forlænglse af grafitskafter
Fra : Torben Christofferse~

Dato : 16-09-02 12:55

Hej er der nogen der ved hvor de kan analysere og forlænge billigt på et sæt
jern med grafitskafter i nordsjælland eller omegn...

Hilsen

Torben

Fra : Jan

Dato : 21-09-02 09:20

Jeg ved ikke, hvor du kan få analyseret, om længden på køllerne passer til
din højde og dit swing, men hvad angår forlængelsen, kan du gøre det billigt
selv. I de fleste golf-shops kan du købe nye grips, og i
www.supergolfshop.dk (Supergolf) kan du købe forlængerrør (30 kr for et rør,
hvor der er nok til to skafter). De skal limes fast i enden af skafterne med
Araldit, skæres af i passende længde med en nedstryger og så skal der sættes
nye grips på.

Du kan dog spare _mange_ penge ved at bestille hele molevitten online i USA
hos for eksempel www.golfworks.com. Jeg har for eksempel lige købt et nyt
sæt (13 stk.) grips til ialt kr. 240 inkl. dobbeltklæbende tape til
montering samt forsendelse. Til sammenligning koster tilsvarende grips 30-40
kroner pr. styk i Danmark!!

Og det er faktisk ikke ret svært at montere grips selv, så der er penge at
spare på dette punkt.

Jeg har selv forlænget mit 5 og 7 jern (grafit) ved hjælp af ovennævnte rør
fra SuperGolf.dk.

Håber du blev klogere.
Jan Schmidt

Fra : JAM

Dato : 21-09-02 17:42

> [...]
> købt et nyt sæt (13 stk.) grips til ialt kr. 240 inkl.
> dobbeltklæbende tape til montering samt forsendelse.

Slap du for told&moms ?. Hvad med kvaliteten, er den i orden ?.

> Og det er faktisk ikke ret svært at montere grips selv, så der er
> penge at spare på dette punkt.

Enig, det er faktisk ikke så svært.

Mvh
Jakob