Tips vedr. gammelt klæbemærke og sæderep.
Fra : H. C. Nissen

Dato : 15-09-02 15:53

Jeg har købt mig en halvgammel Honda, som jeg skal til at fikse op. I
den forbindelse søger jeg tips om et par ting:

På den forkromede forskærm sidder et klistermærke som ikke umiddelbart
lader sig fjerne. Overfladen er sølvagtig, og altså ikke som de fleste
af papir. Er der en nem måde at fjerne såda noget stads på?

Der er et lille hul i siden på sædet. Findes der et godt produkt til
at lappe med?

Endelig kunne jeg selvfølgelig tænke mig links eller adresser på
billige reservedeleleverandører til Hondaer fra halvfjerserne.

M.v.h.

H. C. N i s s e n

- Honda CB 750 F2 -
---

H. C. N i s s e n

- Honda CB 750 F2 -

Fra : Hans L. Baldrian

Dato : 15-09-02 16:14

"H. C. Nissen" <nissen@budweiser.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lader sig fjerne. Overfladen er sølvagtig, og altså ikke som de fleste
> af papir. Er der en nem måde at fjerne såda noget stads på?

Ja, gnid det forsigtigt af med en smule lampeolie.

> Der er et lille hul i siden på sædet. Findes der et godt produkt til
> at lappe med?

Du kan købe et helt nyt betræk hos www.louis.de
og det koster ikke mange euro

> Endelig kunne jeg selvfølgelig tænke mig links eller adresser på
> billige reservedeleleverandører til Hondaer fra halvfjerserne.

LC-racing i rønnede har en del stumper - og afhængig af hvad du manlger har
jeg osse en smule!

mvh

Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-09-02 16:53

"Hans L. Baldrian" <Baldrian@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "H. C. Nissen" <nissen@budweiser.com> skrev i en meddelelse

> Ja, gnid det forsigtigt af med en smule lampeolie.

....eller varm det evt. op med en hårtørrer og træk det af...

....i øvrigt en lækker gammel cykel - min nevø havde osse en F2, der
lignede en million, mens jeg måtte nøjes med en standard 7½ fra 1970...

....det var helt sjovt at lave en acc.dyst mellem 2 så ens cykler - det
var svært at få smilet af bagefter...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : OK

Dato : 15-09-02 17:31

> Der er et lille hul i siden på sædet. Findes der et godt produkt til
> at lappe med?

Hvis hullet er en revne i en prægning/svejsning kan du lime det med
tagrendelim, Sæte et stykke tape over indtil limen er tør.
Det virkede fint på min egen, og er næsten usynligt.

Ole
CB900F

Fra : Squish

Dato : 15-09-02 21:10

H. C. Nissen wrote:
> [...]
>
> Endelig kunne jeg selvfølgelig tænke mig links eller adresser på
> billige reservedeleleverandører til Hondaer fra halvfjerserne.

Hej H. C. Nissen,

Klistermærket kan du fjerne med acetone eller cellulosefortynder. Derved
bliver det porøst og kan skrabes af med en negl. Pas dog på- de kan
godt være skarpe sådan nogle små plasticstykker.

Billige reservedele:

www.davidsilverspares.com

www.cmsnl.com

Her kan du hente værkstedsmanual, partsliste og håndbog:

www.honda4fun.com

Mvh. Squish
CB400F - Næsten samlet igen.. mangler bare motoren!