/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Uenighed om opdragelsen
Fra : Kate


Dato : 15-09-02 19:03

Ja, det handler naturligvis om Mowgli Han er dog det frækkeste.
Godt jeg ikke kunne huske hvordan det er at ha' en killing, hold da op
han holder gang i gemytterne. Ingen respekt for nogen eller noget.
Okay, han har vist forstået at jeg ikke vil bruges som kradsebrædt, det
holdt hårdt. Jeg kan ikke formå ham til at forstå at Joey (kaninen)
ikke er et personligt stykke legetøj, og Joeys angreb går fuldstændigt
hen over hovedet på knægten.
Nå, men det uenigheden går på er hvor man hvæsser klør, som sagt har
han forstået at mine ben ikke er skabt til dette formål, men sengen,
sofaen, vasketøjskurven bliver flittigt brugt. Hvordan var det? Skal
jeg køber Feliway eller Felifriend og hvor sikkert et virkemiddel er
det?
Lige nu bruger jeg en blomsterforstøver når han hvæsser klør det
forkerte steder, men jeg synes faktisk ikke at denne metode er holdbar
i længden. Både fordi jeg jo så skal fange ham i det, men også fordi
jeg ikke vil skabe unødig utryghed hverken hos Mowgli eller de andre.

Åhja, der var en som nævnte at Mowgli betyder frø, da jeg annoncerede
hans navn, hihi, det passer da vist meget godt. Han ligger nemlig ofte
med bagbenene helt strakt ud bag sig i frø-perspektiv Det har jeg
set hos kaninerne, tror aldrig jeg har set en kat gøre det. Håber jeg
får et billede af det for det ser bare så sjovt ud.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

 
 
Ann K. (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Ann K.


Dato : 15-09-02 19:16

Hej Kate.
Du skal bruge Feli-way til at få ham til at holde op med at markere....
Og jo - det virker, sådan da
Namacoola hvæsser ikke kløer i min lænestol og Ranje pisser ikke længere
i den dertil opsatte urtepotteunderskål (som står ude midt på gulvet...
hvem sagde at det skulle være praktisk?)... I hvert fald ikke så længe
vi husker at forny duftmarkeringen ved at give et sprøjt et par gange om
ugen...
Og helt ærligt... har du aldrig set mit fotoalbum ude på
kattetræffene??? Har nemlig et heeerligt billede af netop Ranje i
frø-position... taget _før_ han blev for tyk

Men rart at høre at Mowgli trives

Mvh Ann



Kate (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 15-09-02 21:29

"Ann K." <tsars@os.dk> wrote in news:am2ipu$1jp$1@sunsite.dk:

> Og helt ærligt... har du aldrig set mit fotoalbum ude på
> kattetræffene??? Har nemlig et heeerligt billede af netop Ranje i
> frø-position... taget _før_ han blev for tyk

Næh, det tror jeg egentligt ikke at jeg har, nu har jeg jo set dem i
levende live så forestillingen om Ranje i frø-position, fnis, undskyld.

> Men rart at høre at Mowgli trives

Han stortrives og ligeså fræk han er lige så dejlig. Specielt når han
kommer efter en gang fræs og vil ligge i arm, så tilgiver man jo
nærmest alt.

Nåmen Feliway må vel så indkøbes til redning af den rest af hjemme der
kan reddes

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

marianne hellemose (15-09-2002)
Kommentar
Fra : marianne hellemose


Dato : 15-09-02 22:08

Kate skrev
<Nåmen Feliway må vel så indkøbes til redning af den rest af hjemme der kan
reddes >

Hmm, kan vi ikke arbejde på at få gjort "havarerede"
hjem moderne, sådan lidt ligesom de slidte forvaskede
hullede cowboy-bukser, det må da være det optimale for
hjem der regeres af katte



--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Some people have lives, others have cats




Jette (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Jette


Dato : 16-09-02 00:31

"marianne hellemose" skrev:

> Hmm, kan vi ikke arbejde på at få gjort "havarerede"
> hjem moderne, sådan lidt ligesom de slidte forvaskede
> hullede cowboy-bukser, det må da være det optimale for
> hjem der regeres af katte

