Aprilia SR 50 LC 30 Ditech
Fra : Michael Jensen

Dato : 16-09-02 14:10

Hej!

Jeg overvejer at købe en Aprilia SR 50 LC 30 Ditech, og kunne derfor godt
tænke mig at høre om det er et godt køb.

--
Venlig Hilsen

Michael Jensen

Fra : Morten Christensen

Dato : 16-09-02 14:32

Det er jo dyrt, men det er helt klart den allerfedeste scooter man kan få.
Hvis jeg havde pengene købte jeg sq også sådan en. Den er klart pengene
værd.

--
Hilsen Morten Christensen

ICQ#: 143629522

Fra : Hans-Jacob

Dato : 16-09-02 16:43

> Jeg overvejer at købe en Aprilia SR 50 LC 30 Ditech, og kunne derfor godt
> tænke mig at høre om det er et godt køb.

Tja det er sq en fin maskine sådan en Ditech....
Når du har købt den anskaffer du dig (sammen med din forhandler)en 45'er
styrebox og så har din forhandler en Gameboy color med dertil hørende
stik...
Så skal ydelsen bare skrues helt op via Gameboyen som du sætter til
knallerten... De render SÅ lækkert derefter...
Det er bare lidt noget øv at reparere den en gang imellem...
Man kan jo ikke engang se om der er tænding på svinet uden at man skal have
fat i forhandleren... :(
Men hvis du gør ovenstående og så ikke piller mere ved motoren er den Super
lækker... (du behøver vist heller ikke pille mere ved den med den fart den
får)
En knægt kom ned til os og havde væltet på hans Ditech.. Nu kan den ikke
starte og vi skal have fat i en tekniker inde ved aprilla men ham der har
styr på Teknikken her i DK er på ferie :( Så den holder pænt inde på lageret
og ser død ud.. det er det der er sur numse ved den :(

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Gorgeous

Dato : 16-09-02 17:28

"Hans-Jacob" <zster87@JEPSDETHERSKALFJERNEShotmail.com> skrev i en
meddelelse news:am4u6r$cen$1@sunsite.dk...

> [...]
lageret
> og ser død ud.. det er det der er sur numse ved den :(

LOL... en gameboy color ))))

Fra : Hans-Jacob

Dato : 16-09-02 17:50

> LOL... en gameboy color ))))

Du skulle også se fruen (det er en mand og kone der ejer butikken) i hovedet
da han kom slæbende med en bon fra fætter Br og sagde at det skulle skrives
på listen over værktøj ;)

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 16-09-02 17:41

"Gorgeous" <skrid@pomfrit.dk> skrev i en meddelelse

> LOL... en gameboy color ))))
Den er sq god nok...! :)

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - *suk*

Fra : Gorgeous

Dato : 17-09-02 05:12

"Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "Gorgeous" <skrid@pomfrit.dk> skrev i en meddelelse

> Den er sq god nok...! :)

Forklar mig lige i detaljer tak???

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 17-09-02 20:09

> "Michael Frederiksen" <chipmasterNOSPAM@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Forklar mig lige i detaljer tak???
noget med et interface til gameboy, og et kabel man sætter mellem scooteren
og spilledåsen.. ved ikk så meget om det blot at en gameboy color skulle
være fremgangs måden :)

ved så ikk hvad der sker hvis man bruger en gameboy advance? 120 km/t?
eller en game cube 240km/t?
sig endelig til hvis nogen får succes med projekt "Ditech @ Gamecube @ 240
km/t, så gir jeg sq en omgang hyggevand!

Fra : Hans-Jacob

Dato : 17-09-02 21:53

> noget med et interface til gameboy, og et kabel man sætter mellem
scooteren
> og spilledåsen.. ved ikk så meget om det blot at en gameboy color skulle
> være fremgangs måden :)

Ligesom et almindeligt spil sættes et aprilia cartdridge i GB'en.. Udfra
denne hænger der en ledning som passer med den ledning der er bag låget i
styret lige under speedo osv.
Knallerten sættes til tænding (det er lidt specielt at man kan høre
kompressoren larme og stikket plugges i.. Så tændes GB'en og du får et
interface frem hvor du kan styre forskellige ting...

> [...]
> sig endelig til hvis nogen får succes med projekt "Ditech @ Gamecube @ 240
> km/t, så gir jeg sq en omgang hyggevand!
Hmmm tror sq jeg snakker med chefen om at anskaffe os en Ditech og en
Gamecube.. Det bliver vel også "kun" en 25000 kr ialt det er jo ingenting i
forhold til hvad en lægeregning (hurra for sygesikringen) ville være når jeg
styrter med 240 på sådan en fætter...

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Michael Jensen

Dato : 17-09-02 13:44

> LOL... en gameboy color ))))

Kan man ikke bruge en ganske normal gameboy ? Eller er det udelukkende en
color model der går an ?

Fra : Hans-Jacob

Dato : 17-09-02 21:49

> Kan man ikke bruge en ganske normal gameboy ? Eller er det udelukkende en
> color model der går an ?

