Dérfor ingen simlock på T65
Fra : Troels

Dato : 15-09-02 21:48

Det var kun de første T65 mobiler fra Telia/wanna-save der havde simlås.
Grunden er, at T65, ligesom Nokia 3410 og 3510, bliver solgt uden simlås.
Simlås eller ej, kunden er bundet i 6 mdr, og telia får deres penge uanset
hvad.

Så de første telefoner med simlås var sådan set en fejl!

// Troels

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-09-02 22:10

Troels skrev:

> [...]
>Simlås eller ej, kunden er bundet i 6 mdr, og telia får deres penge uanset

Jeg har aldrig set et tilbud, hvor man kan købe en SIM-låst telefon
uden at være bundet i 6 mdr! Selskabet får pengene for abonnementet,
ja, men de vil jo gerne have, at man kun kan bruge dem i de første 6
mdr., netop derfor bliver de låst.

>Så de første telefoner med simlås var sådan set en fejl!

Det tror jeg nu ikke du skal regne med!

(Og hvorfor skulle de så stadig låse f.eks. Nokia 3310?)

Venligst,
Lasse Hedegaard

** Nu også unlocking af Ericsson T39, T65 og T68 **

Få din Nokia 3310 opdateret til 3315! (Version 5.57)

Fra : Troels

Dato : 15-09-02 22:56

> (Og hvorfor skulle de så stadig låse f.eks. Nokia 3310?)

1. Har selv snakket med Telia. Det var en fejl at de første T65'er var
simlåst - desuden er deres Nokia 3410 og 350 uden simlås.

2. Fordi de 3310'er de sælger ud af nu, er et parti de købte MED simlås. Det
vil være for stort et arbejde for dem at fjerne simlåsen på dem alle nu hvor
de er "hjemme"

// Troels

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 15-09-02 23:06

Troels skrev:

>1. Har selv snakket med Telia. Det var en fejl at de første T65'er var
>simlåst - desuden er deres Nokia 3410 og 350 uden simlås.

Det lyder fuldstændig tåbeligt.

Hvornår skulle man så vælge at låse telefonerne? Som sagt, så har jeg
aldrig set en låst telefon blive solgt uden et abonnement.

Jeg tror den Telia-medarbejder du har snakket med ikke ved hvad
han/hun taler om.

>2. Fordi de 3310'er de sælger ud af nu, er et parti de købte MED simlås.

Hvis de ikke vil sælge telefoner med SIM-lås, hvorfor har de så købt
dem?

>Det vil være for stort et arbejde for dem at fjerne simlåsen på dem alle
>nu hvor de er "hjemme"

Det ville da også være aldeles tåbeligt at dem at gøre.
Teleselskaberne låser jo netop telefonerne da de ønsker, at så mange
som muligt skal bruge netop deres selskab.

Fra : Troels

Dato : 16-09-02 15:46

> Det ville da også være aldeles tåbeligt at dem at gøre.
> Teleselskaberne låser jo netop telefonerne da de ønsker, at så mange
> som muligt skal bruge netop deres selskab.

Undskyld - har haft en møgdag - men DOH. Uanset hvad er kunden forpligtet
til at have Telia i 6 mdr, ellers skal de betale en slags bøde på (ca.) 500
kr.

Derefter skal de alligevel gratis låse telefonen op.

// Troels

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-02 21:32

Troels skrev:

>Undskyld - har haft en møgdag - men DOH.

Doh? Ikke forstået.

>Uanset hvad er kunden forpligtet til at have Telia i 6 mdr,

Korrekt, men når man kan benytte andre SIM-kort i telefonen, så er der
mange der vil lade Telias kort ligge på hylden, og det er penge ud af
vinduet - Telia tjener kun penge hvis man ringer med det SIM-kort der
hørte med til telefonen. Bruger man det ikke, så taber Telia penge, da
deres tilskud til telefonen er højere end hvad man kommer til at
betale i abonnement.

>ellers skal de betale en slags bøde på (ca.) 500 kr.

En bøde?! Troels, det virker til du ikke aner hvad du snakker om!