Den er jeg helt med på!... sagde hun, og kiggede hen på sin ramponerede
sofa :-/

Mvh. Jette



Denise (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 15-09-02 19:32

Hej Kate
Hihi, du har vist fået din sag for. Jamen, den måde med vandforstøver og fy,
var også den måde vi opdrog vores killinger på, så fortsæt du bare med det.
Skæld ud når du ser det, og når du ikke ser det kan det da være lige meget,
hvad man ikke ser har man ikke ondt af. Vores er skam meget velopdragne, de
laver kun ulykker når vi ikke er hjemme, og hvis de lige skal vise sig
overfor hinanden eller gæster, hihi.
Mowgli er bare som en rigtig killing skal være, fuld af ballade og ikke
respekt og bange for noget, dejligt..
Bare tænk på, det er jo kun en fase han skal igennem
Iøvrigt, Blonde ligger faktisk tit som en frø, med bagbenene strakt bagud
til hver side og så på maven .
Hilsen Denise

"Kate" <joeyREMOVE@oliwer.dk> skrev i en meddelelse
news:am2i0b$q43$1@sunsite.dk...
> Ja, det handler naturligvis om Mowgli Han er dog det frækkeste.
> Godt jeg ikke kunne huske hvordan det er at ha' en killing, hold da op
> han holder gang i gemytterne. Ingen respekt for nogen eller noget.
> Okay, han har vist forstået at jeg ikke vil bruges som kradsebrædt, det
> holdt hårdt. Jeg kan ikke formå ham til at forstå at Joey (kaninen)
> ikke er et personligt stykke legetøj, og Joeys angreb går fuldstændigt
> hen over hovedet på knægten.
> Nå, men det uenigheden går på er hvor man hvæsser klør, som sagt har
> han forstået at mine ben ikke er skabt til dette formål, men sengen,
> sofaen, vasketøjskurven bliver flittigt brugt. Hvordan var det? Skal
> jeg køber Feliway eller Felifriend og hvor sikkert et virkemiddel er
> det?
> Lige nu bruger jeg en blomsterforstøver når han hvæsser klør det
> forkerte steder, men jeg synes faktisk ikke at denne metode er holdbar
> i længden. Både fordi jeg jo så skal fange ham i det, men også fordi
> jeg ikke vil skabe unødig utryghed hverken hos Mowgli eller de andre.
>
> Åhja, der var en som nævnte at Mowgli betyder frø, da jeg annoncerede
> hans navn, hihi, det passer da vist meget godt. Han ligger nemlig ofte
> med bagbenene helt strakt ud bag sig i frø-perspektiv Det har jeg
> set hos kaninerne, tror aldrig jeg har set en kat gøre det. Håber jeg
> får et billede af det for det ser bare så sjovt ud.
>
> --
> Kate
>
> REMOVE skal ikke fjernes ved svar
> REMOVE nothing on answer



Kate (15-09-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 15-09-02 21:34

"Denise" <daugbjerg@*NOSPAM*c.dk> wrote in
news:3d84d234$0$66789$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hihi, du har vist fået din sag for. Jamen, den måde med
> vandforstøver og fy, var også den måde vi opdrog vores killinger
> på, så fortsæt du bare med det.

Joe, men min bekymring går faktisk mest på Johan. Uanset hvem jeg
bruger dette tortur-instrument på, kanin eller kat, så tror han at han
har gjort noget galt og spurter i dækning. Hans reaktion bliver faktisk
mere og mere voldsom, synes jeg og det vil jeg ikke byde en gammel mis
på over 12 år. Det er nok at han har skullet acceptere ikke bare en,
men faktisk hele 4 nye katte i sit liv, de to indenfor mindre end et
år, og i så høj en alder sådan en respektløs lømmel som Mowgli. Så jeg
tror jeg vil forsøge at købe noget Feliway og se om det kan tage toppen
af Mowgli's unoder

Okay, så katte ligger i frø-stilling Jeg MÅ ha' et billede af det
alligevel, det ser bare for sjovt ud.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Signe Sørensen (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Signe Sørensen


Dato : 16-09-02 07:28

"marianne hellemose" skrev:

> Hmm, kan vi ikke arbejde på at få gjort "havarerede"
> hjem moderne, sådan lidt ligesom de slidte forvaskede
> hullede cowboy-bukser, det må da være det optimale for
> hjem der regeres af katte

Den er jeg helt med på!... sagde hun, og kiggede hen på sin
ramponerede
sofa :-/

Mvh. Jette

Godmorgen

Jeg kan høre jeg har været virkelig heldige med mine katte, det eneste
som Laban har ødelagt er stoffronten på mine højtalere, så det er jo
lige til at overleve....