Det er kun forhandlere der kan købe det cartdridge der passer...
men man kan sikkert få en pirat-udgave et sted på nettet..
Ja det er kun til Gameboy Color...
Men hvis din forhandler er lidt frisk på at rode med din knallert (alle vil
vel gerne have lidt erfaring) så giv ham opskriften her:
1 stk Gameboy Color med aprillias program til (han kan nok få det gennem sin
importør...) koster vist 2500
1 stk 45'er styrebox (den er vist lidt mere åben end 30'eren)
og self. 1 stk. Aprilia SR50 LC30 Ditech
Så smækker istyreboxen på og får ham til at skrue ydelsen op på 100% med GB
color'en..

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Michael Jensen

Dato : 18-09-02 06:37

"Hans-Jacob" <zster87@JEPSDETHERSKALFJERNEShotmail.com> skrev i en
meddelelse news:am84fr$j7u$1@sunsite.dk...

> Det er kun forhandlere der kan købe det cartdridge der passer...
> men man kan sikkert få en pirat-udgave et sted på nettet..

Hos Aprilia Center kan man købe motorjusterings softwaren, til gameboy. Der
medfølger kabler så man kan tilslutte til styreboksen på knallerten.
http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=1692&page=1

Den 45 styreboks du tænler på, er det en CDI boks ?
http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=1866&page=1

> [...]
> og self. 1 stk. Aprilia SR50 LC30 Ditech
> Så smækker istyreboxen på og får ham til at skrue ydelsen op på 100% med

Bliver knallerten så ikke til en 45 knallert, og gør det muligt for politiet
at give mig bøde for manglende kørekort til bil/motorcykel samt mangleden
nummerplade eller hvordan og hvorledes ?

Mvh.

Michael

Fra : Hans-Jacob

Dato : 18-09-02 07:32

> [...]
Der
> medfølger kabler så man kan tilslutte til styreboksen på knallerten.

Hmm lækkert så kan almindelige mennesker endelig også få sådan en fætter...

> Den 45 styreboks du tænler på, er det en CDI boks ?
> http://www.aprilia-scooters.dk/product.asp?product=1866&page=1

Ja egentligt kalder den bare styrebox da det var det vi bestilte den
under....

> Bliver knallerten så ikke til en 45 knallert, og gør det muligt for
politiet
> at give mig bøde for manglende kørekort til bil/motorcykel samt mangleden
> nummerplade eller hvordan og hvorledes ?

En SFX med Racer CDI bliver heller ikke kategoriseret som "Bane-scooter" ...
Det er jo tuning vi snakker om og det er jo ikke lovligt under alle
omstændigheder..
Se på det som det man ville kalde Chip-Tuning til Biler...

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Michael Jensen

Dato : 18-09-02 11:07

"Hans-Jacob" <zster87@JEPSDETHERSKALFJERNEShotmail.com> skrev i en
meddelelse news:am96m2$of6$1@sunsite.dk...
> [...]
> omstændigheder..
> Se på det som det man ville kalde Chip-Tuning til Biler...

Nej, men det jeg mener er at 45 og 30 modellerne er ens, men begrænset på
forskellige måder, hvis man så med sin 30 model, smider styreboks på fra en
45, bliver det så ikke til en 45 model ?? Hvis man bare tuner den, kan man
få en bøde på 1000kr. men hvis det bliver til en 45 model, kan man jo få en
bøde på 5000 for mangleden kørekort.

Hvad kører den forresten som ny med begrænsninger og det hele, omkring 40
stykker eller ?

Fra : Hans-Jacob

Dato : 18-09-02 16:51

> [...]
> bøde på 5000 for mangleden kørekort.
>
> Hvad kører den forresten som ny med begrænsninger og det hele, omkring 40

Nej det får du ikke...
Dit stel og motor nummer er stadig indregistreret som 30'er...
Tror der er del herinde der vil give mig ret i at hvis du kun fjerne
begrænsningerne på en 30 så den bliver til en 45'er så er der ingen der vil
komme efter dig med kørekort osv...
Det er jo kun selve styringen du skifter.. at din motor så kun er begrænset
med styringen er vel ligegodt..
Du kan også prøve først og kun købe Programmet og skrue 30'er boksen helt op
og se om det er fint... Ved faktisk ikke om det gør nogle speciel forskel
mellem 30'er boks og 45'er boks men Mester sagde at det gjorde det...

Har (desværre) aldrig kørt på den hverken ulovlig eller lovlig så jeg kan sq
ikke sige dig det endnu..
Men hvis der er en der skal prøvekøres når jeg får 30'er pappet (er kun 15
:-/ desværre) så skal jeg da nok skrive tilbage
Men tror nu der en der kan fortælle mere om det før det bliver maj og jeg
kan gøre det....

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Michael Jensen

Dato : 18-09-02 20:43

"Hans-Jacob" <zster87@JEPSDETHERSKALFJERNEShotmail.com> skrev i en
meddelelse news:ama7ci$a2f$1@sunsite.dk...
> [...]
> :-/ desværre) så skal jeg da nok skrive tilbage
> Men tror nu der en der kan fortælle mere om det før det bliver maj og jeg

Hej!

