere have noget jeg kender.
Damm

Henrik
www.gsx.dk

Fra : Steen Schmidt

Dato : 17-09-02 18:54

> Det er sjælden råmaterialerne der er den dyre del af en ting. Det er
> teknologien, der har skabt varen der koster.

Og teknologien der SKABER varen. Fremstillingen af en given vare er som
regel langt dyrere end selve råvarerne - det skal der også betales for. Det
er ikke udviklingsomkostninger det hele

> Den CPU, som sidder i din computer som du sidder ved er der nok materialer
> for ca. 1-2 kr. (Silicium = strandsand, lidt sølv, lidt kobber og noget
> keramik), men alligevel har du nok givet mere end 1000 kr. for den.

En wafer til fremstilling af CPU'er er ret dyr, og der er en del spild. Jo
større stykke silicium, jo større procentvis spild. Bare ét eksemplar på at
det ikke er råvareprisen man bør kigge på

Mvh
Steen

Fra : Jens Arnfast

Dato : 16-09-02 21:55

On Mon, 16 Sep 2002 20:40:20 +0200, "Michael Kristensen"
<mbk112@hotmail.com> wrote:
[snip]
>Jeg tror hellere jeg ville køre med en stor Føtex pose på hovedet (den med
>kraftig hank)

Jeg hælder nok mest til en 60'er inspireret thehætte med blomster på

(derudover bliver det nok en røv at få Kylins hjelme TÜV & CE
godkendt, så hvis de vil sælge i EU kunne de jo passende selv sørge
for at få det gjort )

--
-jens

"Don't drive faster than your angel can fly"

Fra : Mads Stetter

Dato : 16-09-02 21:15

> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Geely Motor
>
> Ps. Vil gerne høre fra gruppens brugere om det er okay at poste sådanne

Det er okay...

Deres sommerhjelme bliver da et hit!

--
Mvh Mads Stetter
RF400R

Fra : Steen Gruby

Dato : 16-09-02 22:07

Hej.

Kalder man sådan en en kineserhat ? )

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Geely Motor

Dato : 17-09-02 06:46

Kære Allesammen

Grunden til at jeg ikke har præsenteret mit eget firma er at vi på et
tidspunkt skrev i marked.privat.knallert at vi var begyndt at importere
kinesiske motorcykler og scootere. Dette medførte at en person hidsede sig
voldsomt op og anmeldte os for spam. Vi havde tænkt, at et nyt mærke på
markedet måtte være en nyhed som snildt kunne offentliggøres i en
nyhedsgruppe.

Derfor er vi ikke meget for at linke over til vores hjemmeside her i
nyhedsgruppen da vi ville blive meget kede af at blive udelukket fra denne
nyhedsgruppe.

Den sidste mail vi modtog fra Kylin lyder således: (Man har åbenbart
mulighed for at besøge deres stand på Intermot i München)
http://www0.intermot-muenchen.de/

Sidder faktisk og tænker det kunne være sjovt at tage ned og se
udstillingen..... Nogen andre som får samme idé ????

Med venlig hilsen

Ove Ovesen
Geely Motor
sale@geely.dk

"Good day!

We will meet each other in Germany.

We would like to inform you that we will attend the INTERMOT MUENCHEN 2002
from SEPTEMBER 18 to April 23 and our booth number: 5-667-5

If you will take part in it, welcome to our booth and see our styles..

Best regards,

Yours faithfully,
Lu Demeng"

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 17-09-02 11:18

> Sidder faktisk og tænker det kunne være sjovt at tage ned og se
> udstillingen..... Nogen andre som får samme idé ????
> Ove Ovesen

Bestemt - 4mand i en komfortabel bil og så skiftes til at køre. Så kan man
nemt får en hel dag ud af det uden de store udgifter. Jeg vil dog ikke lægge
bil til da jeg ikke vil kalde den komfortabel nok mere (12år gammel der har
gået tæt på 300000km), men jeg kunne godt være interesseret i et sæde (og
dele udgiften)

/Anders

Fra : Søren Lindholt

Dato : 17-09-02 21:40

"Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)" >
> [...]
har
> gået tæt på 300000km), men jeg kunne godt være interesseret i et sæde (og

Der var da en tur for vist to år siden, med bl.a. Jeppe D mfl.

mvh Søren
Der hellere vil ud og køre noget nær-mc

Fra : Ole Baun

Dato : 17-09-02 23:37

"Søren Lindholt" skrev i en meddelelse

> mvh Søren
> Der hellere vil ud og køre noget nær-mc

Nå ja, som f.eks. markræs i Canada

Ole Baun

Fra : Søren Lindholt

Dato : 18-09-02 18:19

"Ole Baun" <ole.baun@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Nå ja, som f.eks. markræs i Canada

Alt er relativt , heldigvis . Og der er relativt kort ud i laden efter et
par KTM125ere når man først ER i huset i Okotoks...

Søren

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-09-02 21:29

> Geely Motor
> Ps. Vil gerne høre fra gruppens brugere om det er okay at poste sådanne
> indlæg

Det er nok på grænsen men bare det ikke tager overhånd ... (er min holdning)

Men hvordan står det til med at få nogle demo scootere klar ?
(med stor nummerplade selvfølgelig

Da jeg var omkring en lørdag for nogle uger siden var der kun mulighed for
at sparke dæk men ingen køretur... Men til prisen er jeg stadig interesseret
i en 150ccm til vinterkørsel.

--
/Anders Majland Denmark
/Aprilia Leonardo 150 '98 44Mm