Man kan ved nogle selskaber få udleveret unlockkoden for 500,- (det er
dog op til selskabet om de vil sælge den). Efter de 6 måneder skal
koden gratis udleveres.

>Derefter skal de alligevel gratis låse telefonen op.

Ja, men jeg forstår ikke hvad du argumenterer for her.

Fra : brain_ta

Dato : 16-09-02 12:29

Jeg har i dag(16/9) modtaget en Ericsson t65 fra wanna-save med telia
abonnement, og den ER LÅST. Så det er ikke alle der er lige heldige med
deres simlås! ? Bemærk at det "kun" er Cylinderkittet jeg
har på, alt andet er Standard.veudløser, der kan

http://www.kandu.dk/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-02 12:25

brain_ta skrev:

>Jeg har i dag(16/9) modtaget en Ericsson t65 fra wanna-save med telia
>abonnement, og den ER LÅST. Så det er ikke alle der er lige heldige med
>deres simlås!

Det kan være, at Telia nu har fået en ny sending, og de igen er låste.
Hvordan Troels vil forklare det, det ved jeg ikke.

>? Bemærk at det "kun" er Cylinderkittet jeg
>har på, alt andet er Standard.veudløser, der kan

Kandu er og bliver sær!

Fra : Troels

Dato : 16-09-02 15:47

> Det kan være, at Telia nu har fået en ny sending, og de igen er låste.
> Hvordan Troels vil forklare det, det ved jeg ikke.

Hvem siger de er fra en ny sending?

Du har aldrig fundet noget i gemmerne?

// Troels

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 16-09-02 21:30

Troels skrev:

>Hvem siger de er fra en ny sending?
>Du har aldrig fundet noget i gemmerne?

Troels, det virker ærlig talt som om du ikke aner hvad du snakker om.

Hvorfor skulle selskaberne have låst telefoner i mange år, når de nu
alligevel fik betaling for abonnementerne i de første 6 måneder? Det
er da LOGISK - de ønsker jo netop at folk skal blive efter de 6
måneder, da det ellers er penge ud af vinduet (hvis folk kun betale
abonnementet, og ikke bruger kortet til samtaler).

Lad os tage eksemplet med Telia:

Telefon 1:
Ericsson T65 uden abonnement koster A kr.

Telefon 2:
Ericsson T65 købt gennem Telia koster X kr. Hertil kommer abonnement,
oprettelse, forsendelse (Y kr.). Dvs. telefonen kommer til at koste
X+Y kr. for forbrugeren (=Z)

Telia har givet A kr. for telefonen. Trækker man Z kr. fra, så mangler
der STADIG penge. Skulle Telia blot smide disse penge efter
forbrugerne.

Nej - de låser deres telefoner, så de fleste bruger Telia i mindst 6
måneder (de håber selvfølgelig på man bliver længere).

Troels - hvorfor skulle man have låst telefoner i så mange år, hvis
der ikke er nogen idé i det? Man har i mange år været bundet de 6
måneder!

Fra : Troels

Dato : 17-09-02 17:47

> Troels - hvorfor skulle man have låst telefoner i så mange år, hvis
> der ikke er nogen idé i det? Man har i mange år været bundet de 6
> måneder!

Aner det ikke. SPØRG WANNASAVE HVORFOR DE REKLAMERER MED AT DERES NOKIA 3410
OG 3510 ER UDEN SIMLÅS!

// Troels

Fra : Troels

Dato : 17-09-02 17:47

> Aner det ikke. SPØRG WANNASAVE HVORFOR DE REKLAMERER MED AT DERES NOKIA
3410
> OG 3510 ER UDEN SIMLÅS!

Sorry. Caps lock satte sig fast...

// Troels

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 17-09-02 17:54

Troels skrev:

>Aner det ikke.

Nej, så lad venligst være med at komme med en masse postulater.

>Spørg wannasave hvorfor de reklamerer med at deres nokia 3410
>og 3510 er uden simlås!

Det er da klart, Wanna-save har opdaget, at disse telefoner er uden
SIM-lås, så skriver de det for at få kunder. Wanna-save er IKKE Telia.
Prøv at finde et sted hvor Telia skriver, at de sælger telefoner uden
SIM-lås!