Radeon9000 Pro
Fra : Kasper Damkjær

Dato : 16-09-02 09:28

Jeg har set mig lidt lun på ovenstående kort, men har lige et par
spørgsmål.

Hvor kan man købe originale ATi (eller Hercules) kort i DK?

Alternativt, hvad er folks erfaringer med PowerColor, Connect3D m.fl.?

64 eller 128 Mb RAM? 128Mb udgaven ser ud til at have lidt lavere ydelse,
bl.a. ifølge denne test:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/15/4391317

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Rune Manscher

Dato : 16-09-02 09:49

Fx. www.midtdata.dk

> Alternativt, hvad er folks erfaringer med PowerColor, Connect3D m.fl.?

PowerColor er mig bekendt ok.

> 64 eller 128 Mb RAM? 128Mb udgaven ser ud til at have lidt lavere ydelse,
> bl.a. ifølge denne test:
> http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/02/08/15/4391317

Jeg ville foretrække de 128 MB. Kortet har i forvejen så høj performance, at
det du mangler ifht. en 64 MB-udgave, er procentvist (og reelt) så lille, at
jeg hellere ville have det mere ram.

*Rune

Fra : Tinky Winky

Dato : 16-09-02 10:58

> [...]
at
> det du mangler ifht. en 64 MB-udgave, er procentvist (og reelt) så lille,

For opvarmningens skyld, eller?

Fra : Rune Manscher

Dato : 16-09-02 11:10

"Tinky Winky" <lksjdflkjzsdhflkajshrlkjaeshr@ksjdhskjdhfkshdfkshdf.com>
wrote in message news:am49uu$lq8$1@sunsite.dk...
> at
> at
>
> For opvarmningens skyld, eller?

Ja, med 64 er der simpelthen for fodkoldt.

*Rune

Fra : JRS

Dato : 16-09-02 13:59

"Kasper Damkjær" <usenet@damkjaer.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har set mig lidt lun på ovenstående kort, men har lige et par
> spørgsmål.

[klip]
> Alternativt, hvad er folks erfaringer med PowerColor, Connect3D m.fl.?
[klap]

PowerColor skulle vist være i orden .. Men hvis du kan få fat på Connect3D
er det at foretrække ..
ATi markedsfører ikke "made by ATi" kort i Europa mere .. De har i stedet
startet datterselskabet Connect3D til selv samme opgave .. Altså kan man
trygt købe kort fra dette firma, da de er lavet efter de præcise tegninger
fra ATi ..

MVH
JRS

Fra : Ole Stigaard

Dato : 16-09-02 14:55

"JRS" <jrs@askme.com> skrev i en meddelelse news:am4kfg$2innu$1@ID-160710.news.dfncis.de...

> [...]
> trygt købe kort fra dette firma, da de er lavet efter de præcise tegninger
Det lyder ikke helt rigtigt i mine ører. Har du en kilde?

--
Ole S

Fra : JRS

Dato : 16-09-02 16:10

"Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder ikke helt rigtigt i mine ører. Har du en kilde?

Blot en af kilderne :
<a
href="http://www.reactorcritical.com/cgi-bin/news.cgi?templ=archive.http&id=
1035">

MVH
JRS

Fra : JRS

Dato : 16-09-02 16:12

> Blot en af kilderne :
> <a

href="http://www.reactorcritical.com/cgi-bin/news.cgi?templ=archive.http&id=
> 1035">

Hov den var ik for god .. Prøver igen :
http://makeashorterlink.com/?M20D13CC1

MVH
JRS

Fra : Ole Stigaard

Dato : 16-09-02 17:08

"JRS" <jrs@askme.com> skrev i en meddelelse news:am4s5j$2jjv4$1@ID-160710.news.dfncis.de...
> "Ole Stigaard" <stigardNOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Sjovt, sådan læser jeg ikke deres pressemeddelelse, men hvis du siger det...

--
Ole S

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 16-09-02 21:28

Ole Stigaard skrev: (messageID: <news:am4vjc$mbs$1@dknews.tiscali.dk>)

> "JRS" <jrs@askme.com> skrev i en meddelelse

> Sjovt, sådan læser jeg ikke deres pressemeddelelse, men hvis du siger
> det...

Jeg vil give dig (Ole, red.) ret. Der er _ikke_ tale om en sub division
eller noget andet, der kan minde om datterselskab eller lignende. Derimod
er Connect3D blot endnu en samarbejdspartner, der får adgang til ATi's
referencespecifikationer m.v.

Men uanset hvad, så er det til fordel for Connect3D's produkter.

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/

Fra : Kell Quist

Dato : 16-09-02 19:47

Jeg har et connect3d med 64mb, og er super glad for det.... Billede
kvaliteten er mærkbart bedre end på mit gamle GF2 GTS kort & hastigheden
er super i spil. Kan kun give dette kort de bedste anbefalinger

Kell

Fra : Kasper Damkjær

Dato : 16-09-02 21:28

Kell Quist skrev: (messageID: <news:3D862719.7000904@humbukmail.dk>)

> [...]
> kvaliteten er mærkbart bedre end på mit gamle GF2 GTS kort &
> hastigheden er super i spil. Kan kun give dette kort de bedste

Glimrende. Jeg er også nået til den konklusion, at jeg kan/vil nøjes med
64Mb - kortet skal jo alligevel udskiftes med et Radeon9700 eller
tilsvarende, når DX9 kortene falder i pris :)

--
Kasper Damkjær
http://www.damkjaer.net/