Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Billeder tilbage på kameraet
Fra : JMN

Dato : 16-09-02 07:24

Hej

Er det ikke muligt at lægge sine billeder tilbage på sit kamera efter at
have lagt dem over på sin HD.

Hvis man kan, er det så noget specielt software.

Jeg har et Medion kamera med usb-tilslutning.
Det software der fulgte med kan ikke klare dette problem.

Jørgen

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 16-09-02 09:00

"JMN" <jmn@kmd.dk> skrev i en meddelelse

> Det software der fulgte med kan ikke klare dette problem.

Kan du ikke bare bruge drag and drop system ( ved ikke hvordan medions
system er, men man kan vel tømme sit kort via stifinder eller lign
ikke...?? )
Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk Email foto@tholofoto.dk
http://www.colourartphoto.no/index.html?cid=7&id=97

Fra : JMN

Dato : 16-09-02 10:59

Hej Thomas

Det ville være rart hvis man kunne det, men på stifinderen
kan jeg ikke finde kameraet/USB, så hvordan kan man det ?

På et stykke software (Camedia) jeg har anvendt til et Olympus kamera kunne
man lægge tilbage på kamera, men det kunne kun understøtte seriel
tilslutning.

Med andre ord har jeg brug for et stykke software der understøtter
funktionen med USB.

Nogen der kender noget ?

Fra : Peter Schrøder

Dato : 16-09-02 12:13

"JMN" skrev
> Det ville være rart hvis man kunne det, men på stifinderen
> kan jeg ikke finde kameraet/USB, så hvordan kan man det ?

Visse typer USB-installationer lader kameraet optræde
som et "ikke-permanent drev" med eget drevbogstav.
Når det gør det, kan man som regel også kopiere filer
til kameraet fra computeren. Men hvis man har ændret den mindste
smule få filen kan den ikke længere ses i kameraet.
Det er ikke et egentligt softwareproblem, men snarere et
spørgsmål om driveren og hardwaren.
Du kunne også investere i en løs usb kortlæser.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : E.G.C.

Dato : 18-09-02 10:13

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse news:3d85bcd2$0$66802$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Visse typer USB-installationer lader kameraet optræde
> som et "ikke-permanent drev" med eget drevbogstav. klip
> Du kunne også investere i en løs usb kortlæser.
> --
>
> Med venlig hilsen
>
> Peter Schrøder
> pschATmail1.stofanet.dk
> replace AT with @ to reply

Mener du at man kan føre billeder tilbage på kortllæseren? Hvis ja kan du så definere det lidt? Det er ikke lykkedes mig at få et
konkret svar, jeg har usb, men ingen kortlæser-endnu. Jeg har spurgt i fotoforretninger og hos Fona og Merlin men ikke rigtig fået
et "ja svar". Det er da ærgerligt at købe en kortlæser hvis man ikke kan bruge den til det som var forventet. Har Nik.Coolpix 885.

Mvh.

Ester C

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-09-02 11:28

"E.G.C." skrev
> [...]

bruge
> den til det som var forventet. Har Nik.Coolpix 885.

Nu skal man jo passe på med at udstede garantier...
Jeg har ikke hørt om en USB kortlæser, der IKKE
optræder som et drev. Hvilket vil sige at det kan bruges på
samme måde som en diskette, harddisk eller lignende.
Filer kan frit trækkes fra læseren til harddisken eller
omvendt. Ganske praktisk hvis man skal kopierer større
filer fra eet sted til et andet.
Men kortet skal, som sagt, formatteres bagefter
for at kunne bruges i kameraet.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : kjeldn@ddf.dk

Dato : 18-09-02 13:58

Den 18/09-2002 klokken 12:27, skrev Peter Schrøder <nospample@se> i
<3d88551b$0$49678$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

> [...]
>omvendt. Ganske praktisk hvis man skal kopierer større
>filer fra eet sted til et andet.
>Men kortet skal, som sagt, formatteres bagefter

Jeg kan godt nok kopiere billeder tilbage på CF kortet, via min USB
reader, og derefter vise dem i kameraet. (Et billigt HP C200).

MEN, billederne skal oprindelig stamme fra kameraet, og må IKKE være
manipulerede. Hvis jeg blot har lavet en 'rotate' på billedet, så virker
det ikke.

Med venlig hilsen,
Kjeld

Fra : Peter Schrøder

Dato : 18-09-02 14:17

<kjeldn@ddf.dk> skrev
> MEN, billederne skal oprindelig stamme fra kameraet, og må IKKE være
> manipulerede. Hvis jeg blot har lavet en 'rotate' på billedet, så virker
> det ikke.

Nej, det er korrekt. Skal evt. billeder efterfølgende
vises i kameraet igen, skal de være aldeles jomfruelige.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 18-09-02 21:03

> Nej, det er korrekt. Skal evt. billeder efterfølgende
> vises i kameraet igen, skal de være aldeles jomfruelige.

Eller man skal have et kamera i en lidt bedre klasse, hvor dette ikke er
noget problem.. De findes jo..

Fra : E.G.C.

Dato : 19-09-02 23:05

Jeg siger tak.
Men, det kunne godt lyde til at give en del "ud og ind" med kortene. Lider de for meget overlast ved det?

Mvh.

Eser C.

Fra : Lars-Peder Nyrup Bøg~

Dato : 19-09-02 23:40

Jeg har købt et Medion kamera. - Dermed også et par CF Kort...
Jeg har længe puslet med tanken om at bruge de små kort til dataoverførsel
mellem min bærbare (af ældre dato, men med PCMCIA) og min stationære PC. -
Nu fik jeg så skubbet med det nye kamera og kortene inden for rækkevide.
Det viste sig, på forespørgsel hos Electic City og Computer City, at
kort-læsere vist ikke genneralt kan skrive - men altså er LÆSERE! - Men i EC
havde de en Sandberg USB-Cardreader, hvor der står at den kan læse og
skrive. - Så det kan altså lade sig gøre! - Men jeg tror man lige skal huske
at spørge i forretningen om man kan levere det tilbage, hvis det nu ikke
virker og der ikke står på læseren, at den også kan skrive!...
- Jeg har også funderet over om kameraene og kortene kan holde til al den
"transport" ud og ind...

mvh,
Nyrup

E.G.C. <kaninen@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d8a48ca$0$7397$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Peter Schrøder

Dato : 20-09-02 07:29

"Lars-Peder Nyrup Bøgh" skrev
> - Jeg har også funderet over om kameraene og kortene kan holde til al den
> "transport" ud og ind...

Flere kortproducenter har en forventet
minimum ind-og-ud garanti på ca 10.000 gange.
Det giver trods alt en vis levetid, selvom man hiver
dem ind og ud et par gange om dagen.
Måden kameraets kontakter er udformet er selvfølgelig
ikke uden betydning. Men mon ikke der er en vis form for
standard hér.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply