Hvilke vindue passer bedst.
Fra : Gert Eriksen

Dato : 15-09-02 21:41

Vi står og skal skifte vores vinduer ud, og ved ikke hvilket typer
vindue der ville klæde huset bedst.

Er der nogen har kendskab til en forhandler, eller et program e.l.,
hvor man på et indscannet billed af huset, kan se hvordan forskellige
vindues typer ville se ud i netop vores hus?

mvh
Gert Eriksen

Fra : jfjf jfjfj

Dato : 16-09-02 08:55

"Gert Eriksen" <gert_fjernes_@eriksen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor man på et indscannet billed af huset, kan se hvordan forskellige
> vindues typer ville se ud i netop vores hus?

Hej
Jeg mener, at du på sadolins hjemmeside kan farvelægge både dit hus og
vinduer og der er vist flere andre.

mvh
oollee

Fra : Marc Friis-Møller

Dato : 18-09-02 13:03

> [...]
> hvor man på et indscannet billed af huset, kan se hvordan forskellige
> vindues typer ville se ud i netop vores hus?

Nu ved jeg ikke hvilken slags hus du bor i, men efter min overbevisning vil
de pæneste vinduer være dem som ligner de oprindelige (Medmindre arkitekten
virkelig havde en dårlig dag).
Hvis du har mulighed for det, så find de originale tegninger (hos kommunen)
og se hvad der har været skitseret.

En undtagelse til ovenstående er selvfølgelig hvis huset generelt har
skiftet karakter eks. i form af en ekstra etage eller ændringer af eks.
tagkonstruktionen og facade.