Resolv'e DNS RRs
Fra : Troels Arvin

Dato : 16-09-02 18:31

Hej,

Jeg vil validere e-mail adresser. I den forbindelse vil jeg bl.a. tage
adressens domæne og se, om det har en A- eller MX-record.

Jeg vil helst holde mig til klasser, der er inkluderet i JRE 1.4.0.
Derfor vil jeg helst undgå den ellers så rare org.xbill.DNS-pakke[1],
som jeg faldt over.

Hvordan gør jeg?

- Tilsyneladende skal jeg have fat i javax.naming, men det ser meget
langhåret ud ved første øjekast. Er der nogen, der kan bringe mig på vej
med noget eksempelkode?

Note 1:
http://www.xbill.org/dnsjava/

Fra : Lars Mosegård

Dato : 16-09-02 19:23

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message
> [...]
>
> - Tilsyneladende skal jeg have fat i javax.naming, men det ser meget
> langhåret ud ved første øjekast. Er der nogen, der kan bringe mig på vej

Se her:
http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/guide/jndi/jndi-dns.html

Mvh
Lars

Fra : Troels Arvin

Dato : 19-09-02 12:24

Lars Mosegård wrote:
> http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/guide/jndi/jndi-dns.html

Jeg fandt ud af, hvordan det benyttes. Det kører fint, så længe jeg
benytter det på min egen PC, hvor jeg har en caching navneserver
kørende. Men hvis jeg afvikler det uden en lokal navneserver, fungerer
resolvingen ikke. Tilsyneladende er JNDI's DNS-kode ikke i stand til at
gennemskue, at den blot skal benytte den navneserver, som
operativsystemet i forvejen benytter (fx. defineret i /etc/resolv.conf).

Har jeg overset noget, eller er man tvunget til eksplicit at fortælle
JNDI hvilken navneserver, den skal benytte, hvis der ikke kører
navneserver på localhost?