Jeg ville gerne forklare hvordan jeg har opdraget dem, men det kan jeg
faktisk ikke forklare, men jeg skal prøve at tænke over det, så kan
jeg nok komme med en forklareing på et tidspunkt :)

Hilsen Signe


J.D.S. (17-09-2002)
Kommentar
Fra : J.D.S.


Dato : 17-09-02 14:56

On Mon, 16 Sep 2002 08:28:10 +0200, Signe Sørensen
<kandispigen@sajbar.dk> wrote:

>Godmorgen
>
>Jeg kan høre jeg har været virkelig heldige med mine katte, det eneste
>som Laban har ødelagt er stoffronten på mine højtalere, så det er jo
>lige til at overleve....
>
>Jeg ville gerne forklare hvordan jeg har opdraget dem, men det kan jeg
>faktisk ikke forklare, men jeg skal prøve at tænke over det, så kan
>jeg nok komme med en forklareing på et tidspunkt :)
>
>Hilsen Signe

Er også en af de heldige.. Det eneste Nuggi kradser i foruden sit
kradsetræ, er det gamle nålefilt i entreen. (og så lidt i mig, når han
ligger og karter, og jeg har glemt at klippe hans kløer *G*).

Endvidere har jeg også samme problem som dig, ville vildt gerne
fortælle om opdragelsen, men aner faktisk ikke hvordan det er lykkedes
Nuggi at opdrage mig så godt som han har gjort

Mvh
J.D.S.

Kate (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 17-09-02 21:05

J.D.S. <johdsSPAMFILTER@SPAMFILTERhotmail.com> wrote in
news:0uceoug0q1ngtagi6he62kmqlrc49jd26r@4ax.com:

> Er også en af de heldige.. Det eneste Nuggi kradser i foruden sit
> kradsetræ, er det gamle nålefilt i entreen. (og så lidt i mig, når
> han ligger og karter, og jeg har glemt at klippe hans kløer *G*).

Må nu også sige at mine generelt er meget eksemplariske *fnis*. Faktisk
holdt sofa-kradseriet helt op da jeg skiftede den uldne ud med den
kortluvede af ukendt stoftype (altså ukendt for mig, men sikkert noget
kunstigt af en slags). Selvfølgelig var Sofie og Johan da nogle lømler
som killinger, men da de var udekatte mærkede jeg nok ikke lige så
meget til det som nu hvor de er inde. Lante var jo voksen da han
flyttede ind og Oliwer havde slet ikke den selvtillid som Mowlgi
besidder
Nåmen, Mowgli er nu sød på trods af uenighederne omkring kradsning

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Grit Wessel (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Grit Wessel


Dato : 16-09-02 09:54

> Han ligger nemlig ofte med bagbenene helt strakt ud bag sig i
frø-perspektiv

Mener du sådan her:
http://www.dk-ginkgo.dk/iphigallerivis.php?pic[2]=on

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/
Sort-hvid hunkilling til salg!



Maj-Britt (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Maj-Britt


Dato : 16-09-02 10:27

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
news:am4673$9g3$1@sunsite.dk...
> Mener du sådan her:
> http://www.dk-ginkgo.dk/iphigallerivis.php?pic[2]=on

Hej Grit,

Skønt billede af den smukke Iphi Men det er jo farligt, at kigge for
meget på din hjemmeside , da jeg simpelthen ikke kan stå for cutiepie
Calacirya *suk* Desværre er økonomien ikke til familieforøgelse i
øjeblikket - øv! Btw tillykke med hendes flotte bedømmelse og resultat

Mvh Maj-Britt

>
> MVH Grit
>
> --
> Ginkgo Norske Skovkatte
> http://www.dk-ginkgo.dk/
> Sort-hvid hunkilling til salg!
>
>



