Bookmark i frameset
Fra : ansa

Dato : 22-02-01 11:06

I FP 2000 her jeg et problem:

Via et link skal jeg gå til en bookmark i et frameset i et nyt
vindue. Men linket åbnet kun den frame som bookmarken er i - hva´
gør man for at få begge frames med??

Fra : Andreas Astrup - htm~

Dato : 22-02-01 22:52

ansa wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Via et link skal jeg gå til en bookmark i et frameset i et nyt
> vindue. Men linket åbnet kun den frame som bookmarken er i - hva´
> gør man for at få begge frames med??

Du kan gøre en af to ting:

1) Hvis det er et enkeltstående tilfælde, kan du lave et nyt
frameset og linke til det. Tag en kopi af din index.htm-fil, kald
den f.eks. index2.htm og byt din normale forside ud med den ønskede
side inkl. bogmærke ("side1.htm#bogmærke"). Du kan nu linke til det
nye frameset.

2) Den anden metode er mere besværlig, men har tilgengæld den
fordel, at du altid vil kunne linke direkte til undersider uden at
de åbnes uden for framesettet. Det du skal gøre er, at opbygge et
såkaldt dynamisk frameset i f.eks. Javascript. Du finder en
beskrivelse her: http://www.html.dk/artikler/00019/

Med venlig hilsen

Andreas Astrup - html.dk

Fra : Jens Chr. Jensen

Dato : 23-02-01 11:18

Hej Andreas

Det er utrolig flot - jeg glæder mig til at forsøge at implementere det
i det site, jeg er ved at arbejde med.

Det er skønt, at nogen gider at finde konstruktive løsninger istedet for
blot at anbefale at undlade frames. De er kommet for at blive, de har
store fordele i designet og enkelte ulemper. En af dem synes at være
løst her.

Tak.

mvh
Jens Chr. Jensen