Max. cylindertryk under forbrænding ??
Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 15-09-02 20:37

Hvad siger de alvidende motorguruer til følgende spørgsmål:

Jeg har diskuteret noget med en af mine arbejdskammerater: Hvad er trykket
inde i en motors forbrændingskammer under drift ??

Jeg ved min Suzuki Benzinmotor har en Kompression på ca. 10 bar. Hvad bliver
det mon til når der sættes blus på ?
Tilsvarende har min golf dieselmotor ca. 34 bar. Samme spørgsmål her ?

Endelig er der sikker nogle som kan komme med tal for vilde racemotorer
også, eller hur ?

Bent Erik Thomsen
Nær Ålborg
1980 Suzuki GS850GT
Golf III 1.9 TD(i)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-09-02 20:49

Bent Erik Thomsen wrote:

> [...]
> inde i en motors forbrændingskammer under drift ??
>
> Jeg ved min Suzuki Benzinmotor har en Kompression på ca. 10 bar. Hvad bliver

Kan kun lige huske et tal for en almindelig sugemotor til benzin. Ca. 70 bar.

> Tilsvarende har min golf dieselmotor ca. 34 bar.

Det var ikke så lidt. Forbrændingstrykket kender jeg ikke.

Ib Jakobsen