V.Lerche & S.Anderse~ (16-09-2002)
Kommentar
Fra : V.Lerche & S.Anderse~


Dato : 16-09-02 15:14

Hej Gritt
Herligt billede af kat i frøstilling
Indenfor vores hunderace: Labrador plejer man at sige at hvis hunden ligger
på den måde, altså med begge bagben strakt bagud, så kan den ikke have
hofteledsdysplasi. Jeg ved ikke om det passer, men hvis det gør kan det
måske overføres til katte.
Hilsen Vibeke (der aldrig har set en siameser ligge på den specielle måde)

--




Ann Rudbeck (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 16-09-02 23:48

In article <3d85e77d$0$784$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>, V.Lerche &
S.Andersen <battlefield@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hilsen Vibeke (der aldrig har set en siameser ligge på den specielle måde)

Mjah - hvis man vender katten 1/2 omgang så den ligger på ryggen med
benene i samme stilling - så har jeg

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
fotoalbum: http://homepage.mac.com/ann_rudbeck

Denise (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Denise


Dato : 16-09-02 15:43

Hej Grit
Ja, nu er det jo ikke mig du spørger, men det er sådan jeg tror der menes,
det er i hvert tilfælde sådan Blonde ligger. Forbenene hel strakte men også
bagbenene helt strakte, sjovt ser det ud
Hilsen Denise
"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> skrev i en meddelelse
news:am4673$9g3$1@sunsite.dk...
> > Han ligger nemlig ofte med bagbenene helt strakt ud bag sig i
> frø-perspektiv
>
> Mener du sådan her:
> http://www.dk-ginkgo.dk/iphigallerivis.php?pic[2]=on
>
> MVH Grit
>
> --
> Ginkgo Norske Skovkatte
> http://www.dk-ginkgo.dk/
> Sort-hvid hunkilling til salg!
>
>



Kate (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 17-09-02 14:49

"Grit Wessel" <ng@dk-ginkgo.dk> wrote in news:am4673$9g3$1@sunsite.dk:

> Mener du sådan her:
> http://www.dk-ginkgo.dk/iphigallerivis.php?pic[2]=on
>

Ja, det er det Fnis. Det ser altså vældigt sjovt ud.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Martin Hughes (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Martin Hughes


Dato : 16-09-02 16:00

hejsa.

Nu har jeg ikke selv prøvet denne metode, men mine forældre dryppede
baldrian dråber (mener det var baldrian) på kradsebrætten, og så blev katten
bare helt vild med det bræt og lod alt anden være i fred.

Mvh Kari



Kate (17-09-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 17-09-02 14:51

"Martin Hughes" <Martin_b_hughes@mail.tdcadsl.dk> wrote in
news:3d85f20c$0$66770$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> hejsa.
>
> Nu har jeg ikke selv prøvet denne metode, men mine forældre
> dryppede baldrian dråber (mener det var baldrian) på
> kradsebrætten, og så blev katten bare helt vild med det bræt og
> lod alt anden være i fred.

Ja, det har jeg faktisk hørt om. Jeg forsøgte med det da Oliwer var
killing fordi han sked ved siden af bakken, men hverken han eller de to
store var interesseret i det. Kan selvfølgeligt forsøge mig med Mowgli.

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Trine Stubbe Teglbjæ~ (16-09-2002)
Kommentar
Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~


Dato : 16-09-02 19:02

On Sun, 15 Sep 2002 18:02:52 +0000 (UTC), Kate <joeyREMOVE@oliwer.dk>
wrote:

      Hej Kate :)

>Åhja, der var en som nævnte at Mowgli betyder frø, da jeg annoncerede
>hans navn, hihi, det passer da vist meget godt. Han ligger nemlig ofte
>med bagbenene helt strakt ud bag sig i frø-perspektiv Det har jeg
>set hos kaninerne, tror aldrig jeg har set en kat gøre det. Håber jeg
>får et billede af det for det ser bare så sjovt ud.
   
   Hehe - Mulle gør det også - vi har snart mange billeder hvor
hun gør det.... Men jeg er jo en klovn til at uploade så de ligger jo
på kærestens domæne i stedet på vores side ;)


   
/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408941
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste