banker
Fra : Lars Hult

Dato : 16-09-02 10:48

Jeg har en medarbejder, der er noteret i RKI.
Hvordan får han løn gennem en bank, når han ikke kan få et Dankort.
Kan han nøjes med et hævekort of skal bankerne udstede sådan et.
Ellers erdet jo umuligt at få udbetalt peng ei dagens Danmark.

MVH
LEO

Fra : Jonathan Stein

Dato : 16-09-02 12:15

Lars Hult wrote:

> Jeg har en medarbejder, der er noteret i RKI.
> Hvordan får han løn gennem en bank, når han ikke kan få et Dankort.

Man behøver jo ikke at have et Dankort for at have en bankkonto. Jeg
tror alle banker tilbyder en kontoform, hvor kontoen ikke kan
overtrækkes (d.v.s. uden Dankort, checks eller lignende). Da Postgiro
(-> GiroBank -> BG Bank -> Danske Bank) blev privatiseret, var det et
krav, at de tilbød sådan en kontoform, så prøv der, hvis ingen andre
vil.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Elmo Jensen

Dato : 16-09-02 14:45

I indlæg <B9AB6748.4AC%info@stempelxperten.dk>,
skrev info@stempelxperten.dk .....

> Hvordan får han løn gennem en bank, når han ikke kan få et Dankort.
> Kan han nøjes med et hævekort of skal bankerne udstede sådan et.
> Ellers erdet jo umuligt at få udbetalt peng ei dagens Danmark.

Det er korrekt at mange pengeinstitutter nægter at oprette et Dankort til
en kontohaver som er registreret i RKI.

Et pengeinstitut kan imidlertid ikke på nogen måde nægte at oprette en
lønkonto, og det er uanset om vedkommende står i RKI eller ej.

Og m.h.t. hævekort kan jeg ikke se hvorfor de skulle nægte vedkommende det,
for på alle de hævekort jeg kender til, kan du kun hæve op til den saldo
der står på kontoen, i modsætning til ex.vis Dankort hvor man s.v.j.h. har
et vis "spillerum" m.h.t. overtræk.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]