Q til Elmo Jensen om Office 2000 update <=~
Fra : Sbl Sb-l

Dato : 15-09-02 14:39

Tak for din besvarelse.

Fejlen (som beskrevet i mit tidligere indlæg) har til syneladende også
påvirket outlook ekspress, så jeg kan hverken læse det indlæg du
henviser til (forsøges åbnet i Outlook) eller svare på dit indlæg vha.
Express.

Jeg vil derfor bede dig om at indsætte indlægets ordlyd i et svar eller
sende det til min hotmail - s_bl@hotmail.com.

På forhånd tak

Lars

PS: Beklager hvis min adfærd i nyhedsgrupperne træder nogle
netpolitimænd over tærene (ex. hr. Madsen), men jeg er ikke specielt
velbevandret i at anvende nyhedsgrupper - herunder især ikke i at
x-poste.

-------------------

I indlæg <3020ac08a3ea58a9f6ac2ec2a865b7c3.6230@mygate.mailgate.org>,
skrev s_bl@hotmail.com .....

> Håber der er nogle, der har et bud på en løsning uden geninstallation
> helt forfra!!!

Prøv at kigge på dette indlæg fra den 7.9.02

<3c417f2c$0$5490$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>

Med venlig hilsen
Elmo Jensen

Fra : Elmo Jensen

Dato : 15-09-02 17:04

I indlæg <92d5202e12b15b0618794d9da7c904ba.6230@mygate.mailgate.org>,
skrev s_bl@hotmail.com .....

> Jeg vil derfor bede dig om at indsætte indlægets ordlyd i et svar eller
[....]
Det kommer fluks her

---===oooOOOooo===--- Kopi af indlæg start ---===oooOOOooo===---

Newsgroups: dk.edb.programpakker.ms-office
From: "iTjds" <iTjds.news@kandu.dk>
Subject: Re: Kan Outlook beskadiges af sikkerhedsopdatering

Hej Kurt,
Af en eller anden grung, er der en fejl ved opdateringen. Problemet
optræder tilsyneladende kun i visse sprogversionerede udgivelser af
Outlook 2000 & Outlook XP (Dansk og Russisk).

Det er dog forholdsvist let at rette fejlen, men kræver lidt arbejde med
Stifinderen og installations-CD'en.
Fejlmeddelelsen der kommer, er meget vildledende (men sådan er det med
mange andre fejlmeddelelser).

Den fil der mangler, er IRT20.DLL (så vidt jeg har konstateret til nu,
findes den IKKE, overhovedet).
Filen der ønsker at få forbindelse med IRT20.DLL er: - (hold godt fast)
OMIT.DLL, der FINDES på din maskine.

Stien hedder:
På Dansk: C:\Programmer\Fælles Filer\System\Mapi\1030\NT\OMIT.DLL
På Engelsk: C:\Program Files\Common Files\System\Mapi\1030\NT\OMIT.DLL

Den skal enten slettes eller omdøbes til f.eks.: OMIT_SYG.DLL
(Størrelsen er sikkert 2.612 KB)

Derefter kopierer du den gamle OMIT.DLL fra installations CD'en, hvor
den er frit tilgængelig og synlig - hverken pakket eller krypteret, men
det er en meget stor fordel, at din Stifinder er indstillet til at kunne
vise alle filer og deres efternavne. På CD'en er alle filer
skrivebeskyttet, men det betyder ikke noget når den er kopieret. Filen
skal alligevel kun læses.

Udskift 'CD' med det drevbogstav, der er gælder for din maskine)
Stien hedder:
På alle sprog: 'CD':\PFILES\COMMON\SYSTEM\MAPI\1030\NT\OMIT.DLL

Den orginale OMIT.DLL har kun en størrelse på: 524 KB (ca. 1/4 af den
syge OMIT.DLL), men det betyder at nogle af de opdateringer, der har med
sikkerhed overfor virusbefængte filer og muligheden for at afvikle
programmer fra Outlook ikke bliver ændret. Det vil derfor stadigvæk være
dig, der er ansvarlig for at der ikke sker noget "farligt".

Håber du kan bruge svaret

http://www.kandu.dk/

---===oooOOOooo===--- Kopi af indlæg slut ---===oooOOOooo===---

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Test

Dato : 15-09-02 21:12

Rigtig mange tak for hjælpen - det virkede. Jeg var ellers kraftigt begyndt
at overveje geninstallation!

Der er tilsyneladende både fejl i Outlook (kan ikek starte) og Express
(delvist)

Lars