Vent venligst... boks
Fra : Casper Skovgaard

Dato : 16-09-02 13:08

På min site er der en del links, som tager lang tid at åbne,
fordi der skal foretages en større server beregning.
Dette kan brugerne ikke altid forstå. Derfor har jeg brug for
noget kode, som viser en boks, som indeholder en besked til
brugeren om at vente. Desuden skal der være et eller andet der
blinker eller bevæger sig, så brugeren kan se at der sker noget.
Boksen skal åbnes i samme vindue og forsvide når den nye side
loades.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arvid Böttiger

Dato : 16-09-02 17:10

"Casper Skovgaard" <casper_skovgaard@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> blinker eller bevæger sig, så brugeren kan se at der sker noget.
> Boksen skal åbnes i samme vindue og forsvide når den nye side

Du kan lave et javaScript som viser et billede, der dækker hele skærmen, når
du så når ned i bunden af siden er der et javaScript som fjerner billedet
igen.
forstår du ? (det var vist en lidt rodet forklaring)

anyway, se her:
en gemt side fra Eksperten.dk version 2. Dengang benyttede de sig af den
metode, og vis du leder lidt i kildekoden, kan du også finde frem til
scripet, som gør det ;)
http://www.invisibleman.dk/stuff/ingen_point/