Midi on/off, nogen gode idéer?
Fra : Thomas

Dato : 16-09-02 08:21

Jeg har siddet & bokset med det her siden igår aftes, foreløbig uden held.
Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg får en midi-fil til at spille
på en side lavet i fp2000, med den besøgendes chance for at slå lyden til &
fra? Jeg har prøvet alt, men intet virker. Skal filen ligge som bgsound
overhovedet?
Håber nogen kan hjælpe.

Thomas

Fra : Rita Olesen

Dato : 16-09-02 08:38

"Thomas" skrev:
> [...]
til &
> fra? Jeg har prøvet alt, men intet virker. Skal filen ligge som

Hej Thomas
Det er da godt, at du har tænkt dig, at give de
besøgende mulighed for at slukke for lyden!!!

Kopier koden og indsæt den gennem Frontpage:
Indsæt / Avanceret / HTML:

<embed src=jump[1].mid width=70 height=42 autostart=true loop=true
TYPE="audio/mid">

Et sted i koden står der: jump[1] - slet dette og
skriv navnet på din egen midifil.
Læg midifilen i samme mappe som siden den skal ind på.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Thomas

Dato : 16-09-02 09:07

"Rita Olesen" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Et sted i koden står der: jump[1] - slet dette og
> skriv navnet på din egen midifil.
> Læg midifilen i samme mappe som siden den skal ind på.

Hmmm, jeg gik ind i (min er på engelsk) insert, web components, advanced
controls & valgte html, hvor jeg tastede koden ind. Men det eneste jeg får
er et quicktime ikon... Ingen musik & ingen knapper.

Thomas

Fra : Rita Olesen

Dato : 16-09-02 09:30

"Thomas" skrev
> [...]
får
> er et quicktime ikon... Ingen musik & ingen knapper.

Det lyder da mærkeligt. Jeg har ingen anelse om,
hvorfor der kommer et Quicktime ikon.

Jeg har sat samme kode ind på en side. Når jeg
åbner siden i Frontpage og klikker på fanen:
Eksempel nederst, så kan man både se knappen
og høre musikken.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : Thomas

Dato : 16-09-02 09:51

> Jeg har sat samme kode ind på en side. Når jeg
> åbner siden i Frontpage og klikker på fanen:
> Eksempel nederst, så kan man både se knappen
> [...]
Underligt, jeg kan ikke hverken se eller høre musikken. Det er nok en
indstilling i min browser. Det er bare mærkeligt, for jeg har ingen
problemer på andre sider jeg har set.

Thomas

Fra : Rita Olesen

Dato : 16-09-02 09:54

"Thomas" skrev
> Underligt, jeg kan ikke hverken se eller høre musikken. Det er nok en
> indstilling i min browser. Det er bare mærkeligt, for jeg har ingen
> problemer på andre sider jeg har set.

Hej Thomas
Hvis du vil fortælle adressen på din hjemmeside,
er der måske en eller anden, der kan se, hvad
der evt. skulle være gået galt.
--
Hilsen Rita
http://www.ritaolesen.dk

Fra : hcma

Dato : 16-09-02 17:07

> [...]
> controls & valgte html, hvor jeg tastede koden ind. Men det eneste jeg får
> er et quicktime ikon... Ingen musik & ingen knapper.

Ang. QuickTime:
Hvis du har QuickTime i din PC'er, har den garanteret overtaget kommandoen
fra Windows Media Player.
Jeg har det samme problem, men det betyder ikke noget for dem der kommer ind
på din side fra andre pc'ere, da det er deres media afspiller, der så styrer
det hele.

Ang. tagget:
Allerførst skal din/dine midi-fil(er) ligge i en mappe på dit websted, gerne
i samme samme mappe som linket til siden ligger.
Og nu har du 2 muligheder:

Begge tags skal være i din "body"

1: musikken sætter automatisk igang, men man kan godt slukke for den.
<EMBED SRC="din_lydfil.mid" WIDTH="144" HEIGHT="45" BORDER="0"
autostart=true><BR><BR>

2: musikken starter først når man trykker på startknappen.
<EMBED SRC="din_lydfil.mid" WIDTH="144" HEIGHT="45" BORDER="0"
autostart=false><BR><BR>

mvh
HC

Fra : Thomas

Dato : 16-09-02 18:15

"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 2: musikken starter først når man trykker på startknappen.
> <EMBED SRC="din_lydfil.mid" WIDTH="144" HEIGHT="45" BORDER="0"

Jeg tror at mine indstillinger er sat forkert op. Men nu kom der i det
mindste en afspiller på siden. Jeg kan stadig ikke høre musikken, men hende
hvis hjemmeside det drejer sig om, kigger lige på det. Hvis ikke det virker
skriver jeg lige igen, men under alle omstændigheder mange tak for hjælpen
allesammen.

Thomas

Fra : Stefan Morsel

Dato : 16-09-02 19:28

Jeg ved ikke om i har tænkt på det men...
En lille note: Hvis man sætter lyd indpå siden på normal vis, så slukker musikken ved at trykke på den røde stop-knap i
browservinduet, og det kan også lade sid gøre sådan at den ikke starter igen når man skifter side, når man opdatere frames, bare lav
en under frames, hvor lyden er lagt ind på.
-Kan eventuelt se hvordan det virker på min side:
http://home.worldonline.dk/1315/

--
Stefan Morsel
ICQ 54114410