linux install på proliant
Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 15-09-02 19:51

Hej
Jeg ved ikke om jeg er offtopic her, men da det er en server jeg vil
installe mener jeg selv, at det godt kan gå an, men sig til, hvis det ikke
kan, så skalk jeg nok slette indlægget igen
Mit prob er, at jeg skal installe linux (RH7.3) på min proliant 1000
Men, hvis jeg booter på disketten, siger den jeg ikke har ram nok (har 128
mb)
Hvis jeg booter på cden, siger den, at jeg ikke kan boote fra den, på dette
system.
Hvad skal jeg gøre ?
Spg har været stillet i unixgruppen uden respons, derfor kommer jeg
herover...

Jeg har prøvet med RH7.3, RH7.1 mandreake 8.2

Fra : Henning

Dato : 16-09-02 14:05

>Mit prob er, at jeg skal installe linux (RH7.3) på min proliant 1000
>Men, hvis jeg booter på disketten, siger den jeg ikke har ram nok (har 128
>mb)

Hvad sker der, når du booter på SmartStarten? Har du mulighed for at
vælge Linux - ellers er det ikke understøttet af modellen

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 16-09-02 14:55

hvis du tænker påat trykke F10 når den booter og så vælge OS: Other os, har
jeg valgt, eller ?
Jeg har ikke isntallet selve smartstartcden, da den har lavet sin egen
partion, da der blev installet NT server på den
er det nødvendigt at installe den igen ?

Fra : Henning

Dato : 16-09-02 22:24

On Mon, 16 Sep 2002 15:54:52 +0200, "[TR]Fido_linux"
<fido_linux@hotmail.com> wrote:

>hvis du tænker påat trykke F10 når den booter og så vælge OS: Other os, har
>jeg valgt, eller ?
Næ, F10-partitionene er oprettet vha. SmartStart.
>Jeg har ikke isntallet selve smartstartcden, da den har lavet sin egen
>partion, da der blev installet NT server på den
Jeps, SmartStart opretter en ca. 30M partition, som du accesser vha.
F10. Boot op på SS, vælg Clear configuration, og begynd fra scratch.

>er det nødvendigt at installe den igen ?
Ja - det er langt det nemmeste!

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Brian Albertsen

Dato : 16-09-02 15:30

On Sun, 15 Sep 2002 20:51:16 +0200, "[TR]Fido_linux"
> [...]

>Mit prob er, at jeg skal installe linux (RH7.3) på min proliant 1000
>Men, hvis jeg booter på disketten, siger den jeg ikke har ram nok (har 128

Det er sikkert fordi kernen ikek kan detecte hvormeget ram der sidder
i.

prøv ved lilo promten at tilføje mem=127M før du taster <ENTER>

RH 7.3 virker fint på Proliant ML350

--
Brian Albertsen

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 16-09-02 16:36

ved lilo ? (ved godt hvad lilo er men ?) Er det når den står hvor man kan
vælge modes, til hvorn man vil installe den ? Hvis jeg vælger expert mode,
kan jeg komme helt frem til hvor den vil have at vide hvilket scsi kort jeg
har i

Fra : Brian Albertsen

Dato : 17-09-02 08:13

On Mon, 16 Sep 2002 17:36:03 +0200, "[TR]Fido_linux"
> [...]

>kan jeg komme helt frem til hvor den vil have at vide hvilket scsi kort jeg

Ja,
Der kan man skrive expert, text eller hvad man nu har brug for.

Skriv:
mem=127M expert og tryk enter.

Det lyder til du allerede har systempartitionen på, og så burde der
ikke være nogen grund til at lave en "Erase server"

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 27-09-02 09:41

"[TR]Fido_linux" <fido_linux@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> herover...
>
> Jeg har prøvet med RH7.3, RH7.1 mandreake 8.2

Hurtigt fix, prop en IDE ctrl + disk i og prøv igen :->

Hjalp ifbm min RH7.3 på Proliant5000, gad ikke lave en rdsk m Cpq Smart-2/DH
driver.
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
Flemming V. Mortensen / fvm@nethotel.dk
-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-o-
/* Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside! */

Fra : [TR]Fido_linux

Dato : 27-09-02 10:46

jeg vil jo ikke have en DIE controller i, det skal køre SCSI det hele....
Gider heller ikke til at bøvle med at finde en VLB ide controller

Fra : Flemming V. Mortense~

Dato : 02-10-02 14:15

> jeg vil jo ikke have en DIE controller i, det skal køre SCSI det hele....
> Gider heller ikke til at bøvle med at finde en VLB ide controller

> [...]
*/

Hej
Så tror jeg, du bliver nødt til at lave en rdisk med support for din SCSI
cntrl.

mvh fvm