Jeg har lige bestilt en SR 50 LC Ditech, som jeg skal hente i Kolding på
næste Torsdag. Glæder mig helt vildt meget, og er sikker på at det bliver en
hyggelig lille tur hjem til Haderslev (ca. 30 kilometer) Hvordan kører man
den bedst til, altså, hvordan skal man kører på den i starten for at det er
bedst for motoren ?

Skal nok vende tilbage på næste Torsdag med en lille fortælling om ming tur
hjem

Fra : Gert Vest

Dato : 22-09-02 19:25

> [...]
er
> bedst for motoren ?
>
> Skal nok vende tilbage på næste Torsdag med en lille fortælling om ming

Lad være med at "rive øret af den" de første 200 - 300 km. Det gjorde jeg,
ingen problemer der.

Jeg strartede afdroslet, hvis du ikke gør det kan du bare køre som du vil.

GV

Fra : Michael Jensen

Dato : 16-09-02 18:07

> [...]
> Så skal ydelsen bare skrues helt op via Gameboyen som du sætter til
> knallerten... De render SÅ lækkert derefter...

Okey, det forstår jeg ikke helt... Jeg kan kun købe 30km/t modellen da jeg
ikke har kørekort til bil eller mc, men det er vel det samme trick her ?
Hvad kommer det til at koste i alt, kan man ikke bare få forhandleren til at
gøre det for en ?

Har knallerten ikke nogle fysiske begræsnniger, eller er det kun computeren
der er blokeret ?

Hvad kan man få en 30km/t model op på ?

Fra : Hans-Jacob

Dato : 17-09-02 21:56

> [...]
> Hvad kommer det til at koste i alt, kan man ikke bare få forhandleren til

Du skal heller ikke købe en 45'er kun en styrebox fra sådan en...
Det er nok smartest dig og Forhandleren allierer sig med hinanden.. Dig med
pengepungen og ham med værktøjet og Aprilias Teknikere...

> Har knallerten ikke nogle fysiske begræsnniger, eller er det kun
computeren
> der er blokeret ?
Kun computeren...
Der er jo ingen direkte indsugning eller karburator eller andet... Desuden
er udstødningen allerede i den federe ende.. Mat-sort med knæk og crom
afgangs-potte

> Hvad kan man få en 30km/t model op på ?
Kan faktisk ikke huske det.. Men nok!

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Duffi

Dato : 18-09-02 15:53

en 30'er som har fået pillet skiven og blevet chippet kører omkring
90-120km/t

Det skulle vist også være rigeligt...
En af mine kammerater har sådan en og han skal til at bestille variomatik og
potte til den, han siger at han ikke vil stoppe før den er oppe på 135, og
det skal den skam nok komme... den render ca. 100km/t

"Hans-Jacob" <zster87@JEPSDETHERSKALFJERNEShotmail.com> skrev i en
meddelelse news:am84sl$kmh$1@sunsite.dk...

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-09-02 17:21

"Duffi" <Kik-Ind@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> en 30'er som har fået pillet skiven og blevet chippet kører omkring
> 90-120km/t

Det var satme noget af et interval... hvorfor mellem 90-120?

--
Med venlig hilsen / With best regards

Martin L. Johansen a.k.a. Ares
Kolding - DK

Fra : Hans-Jacob

Dato : 24-09-02 19:05

> Det var satme noget af et interval... hvorfor mellem 90-120?
Ja det siger jeg også..

Den som jeg har skrevet om hele tiden rendte 100+ på speedo....
Så den render vel 100 på en god dag..

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 24-09-02 19:18

"Hans-Jacob" <zster87@JEPSDETHERSKALFJERNEShotmail.com> skrev i en
meddelelse

> Den som jeg har skrevet om hele tiden rendte 100+ på speedo....
> Så den render vel 100 på en god dag..

Lyder helt vildt!

Fra : Duffi

Dato : 25-09-02 19:39

Mellem 90-120 er et stort skridt men tro det eller lad vær... Det har RIGTIG
meget at sige hvordan du kører på din knallert de første 400-500km... Hvis
du sørger for at køre den ordentligt til som de foreskriver og ikke skal
ligge og "fyre" den af, inden du får pillet og "chippet", så kommer den til
at rulle omkring de 120....
Men man kan jo også bare skide på tilkørslen og bare af med skiven og en
gameboy i styret, inden den har kørt overhovedet... det styrer man jo selv,
men ydelsen er jo også derefter....

Igen må vi konstatere at det kan betale sig at køre til....

Fra : Gert Vest

Dato : 22-09-02 19:17

Har ikke fortrudt. Har kørt siden Dec. 2001.

GV

Fra : Michael Jensen

Dato : 22-09-02 19:19

"Gert Vest" <gertvest@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Har ikke fortrudt. Har kørt siden Dec. 2001.

Det lyder da godt. Er det en maskine som du også har tunet lidt med en
gameboy, eller kører du lovligt?

Fra : Gert Vest

Dato : 26-09-02 19:42

Jow, den er justeret med gameboyen, ringen er også pillet ud.

GV