sikkerhedskode 3310
Fra : Martin Møller

Dato : 15-09-02 19:18

På min gamle motorola startac kunne jeg slå en funktion til der hed
telefonlås, der låste telefonen men den kunne stadig modtage sms og indkomne
opkald. Når jeg ville ringe ud fra den skulle jeg indtaste en forudbestemt
kode. Kan man gøre det samme med Nokia 3310? Tastelåsen er jo ikke en
beskyttelse i sig selv mod udefrakommende.

Martin

Fra : [5000] Dr. Koch

Dato : 15-09-02 19:22

det kan du ikke ... nokia kan kun sætte tastatur lås til

Dr. Koch
----------------------------------

Fra : Martin Møller

Dato : 15-09-02 20:05

"[5000] Dr. Koch" <REMOVElkh79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> det kan du ikke ... nokia kan kun sætte tastatur lås til

Det var da noget lort. Hvad skal man så bruge sikkerhedskode til?
Martin

Fra : [5000] Dr. Koch

Dato : 15-09-02 21:07

det er hvis du indtaster pinkode forkert 3-gange, så er det kun sikkerheds
koden der kan låse mobilen op

Dr. Koch

Fra : Runman

Dato : 15-09-02 21:28

[5000] Dr. Koch skrev :
> det er hvis du indtaster pinkode forkert 3-gange, så er det kun sikkerheds
> koden der kan låse mobilen op

Er det ikke PUK-koden der skal indtastes , efter 3 forkerte pinkoder
?????????

***RUNMAN***
NOKIA unlock , SW opdate ,
logo & ringetoner

Fra : Troels

Dato : 15-09-02 21:50

> Er det ikke PUK-koden der skal indtastes , efter 3 forkerte pinkoder
> ?????????

Jo, sikkerhedskoden bruges bl.a. til nulstilling af telefonens
indstillinger. Standard sikkerhedskoden på Nokia er 12345. PUK-koden blev
leveret sammen med dit simkort og bruges kun hvis du taster din PIN forkert
3 gange. Derefter har du 10 forsøg på at indtaste din PUK kode, derefter
låser kortet, og så skal du ha nyt simkort. Og det koster altså gysser!

// Troels

Fra : [5000] Dr. Koch

Dato : 15-09-02 21:58

sorry
Det var lige mig der var for hurtig ... hehe, sådan går det nogle gange

God aften

Dr. Koch