Pushback ved en InputStream?
Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-02 15:40

Hej alle

I min RSA-kryptering har jeg brug for at læse og skrive int fra
og til en vilkårlig fil der skal (de)krypteres. Det er sådan set
nemt nok - undtagen når jeg når til de sidste bytes. Det er jo
ikke alle filer hvis størrelse er et multiplum af sizeof(int).

Findes der en metode til at skubbe de sidste fejllæste bytes
tilbage på strømmen igen, så jeg kun til allersidst behøver samle
dem op én ad gangen? Eller er jeg nødt til at benytte den metode
hele filen igennem og samle int'erne i hånden?

--
Bertel

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 16-09-02 15:47

On Mon, 16 Sep 2002 16:39:48 +0200, Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> strømmen igen, så jeg kun til allersidst behøver samle dem op én ad
> gangen? Eller er jeg nødt til at benytte den metode hele filen igennem

Kan du ikke bare bruge en PushbackInputStream ???
http://java.sun.com/j2se/1.4/docs/api/java/io/PushbackInputStream.html
--
Mikkel Bundgaard
Student at IT University of Copenhagen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-02 15:49

Mikkel Bundgaard skrev:

>Kan du ikke bare bruge en PushbackInputStream ?

Jeg vidste ikke at en sådan fandtes, men den kan ikke løse mit
problem. Jeg læser en int ad gangen, og den fejlbehæftede læsning
ændrer intet ved den sidst registrerede værdi. Jeg aner altså
ikke hvor mange bytes der blev læst til sidst eller hvilken værdi
de har.

Hvilket vel egentlig beviser at jeg er nødt til at håndtere én
byte ad gangen?

--
Bertel