Forhandleravance
Fra : Carsten

Dato : 16-09-02 10:07

NB! Dette er en positiv mail omkring en forhandler, hvis du har et svagt
hjerte bør du ikke læse videre

Jeg var hos Aagesen her i lørdags og købe...

MC cover/garage XL til ca. 650,-
Tankpad carbon til ca. en hund
Kryptonit bøjlelås til ca. 450,-

Samlet pris lige under 1.200,- og da jeg bad om noget rabat, så sagde den
flinke mand at jeg kunne slippe med en tusse. Det synes jeg selv har en helt
fair deal, men her bagefter må jeg lige spørge: hvad har forhandlere
egentlig af avance på den slags items ? Hvor meget af de ca. 1200,- jeg
skulle give ville have gået lige ned i Hr. Aagesens lommer ?

Carsten

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 16-09-02 11:27

> [...]
> egentlig af avance på den slags items ? Hvor meget af de ca. 1200,- jeg
> skulle give ville have gået lige ned i Hr. Aagesens lommer ?

Tja... Det er lidt speget, men du kan af og til finde de samme ting i f.eks.
tyske butikker. Hvis du lægger marginalmomsem oveni den tyske pris har du
den teoretisk pris i dkk. Sund fornuft anbefales

Fra : Michael Kristensen

Dato : 16-09-02 11:56

En advance på 30 % er nok ikke helt ved siden af.

Fra : Lars Bisgaard

Dato : 16-09-02 15:20

På alm tøj har butikkerne ihvertfald 50 % på noget af det... men hvor meget
ved jeg ikke.

Lars Bisgaard

Fra : Armand

Dato : 05-10-02 17:19

Carsten <carjak@wanadoo.dk> skrev i en
> [...]
jeg
> skulle give ville have gået lige ned i Hr. Aagesens lommer ?

Egentlig er det sagen uvedkommende, for du er nok ikke interesseret i
f.eks at overtage hans elregning istedet!?

Men for sammenligning har jeg lige fået mig en dyr skivebremselås til
indkøbspris, og den koster ca. de dobbelte i udsalg ved en MC-forhandler
i Odense.
Min frue er ansat i detail-handelen og dér er avancen omend endnu
større.
Modetøj er sikkert dét der er tungest behæftet med forhandler-avance
(vurdér det alene i forhold til de små tøjbutikkers omsætningsmulighed
vs. husleje m.m.), og derved kan jeg vende skytset imod digselv: Har du
måske aldrig købt dig et par Levis jeans til over en plovmand???

--
Armand.