Id nummer.
Fra : Johnny Simonsen

Dato : 15-09-02 00:23

Hej der...

Jeg har et spørgsmål som i sikkert får så mange gange her i nyhedsgruppen.
jeg fulgte med i et indslag om mit problem...men fik aldrig fundet svaret.

Så her er mit spørgsmålet.

Min Zonealarm går amok et par gange om dagen og nogle gange kan der gå dage
før at den gør det igen...

Jeg kan se at det er det samme id nummer der går igen og de andre id nummer
er meget lig hinanden. med undtagelse for et cifre til sidst.

Er der nogen der ved hvor man kan finde ud af hvem der ejer de id
nummer...og om der findes en hjemmeside eller lign. hvor man kan se det.

Eller hvad jeg ellers kan gøre ved mit problem.

Med Venlig Hilsen
Johnny Simonsen.

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 15-09-02 19:37

In <3d84abd8$0$35413$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Johnny Simonsen" <mosebuen@worldonline.dk> writes:

> [...]

>nummer...og om der findes en hjemmeside eller lign. hvor man kan se det.

>Eller hvad jeg ellers kan gøre ved mit problem.

Hvad er lige dit problem ?

Hvad mener du med amok ? Programmet virker vel bare efter hensigten.

/Martin

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-02 20:11

Martin Moller Pedersen <tusk@daimi.au.dk>, wrote in

> Hvad er lige dit problem ?
>
> Hvad mener du med amok ? Programmet virker vel bare efter hensigten.
>
> /Martin

Tror at han prøver at han tror at der er nogen som prøver at hacke ham og at
ZoneAlarm har advaret ham. Herefter vil han gerne finde ud af hvem som er
den skyldige.

--
Anders Lund - spam2002q3@andersonline.dk
OE-QuoteFix - Et Outlook Express must - http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Johnny Simonsen

Dato : 15-09-02 20:30

hej..

Ja ok... Ordet amok var måske lidt vildt at bruge for Programmet virker...
Men jeg syntes at det er ret irreternde hvis nu det er en der vil ind på
pceren.

Og jeg syntes at det står for tit på med det samme IP nummer.
( og jeg kom til at skrive id istedet for IP. i det føtste indlæg jeg
skrev..sorry.)
Er der nogle steder hvor man kan finde ud af hvem det er ??

Hilsen Johnny

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 15-09-02 20:32

> [...]

>skrev..sorry.)
>Er der nogle steder hvor man kan finde ud af hvem det er ??

"Europa": http://www.ripe.net/
"Asian": http://www.apnic.net/
"Amerika": http://www.arin.net/

- og find deres databaseopslag. Regionerne i anførselstegn fordi de
dækker en del mere, end man lige skulle tro.

Nogle af dem er underopdelte. APNIC kan f.eks. henvise til den
koreanske NIC.

Du finder ikke ud af, hvem der har en given IP-adresse. Men du kan
finde information om fysisk lokation og typisk navnet på udbyderen
eller firmaet.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 15-09-02 20:41

On Sun, 15 Sep 2002 21:29:42 +0200, "Johnny Simonsen"
<mosebuen@worldonline.dk> wrote:

>Men jeg syntes at det er ret irreternde hvis nu det er en der vil ind på
>pceren.

Det er vel kun irriterende, fordi du har bedt ZoneAlarm om at komme
med irriterende advarsler?

--
- Peter Brodersen

Fra : Anders Lund

Dato : 15-09-02 20:07

Johnny Simonsen <mosebuen@worldonline.dk>, wrote in
> Jeg kan se at det er det samme id nummer der går igen og de andre id
> nummer er meget lig hinanden. med undtagelse for et cifre til sidst.

Er det "IP" nummer du tænker på?

Fra : Alex Holst

Dato : 15-09-02 21:12

Johnny Simonsen <mosebuen@worldonline.dk> wrote:
> Jeg har et spørgsmål som i sikkert får så mange gange her i nyhedsgruppen.
> jeg fulgte med i et indslag om mit problem...men fik aldrig fundet svaret.

Jeg er for alvor begyndt at fortryde jeg har brugt tid paa OSS'en. Nye
skribenter vil hellere spilde deres tid (og vores) med at stille
spoergsmaal i stedet for at finde de svar allerede er tilgaengelige uden
ventetid.

Laes dette:

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#fwbesked

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_net#reaktion

Fra : Niels Callesøe

Dato : 16-09-02 10:08

Alex Holst wrote in <news:khp2ma.pan.ln@miracle.mongers.org>:

> Jeg er for alvor begyndt at fortryde jeg har brugt tid paa OSS'en.

Det synes jeg ikke du skal. Selvom den egentlige målgruppe måske ikke
er i stand til at finde den uden hjælp[1], så er den stadig en god
reference og et opslagsværk for gruppens faste skribenter.

[1]: Så snart man laver noget idiotsikkert, så...

--
Niels Callesøe - nørd light @work

This is not a fix of the backend.

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 15-09-02 19:22

Johnny Simonsen skrev:

> Er der nogen der ved hvor man kan finde ud af hvem der ejer de id
> nummer...og om der findes en hjemmeside eller lign. hvor man kan se
> det.

Hvis det er IP-adresse du mener, kan du slå det op her:

Kopier IP-adressen ind i det øverste felt (the address digger).
--
Fix Outlook Express 5.*. Nu med emoticons, _understreget_,
/skråtstillet/ og *fed* tekst: <URL: http://flash.to/oe-quotefix >

Fra : Johnny Simonsen

Dato : 15-09-02 23:25

Hej Med jer..

1000 tak for de mange svar og hjælpende hænder.

Nu er det jo ikke alle der er så meget inde i pc verden som andre.
Men ja... jeg er blevet klogere.

Nu er det nyt for mig at have de zonealarm alarmer ( har lige fået adsl )
og jeg viste virkelig ikke hvem og hvor jeg skulle spørge om det...eller for
den sags skyld hvor jeg kunne læse om det henne..
Så jeg syntes da at det var nærliggende at spørge i denne nyhedsgruppe.
Så jeg er da ked af at jeg har spildt nogens tid på det....
Men TAK for hjælpen endnu en gang.Nu har jeg noget og arbejde med hvis jeg
vil rode mere i de der IP nummere.

Med Venlig Hilsen
Johnny Simonsen