Hvad er Nouilly Prat ??
Fra : Jørn Peter Sørensen

Dato : 15-09-02 15:11

Godt jeg er fri for at udtale det, men hvad er det for noget, og hvor kan
det fåes, det er noget der skal i en hummer ret
VH Jørn

Fra : Svend Andersen

Dato : 15-09-02 15:39

Jeg går ud fra du mener Noilly Prat
Det er tør vermout importeret fra Frankrig.
Noilly Prat løfter enhver fiskeret eller sauce op på gourmetplan.

hilsen Svend A

Internet for mennesker:
http://www.enterpol.1go.dk/

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 15-09-02 19:46

[Svend Andersen | Sun, 15 Sep 2002 16:39:02 +0200]

>Noilly Prat løfter enhver fiskeret eller sauce op på gourmetplan.

Samt en del is, kager og andre desserter :)

René
www.rene.hjorth.com & www.lowcarb.dk

Fra : Prankster Kineses

Dato : 15-09-02 15:58

"Jørn Peter Sørensen" <joernsoerensen@image.dk> wrote in message
> Godt jeg er fri for at udtale det, men hvad er det for noget, og hvor kan
> det fåes, det er noget der skal i en hummer ret
> VH Jørn

"Noilly Prat" er en fransk vermouth, altså krydret hedvin.
Kan sikkert købes i Irma eller enhver anden velassorteret
vinhandel/afdeling.

Kasper

Fra : Ivar

Dato : 15-09-02 16:08

Prankster Kineses skrev:

> "Noilly Prat" er en fransk vermouth, altså krydret hedvin.

Meget lig Martini (hvilket kendere nok ikke er enige i)

Ivar

Fra : Peter Westh

Dato : 15-09-02 18:44

"Prankster Kineses" <spam.me.senseless@spam.spam> skrev i en meddelelse
> "Noilly Prat" er en fransk vermouth, altså krydret hedvin.
> Kan sikkert købes i Irma eller enhver anden velassorteret
> vinhandel/afdeling.

De har den sågar i min lokale Netto.

MVH

Peter

Fra : hansi.christiansen

Dato : 16-09-02 18:37

"Jørn Peter Sørensen" skrev d. 15-09-02 15:11 dette indlæg :
> [...]
kan
> det fåes, det er noget der skal i en hummer ret

det fremstilles på hvidvin som så tilsættes krydderier.
forskellen på fransk og italiensk vermouth er at den franske har en
højere procent alkohol end martini.Dette bevirker at den franske er
dyrerer, så kan og vil du ikke betale merprisen for den franske, kan du
sagtens bruge martini(jeg får nok på hattepulen af madgourmeer, som nok
syntes noget andet) men ok, det må jeg ta´med!

http://www.kandu.dk/