¿ Delt email ? (message/partial)
Fra : Frederik Jensen

Dato : 22-02-01 09:11

Hejsa gruppe

er stødt på et problem ved modtagelse af emails under Outlook2000.

En smtp mail er sendt til mig. Den afsendte email havde netop én
vedhæftning, et word2k dokument. Ved modtagelse af deles den afsendte email
i to email -således modtager jeg 2 emails. Hver af disse emails har en
vedhæftning -en dat fil. Dat filen har sammenavn som den oprindeligt
vedhæftede fil men plus extention 1_2.dat. Kigger jeg under message headeren
til filen står

content type: message/partial

Er der nogen der ved hvordan man får samlet de to dat filer igen? Har prøvet
med en binary copy fra dos prompten.

pft
Frederik Jensen

Fra : pre

Dato : 22-02-01 12:30

Der er en kommando til det brug. På Engelsk hedder den Combine &
Decode, men jeg har dog ikke kunnet finde den i Outlook. Men den er der
i din OE, så importer de to mails så de kan blive samlet.
Det er nemt: Fra Fil/Importer følg vejledningen, vælg Inbox (kun) hvis
de to filer ligger der. Det varer kun et øjeblik.

--
Venlig hilsen
pre

Fra : Jesper Harder

Dato : 23-02-01 23:07

"Frederik Jensen" <fj@judex.dk> writes:

> [...]
>
> content type: message/partial
>
> Er der nogen der ved hvordan man får samlet de to dat filer igen?

RFC 2046 afsnit 5.2.2 forklarer, hvordan det skal sættes sammen. Outlook
burde have gjort det automatisk, men når den tilsyneladende ikke gør det
slipper du nok ikke for at klippe-klistre.