Rage 128 genbrug?
Fra : mac

Dato : 15-09-02 19:19

Jeg har netop købt et Ati Radeon 7000 PCI til min blå & hvide G3 (på
Apple-expo til 117¤ - billigt?). Jeg skulle primært have lidt ekstra
hastighed på min sekundære skærm. Jeg tænkte på at forvise mit
old-tudse-gamle Matrox Millenium fra maskinen og kun bruge Radeonet.

Jeg har dog nu et Rage 128 i overskud der sikkert ville finde sig bedre
til rette i en ældre maskine (f.eks. min 8600). Desværre ved jeg ikke om
man risikerer at brænde noget af ved at sætte det i en "almindelig"
PCI-slot. Jeg tænker på forskellen mellem 33 & 66MHz PCI-slots?

Der er et hak ekstra i stikket til Rage-kortet der gør det kan komme i
G3'erens 66MHz-slot, men er det også et signal om at det _ikke_ skal i
en 33MHz-slot?

Det skal forresten nævnes at jeg ikke spiller spil og kun opgraderede
for at få to skærme på et kort, samt TV-udgang. Jeg ved godt Rage 128
ville gøre god nytte som sekundært graffikkort, så jeg kunne bruge hele
Radeonet til een skærm. Men nej! Det skal videre ned i "arverækken" om
muligt.

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 16-09-02 00:34

mac wrote:

>Jeg har netop købt et Ati Radeon 7000 PCI til min blå & hvide G3 (på
>Apple-expo til 117¤ - billigt?).

Jeg kan ikke genkende tegnet der angiver møntfoden du har betalt med,
hvis det er "øvro" så må jeg have sådan et, hvis det da kan køre i min
QS G4. PCI som sekundært grafikkort til TV-udgang ? ( Morten du må bære
over med min uvidenhed ) kan jeg så beholde mit AGP kort i maskinen ?

>Det skal forresten nævnes at jeg ikke spiller spil og kun opgraderede
>for at få to skærme på et kort, samt TV-udgang.

Det er nogen lunde den opsætning jeg er ude efter, dog vil jeg gerne
beholde mit Radeo 7500, for så at lade det "nye kort klare den ekstra
skærm og TV-udgang.

Lad høre fra dig om det med TV-ud virker

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : mac

Dato : 16-09-02 20:36

> [...]
> QS G4. PCI som sekundært grafikkort til TV-udgang ? ( Morten du må bære
> over med min uvidenhed ) kan jeg så beholde mit AGP kort i maskinen ?

Jeppo. Det er intet problem... Så længe du har skærme nok til det kunne
du teoretisk set fylde maskinen op med grafikkort. Jeg har selv været
oppe på 3 skærme på samme maskine (fedt til fly-simulatorer). Hvis man
kan bruge Rage128'et i en almindelig plads, skal jeg lige prøve med 4
inden jeg skiller mig af med Milleniumet... Kan man det? (original
spørgsmåls-gentagelse)

> Det er nogen lunde den opsætning jeg er ude efter, dog vil jeg gerne
> beholde mit Radeon 7500, for så at lade det "nye kort klare den ekstra
> skærm og TV-udgang.
>
> Lad høre fra dig om det med TV-ud virker

Ingen umiddelbare problemer herfra udover hvis du vil bruge det til
decideret brug af computeren. Det er klart beregnet til film/spil og kun
det! Tekst flimrer uanset hvilken af de mange indstillinger du piller
ved. Men film er det til gengæld også brugbart til... Man skal lige have
den over på PAL, men da NTSC bare dukker op som sort/hvid er det ikke
noget problem, om fjernsynet så er din eneste skærm...

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 17-09-02 00:38

Har du en adresse på dem du købte kortet af ?
Jeg har rodet på nettet og fundet det samme kort til 112 amerikanske
dolars, er der nogen der har erfaring med at købe på den anden side af
atlanten ( told, porto osv.)

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : mac

Dato : 17-09-02 06:46

> [...]
> kortet af ? Jeg har rodet på nettet og fundet det samme kort til 112
> amerikanske dolars, er der nogen der har erfaring med at købe på den anden

Det er købt hos den butik der hører hjemme på <http://www.macway.fr>,
omend det tydeligvis var et messe-tilbud (det koster nu 178¤[Euro] inkl.
moms)

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : Søren Gade

Dato : 17-09-02 14:32

in article 1fikiro.ourgpq1b5e6psN%simon@REMOVEsamfundsnasser.dk, mac at
simon@REMOVEsamfundsnasser.dk wrote on 15/09/02 20:18:

> [...]
> ville gøre god nytte som sekundært graffikkort, så jeg kunne bruge hele
> Radeonet til een skærm. Men nej! Det skal videre ned i "arverækken" om

Hej Simon

Jeg har prøvet at have mit rage 128 siddende som ekstra kort i min G3 33mhz
pci slot. Det var der absolut ingen problemer i. Kortet skulle gerne være
bag ud kompatibel.

Søren

Fra : mac

Dato : 19-09-02 05:52

> [...]
> pci slot. Det var der absolut ingen problemer i. Kortet skulle gerne være

Ja det virkede helt fint... Hurra...

Med venlig hilsen

Simon T