Politiken: Har vi ikke set den film før?
Fra : Niels Sandholt Busch

Dato : 15-09-02 15:22

"Mads Mikkelsen har hovedrollen i den nye 'Elsker dig for evigt'. I ved, ham
fra 'Rejseholdet', 'Pusher', 'Blinkende Lygter', 'Dina', 'En kort en lang'
og 'Vildspor' med flere.
Han er Paprika Steen utro.
Eller var det i 'Okay'?
Nej, i 'Okay' var det Troels Lyby, der var hende utro. Men Paprika Steen
finder sig ikke i det. Hun tropper op på elskerindens adresse, banker på
døren og stirrer sin rival lige i øjnene.
I begge film.
..... snip ...
Troels Lyby får nu snart sin egen medicin at smage. Pludselig er det nemlig
ham der er hans kæreste utro. Nårh nej, det var i 'En kort en lang'.
Og hvem var hans utro kæreste?
Mads Mikkelsen såmænd.
Vi skal gribes lidt, men grine mest. Og til sidst skal det nok gå alt
sammen. Sådan husker jeg dem. Fra gennembruddet med Susanne Biers 'Den
eneste ene' og til hendes seneste 'Elsker dig for evigt'. Og med kapitler af
andre instruktører undersvejs som 'Italiensk for begyndere', 'Mifunes sidste
sang', 'Okay', 'En kort en lang', 'Monas verden', 'Et rigtigt menneske' og
'Små ulykker'."

Ovenstående er uddrag af en artikel i politiken idag søndag d. 15 september.
Og personligt synes jeg også det er ved at være endog meget kedeligt at se
de samme skuespillere spille de samme slags roller i film man næsten ikke
kan kende fra hinanden.

\Niels

Fra : simon.larsen

Dato : 15-09-02 15:31

/snip
"Niels Sandholt Busch" <isl12025@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> de samme skuespillere spille de samme slags roller i film man næsten ikke

Dybt enig - Jeg vil dog gerne se noget mere til Sonja Richter.. :)

/simon

Fra : Niels Sandholt Busch

Dato : 15-09-02 16:15

Ny dansk film: "EVIG & ALTID"

Instruktion: Lone Scherfig, Hella Joof, Susanne Bier, Åke Sandgren, Annette
K. Olsen eller Jesper W. Nielsen

Manuskript: Kim Fupz Aakeson eller Anders Thomas Jensen

Oplev endnu en selvskreven dansk filmsuccess - med:

Mads Mikkelsen - som advokaten Henrik, der arbejder for meget og derfor
bliver forelsket.

Paprika Steen - hans sure kone Cecilie, der ikke synes, det er sjovt
længere.

Laura Drasbæk - naboens sensuelle niece.

Troels Lyby - den glade bøssebror, der opdager at han er til piger (naboens
sensuelle niece).

Erik Wedersøe - i stort comeback som den sære, men livskloge nabo.

Thomas Bo Larsen - den paranoide skolekammerat, der forfølger Henrik (og sig
selv).

Iben Hjejle - silden, der kommer ind med firetoget og får alle til at tage
deres liv op til revision.

Nikolaj Lie Kaas - hendes småtumbede håndværkerkæreste.

Ellen Hillingsø og Lotte Andersen - striglerne, der bagtaler dem, der skal
bagtales.

Peter Ganzler - er lam fra halsen og ned efter et harmonikasammenstød og
sætter det hele lidt i perspektiv.

He he... Også sakset fra politiken.

\Niels