Link indeholder: index.php?show=map&page=m~
Fra : Morten Trolle

Dato : 16-09-02 01:56

Hejsa!

Jeg programmere mine sider i php og naturligvis css og html.
Jeg har netop lavet en ny side og kan ikke få html-validatoren
til at acceptere min side! Hvorfor? Jo, det er fordi, at når jeg
linker til en ny side, så indhenter php den i designet således at
brugen aldrig forlader index.php, den henter bare den tekst der
skal vises!

Det er lidt et problem for HTML-validatoren, for den siger fejl
når der står fx:
og det jo lidt et problem for mig, for jeg kan ikke kode linket
anderledes!
Nogle der har en løsning på dette php/html problem?

//mtrolle

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-09-02 03:08

On Mon, 16 Sep 2002 00:55:39 +0000 (UTC), Morten Trolle
<morten@xion.dk> wrote:

& skal også encodes til &amp; . Dvs:

--
- Peter Brodersen

Fra : Morten Trolle

Dato : 16-09-02 13:32

> & skal også encodes til & . Dvs:
Okay!
Det har jeg nu gjort men det hjalp ikke på de fejl W3 laver til
mig.
Kig evt. på:
http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fmortentrolle.dk%2F
new_php&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-09-02 13:35

On Mon, 16 Sep 2002 12:31:46 +0000 (UTC), Morten Trolle
<morten@xion.dk> wrote:

>Det har jeg nu gjort men det hjalp ikke på de fejl W3 laver til
>mig.

Nej, du har stadigvæk ikke rettet det (og jeg har en mistanke om at
html.dk's brugerinterface ikke er i stand til at html-encode
specialtegn i nyhedsgrupper... suuuuuk!)

& skal erstattes med & a m p ; (uden mellemrum)

Du har links i stil med:
index.php?page=pvis&id=11

Her skal &-tegnet erstattes.

--
- Peter Brodersen

Fra : Morten Trolle

Dato : 16-09-02 15:05

> Du har links i stil med:
> index.php?page=pvis&id=11
>
> Her skal &-tegnet erstattes.

Ja, det har jeg også gjort og det er fint nok! Men bruger man sessions
i php uden at have gemt noget i sessions, så indsætter php automatisk
&phpsessid=nogle tal

Det medføre, at jeg ikke selv har kontrol over alle &-tegnene!

Fra : Jørn Andersen

Dato : 16-09-02 15:14

On Mon, 16 Sep 2002 14:04:31 +0000 (UTC), Morten Trolle
<morten@xion.dk> wrote:

> [...]
>&phpsessid=nogle tal
>
>Det medføre, at jeg ikke selv har kontrol over alle &-tegnene!

Mon ikke de kan klare den i PHP-gruppen.

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj