Kommuneskift
Fra : Jens Juul

Dato : 15-09-02 16:06

Hej

Måske er dette ikke det rigtige sted - men jeg prøver.

Vi overvejer at købe et hus hvor grunden ligger i 2 kommuner. Tårnby og
Kbh, der betales ejendomsskat begge steder og grunder er omfattet af
lokalplaner for begge kommuner. Men hustandes beboere hører under kbh's
kommune. Mit spørgsmål er så - hvis man søger om at skifte kommune har man
så nogen form for retskrav ? eller er det alene op til kommunerne at
afgøre ?

Spørgsmålet er interessant for os pga børneinstitutioner, plads i den
kommunale havn og den slags.

Mvh Jens

Fra : Poul Christensen

Dato : 15-09-02 17:57

"Jens Juul" <x-mas@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse
> Måske er dette ikke det rigtige sted - men jeg prøver.

Jeg mener det er den rigtige gruppe

> [...]
> afgøre ?
>
> Spørgsmålet er interessant for os pga børneinstitutioner, plads i den

Når grunden ligger i 2 kommuner omfatter den formentlig flere matrikelnumre, som
er hjemmehørende i hver sin kommune.

Hvis selve huset ligger på det matrikelnummer, der er hjemmehørende i Kbh's
kommune, er det vel givet at Kbh også bliver din bopælskommune.

Du bør nok snakke med ejendomsmægler/advokat.

PoulC
poulc@ofir.dk

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 15-09-02 19:08

Jens Juul wrote:

> Spørgsmålet er interessant for os pga børneinstitutioner, plads i den
> kommunale havn og den slags.

Der er en meget gammel afgørelse, der går på, at hvor dit soveværelse
er placeret, bor du rigtig.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 15-09-02 19:33

In article <3D84CC98.41F2A37D@FJERNpost1.tele.dk>, Erik G. Christensen wrote:

> Der er en meget gammel afgørelse, der går på, at hvor dit soveværelse
> er placeret, bor du rigtig.

Interessant. Hvad hvis mand og kone har seperat soveværelse ??
Hvis hvis mor+far og børnene har forskelligt soveværelse ?

JonB

Fra : Jens Juul

Dato : 15-09-02 20:52

Hej og tak for svar.

>man

>Når grunden ligger i 2 kommuner omfatter den formentlig flere
>matrikelnumre, som
>er hjemmehørende i hver sin kommune.
................. tjah jeg kan kun se oplysninger om et enkelt
matrikelnummer i papirene fra ejendomsmægler. Men det er også kun en
salgsopstilling, tilstandsrapport, energimærke mv. Vi er ikke kommet så
langt som til tingbogsattest og den slags endnu.

>Hvis selve huset ligger på det matrikelnummer, der er hjemmehørende i
>Kbh's
>kommune, er det vel givet at Kbh også bliver din bopælskommune.

Ja hvis det er som du forslår - altså to numre, så må det vel være givet.

>Du bør nok snakke med ejendomsmægler/advokat.

Ja ejendomsmægleren vidste ikke så meget om det ................. såeh vi
må nok bringe den videre til vores advokat.

Mvh Jens

Fra : Jens Juul

Dato : 15-09-02 20:55

>Der er en meget gammel afgørelse, der går på, at hvor dit soveværelse
>er placeret, bor du rigtig.
................. jamen det er jo som regel også der man tilbringer mest
tid i sit hjem ).
Jeg ved ikke lige om jeg tør sætte mine penge på det ...........

Mvh Jens