? om befordringsfradrag.
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 15-09-02 17:58

I forbindelse med en kollega der flyttede snakkede vi om subject.

Han mente at næste år ville grænsen med de første 24 km. forsvinde.

Nogle der kan af/bekræfte dette.

Det kan også være at reglerne blot blev lempet, så dem der havde over 24 km.
fik godtgjordt dem også.

Anyone ?

Kim

Fra : Jensen

Dato : 15-09-02 20:03

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogle der kan af/bekræfte dette.
>
> Det kan også være at reglerne blot blev lempet, så dem der havde over 24

Jeg kan umuligt forestille mig at vil afskaffe 24km reglen, det skulle da
lige være for at sætte den op til eks. 30 km

Jensen

Fra : Poul Christensen

Dato : 15-09-02 21:49

> [...]
>
> Nogle der kan af/bekræfte dette.
>
> Det kan også være at reglerne blot blev lempet, så dem der havde over 24 km.

Der er kommet en udvidelse af reglerne on befordringsfradrag i ligningslovens §
9 C stk. 4 fra og med 2002. Reglen indebærer at personer med lav indkomst får
forhøjet deres befordringsfradrag - opgjort efter normale regler - med op til 25
pct, dog max 6.000 kr. Det fulde tillæg gives når lønnen er under 204.300 kr.
i 2002. Tillægget aftrappes for højere lønninger og er bortfaldet ved 254.300
kr.

PoulC
poulc@ofir.dk