Daytona ??
Fra : Buller

Dato : 15-09-02 17:49

Kan jeg få et kvalificeret bud på, hvilket af disse to kort jeg får mest for
pengene.
De skal bruges til: Delta Force, MOHAA, Wolfenstein, Ghost Recon og lign.
Maskinen er en Duron 800/512 mb. med et Creative GeForce 256 Annihilator Pro
32Mb.

Daytona GeForce 3 TI200 128MbDDR+tv-out 892,-

Daytona GeForce 4 TI4200 128MbDDR+tv-out 1286,-

Kunne det mon også betale sig for mig, at købe en ny processor, f.eks. Duron
1300 til 456,- eller en AMD XP1600+ til 529,-?

Hvad siger de kloge hoveder???
Jeg glæder mig til at blive klogere.

Mange hilsner

Buller

Fra : Thomas

Dato : 15-09-02 20:26

"Buller" <tju@hej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Duron
> 1300 til 456,- eller en AMD XP1600+ til 529,-?

Som dit system ser ud nu kan du ikke udnytte et G4 kort optimalt. din cpu og
ram vil virke som en stor flaskehals der vil hænge efter grafikkortet.

Kikker man på ydelse for kroner er G4 4200 det bedste i forhold til G3Ti200
kortet, men i dit tilfælde, med dit NUVÆRENDE system vil det være lidt
overkille at købe den store kort.
Hvis du derimod opdaterer dit systme til en hurtigere cpu som du selv
snakker om og nye ram er der ingen tvivl om at et G4Ti4200 er lige dig..
Venligst

Thomas

Fra : Bro

Dato : 17-09-02 00:09

"Buller"skrev...
> [...]
Duron
> 1300 til 456,- eller en AMD XP1600+ til 529,-?

Hvis du samtidig får en kraftigere CPU, er der vist ikke tvivl om at du
får mest ud af at købe G4 Ti4200 kortet. Iøvrigt et glimrende kort som
jeg har selv

V.H.Helle

Fra : Buller

Dato : 19-09-02 16:00

Mange tak til Thomas og Bro.

Er det nødvendigt at købe nye ram - hvis jeg også køber en større processor?

Buller

Fra : Devast8or

Dato : 19-09-02 16:21

Hvis du kun køber en ny processor - nej. Men hvis du køber et nyt
motherboard til den nye processor (hvis det gamle mobo ikke kan snuppe den
nye størr processor), så kan det godt være at du ogsp skal have nye RAM, det
kommer an på hvilke RAM slots der sidder på det nye mobo.

Devast8or

--
Spamfilter activated