[VB.NET]
Fra : Johnny Emde Jensen

Dato : 16-09-02 16:23

Hej NG

Er ved at skifte fra VB6 til .NET og er da også kommet et stykke vej.

Jeg pløjer i øjeblikket den ene bog efter den anden igennem. Mit her og nu
problem, er at få data fra SQL server over i variabler.
Alle de bøger jeg har læst beskriver kun hvordan man binder objekter til
mine databaser.

I VB.6 er koden sådan ud...

Type Test
K as integer
L as Long
End Type
Global T as Test

Jeg benytter så ADODB connection og Recordset til at ligge data over i T.K
og T.L med koden

do until rs.eof
T.K = rs!felt1
T.L = rs!felt2
rs.movenext
loop

Er der nogen der kan hjælpe

Hilsen
Johnny

Fra : Bjarne Degn Lund

Dato : 17-09-02 08:13

"Johnny Emde Jensen" <emde@emde.dk> wrote in message
> Mit her og nu
> problem, er at få data fra SQL server over i variabler.
> I VB.6 er koden sådan ud...
>
> Type Test
> K as integer
> L as Long
> End Type
> Global T as Test
>
> Jeg benytter så ADODB connection og Recordset til at ligge data over i T.K
> og T.L med koden
>
> do until rs.eof
> T.K = rs!felt1
> T.L = rs!felt2
> rs.movenext
> [...]
Prøv dette.

'Start sub
dim tal as integer
dim txt as string

dim sqlread as SqlDataReader
sqlread = sqlCom.ExecuteReader(CommandBehavior.SingleResult)

While sqlread.read()
tal = sqlread.getInt32(EtIndex)
txt = sqlread.getString(EtAndetIndex)
End While
'
'
'End Sub

Husk at importere NameSpacet System.Data.SqlClient