Min første jagt!
Fra : Casper

Dato : 16-09-02 11:51

Hej gruppe

Jeg var i går søndag på min første rigtige jagt. Det foregik på
Overgaard (ved Hadsund) og det var primært krikænder som var byttet.
Vejret var perfekt, en lille smule vind og høj sol. Jeg fik 5 krikker
i morgentrækket (alle med pletskud) og var pavestolt. De er nu blevet
plukket og renset og ligger i fryseren.

Jeg ville blot lige dele min glæde...

Mvh
Casper

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 16-09-02 12:38

Casper <caa@XXXindbakke.dk> wrote in news:tfdbouslrjg2bgc4nlnaaeulfd9anb75i2
@4ax.com in dk.fritid.jagt:

> [...]
> Vejret var perfekt, en lille smule vind og høj sol. Jeg fik 5 krikker
> i morgentrækket (alle med pletskud) og var pavestolt. De er nu blevet

Jamen, så tillykke med den flotte debut, knæk og bræk fremover...

mvh.

       Søren Hjelholt

Fra : Martin_P

Dato : 16-09-02 12:51

On Mon, 16 Sep 2002 12:50:57 +0200, Casper <caa@XXXindbakke.dk> wrote:

> [...]
>Vejret var perfekt, en lille smule vind og høj sol. Jeg fik 5 krikker
>i morgentrækket (alle med pletskud) og var pavestolt. De er nu blevet

rigtig hjertelig tillykke

Jægerhilsen
Martin_P

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 16-09-02 12:58

Hej Casper
Tillykke med den fine start.
Husk nu at skrive jagtjournal, jeg glæder mig selv over at se tilbage i mine
jagtjournaler og se et billede af et tidligere jagtrevir eller en af mine
dejlige hunde igennem tiderne.
knæk og bræk
jægerhilsen
Flemming Aagaard

Fra : Casper

Dato : 16-09-02 14:04

On Mon, 16 Sep 2002 13:57:32 +0200, "Flemming Aagaard"
<flemmingaa@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>jagtjournaler og se et billede af et tidligere jagtrevir eller en af mine

Hej Flemming...

Tak for svaret og den gode idé. Jeg kan forsikre dig om at jeg
allerede har lavet en fin "dagbog", hvor jagten er beskrevet.

Mvh
Casper

Fra : Alex Linaa

Dato : 16-09-02 13:02

Tillykke med din flotte debut.

/Alex

Fra : Peder Porse

Dato : 16-09-02 21:00

Casper wrote:
> [...]
> Vejret var perfekt, en lille smule vind og høj sol. Jeg fik 5 krikker
> i morgentrækket (alle med pletskud) og var pavestolt. De er nu blevet

Hjertelig tillykke...var der ingen forbiere til krikkerne...det har jeg
endnu ikke været ude for..........*SSS*

Men god vind fremover.
pp

--
Peder Porse
Boesvej 2, Svejstrup Enge

Fra : Casper

Dato : 17-09-02 12:05

On Mon, 16 Sep 2002 22:00:11 +0200, Peder Porse <pp@pederporse.dk>
wrote:

>Hjertelig tillykke...var der ingen forbiere til krikkerne...det har jeg
>endnu ikke været ude for..........*SSS*
>
>Men god vind fremover.
>pp

Tak tak... men det er altså rigtigt...

Det var jo min første jagt, så jeg var nok også mere på vagt mht.
afstand og sikkerhed. Der var mange ænder jeg valgte ikke at skyde på,
men dem jeg valgte ramte jeg... Jeg har klaret min glimrende på
skydebanen, men var lidt usikker på om jeg nu også kunne ramme
vildtet... men det kunne jeg altså

Casper

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-09-02 12:20

Tillykke med byttet

Der er nu ikke noget som krikænder :) og så smager de fantastisk.

Mvh Martin Sørensen
www.danhunters.dk

Fra : Casper

Dato : 18-09-02 08:03

On Tue, 17 Sep 2002 13:20:20 +0200, "Martin Sørensen"
<ms@danhunters.dk> wrote:

>Tillykke med byttet
>
>Der er nu ikke noget som krikænder :) og så smager de fantastisk.
>
>Mvh Martin Sørensen
>www.danhunters.dk

Jeg glæder mig til at smage dem. De ligger i fryseren og venter på den
rigtige dag. Kan nogen anbefale sider med opskrifter på ænder??

På forhånd tak.

Mvh
Casper

Fra : JFB

Dato : 18-09-02 21:49

Til lykke med den vellykkede 1. jagtdag - og knæk og bræk fremover

Ang. opskrifter, så er der jo Mortens opskriftsamling på
http://mp.sol.dk/madogvin/ - kig efter vildt under Kategorier, der er i det
hele taget mange gode opskrifter på div. vildt der.

Her er f.eks. vildtfugleopskrifterne:
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/cat249.html

Forøvrigt smager denne salat glimrende til div. retter:
http://mp.sol.dk/madogvin/samlingen/o0510774.html

Go' fornøjelse hilsen fra Jette B

Fra : John Reinau

Dato : 18-09-02 17:43

Stort tillykke!!! .. man kommer langt med påpasselighed .. knæk og bræk
fremover.
Mvh
John Reinau
www.danhunters.dk

Fra : Brian Wendelbo

Dato : 09-10-02 15:18

tillykke.. jeg venter stadig på min den første jagt som skal finde sted den
18 i viby.. glæder mig nu oxo-

Brian.