Woho! - så er jeg på hjul igen..
Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 15-09-02 11:07

Hejsa

Måske er der nogen der husker at jeg steg af min gpz500'er for et par
måneder siden, men nu har jeg så fået hentet en tysk donor cykel 285 km syd
for århus, og 11.000 kr fattigere, men for fanden hvor var det godt at komme
ud og køre igen. Anyway, den sidder med en dansk prøveplade, indtil mandag,
hvor den skal ud til rydberg og flyttes over på det gamle stel. - Så var det
tanken var, om der var nogne der kendte til flytning af stelniumre, hvilket
selvfølgeligt er ulovligt, meeen... - det er alt andet noget nemmere end at
flytte kåben og forgaflen. over.

Ellers lander den hos rydberg, og så flytter han stumper, så jeg kan komme
ud og lege igen.
En anden ting, selv om der er tale om to cykler af samme årgang og ca. samme
km. antal, så var der altså temmelig stor forskel på styringen, den nye
"falder" lettere ind i svingene, men slå til gengæld en del i styret ved
motorbremsning, kan det være kronrørslejerne der er for slappe?

Nå, men ville bare sige at nu kan jeg snart ses derude igen!

Mvh
Kristoffer

Fra : Morten Juel

Dato : 15-09-02 11:26

jeg foskede på et tidspunkt i at fuske stelnummer over.. men det er svært at
finde et sæt til at slå nummer i med der ligner det originale ;o(

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
GPZ 750 **til salg, kun 20000,- !** http://StarChild.dk
DR350SE - http://StarChild.dk

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-09-02 11:28

"Kristoffer Lippert" <krl@imv.au.dk> skrev i en meddelelse

> nu har jeg så fået hentet en tysk donor cykel 285 km syd
> for århus

....tillykke ...det var da lækkert...

>Så var det tanken var, om der var nogne der kendte til flytning af
stelniumre

Personlig kunne jeg ikke tænke mig at blive stoppet af hirden på en tysk
cykel med en dansk plade...

(...derudover er det vel ikke en gang lovligt at flytte samtlige stumper
over på een gang, hvis det er?...hys hys )
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 15-09-02 12:56

Hej!

> stelniumre
>
> Personlig kunne jeg ikke tænke mig at blive stoppet af hirden på en tysk
> cykel med en dansk plade...

Mnej.. det bliver nok heller ikke løsningen.

> (...derudover er det vel ikke en gang lovligt at flytte samtlige stumper
> over på een gang, hvis det er?...hys hys )

- Øh, nu er det jo ikke alle stumperne, men bare dem der er
stykker.. -altså kåbe og forgaffel og udstødning.
Ellers er det vel lovligt så længe det ikke kan ses. (ei.
motornummer.m.v.)

Mvh
Kristoffer

Fra : Armand

Dato : 15-09-02 13:14

> - Øh, nu er det jo ikke alle stumperne, men bare dem der er
> stykker.. -altså kåbe og forgaffel og udstødning.
> Ellers er det vel lovligt så længe det ikke kan ses. (ei.
> motornummer.m.v.)

Motornummeret står ikke at finde nogetsteds på dine papirer omkring
motorcyklen, så dét vil aldrig kunne ses !

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-02 13:27

"Hans Paulin" <niluap@tiscali.danmark> skrev:
> (...derudover er det vel ikke en gang lovligt at flytte samtlige stumper
> over på een gang, hvis det er?...hys hys )

Det er det vist blevet. Søg evt. i gruppen på groups.google.com, for at
finde mere om emnet.

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Hans Paulin

Dato : 15-09-02 14:16

"Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en meddelelse

> Det er det vist blevet.

....nå, der kan man bare se...det var da godt, hvis det er tilfældet...

....kender en fyr, der lavede stuntet med en Yamaha 900, hvor stumper og
stel passer sammen - i det mindste i en 9-årig periode...

....han fik en ny cykel - i det gamle stel - til 11-12.000 kr. ...
Hans
Kadett GSi 2,0
Suzuki 1100 E(Z)

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 16-09-02 14:50

Jah, noget i den stil, lurede jeg på, men det bliver nok en anden gang..

Mvh
Kristoffer

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-09-02 11:30

> [...]

hvilket
> selvfølgeligt er ulovligt, meeen... - det er alt andet noget nemmere end

Hvis det kun drejer sig om kåbe og forgaffel, så vil jeg mene at det er
ualmindelig dumt at "flytte stelnummer"! Ikke blot er det hamrende ulovligt,
du løber også en voldsomt stor økonomisk risiko ved at køre med en fusket
cykel. Hvis du bliver involveret i et færdselsuheld med personskade, vil
regningen i uheldige tilfælde kunne løbe op i million-klassen, og den løber
lynhurtigt op i de 6-cifrede beløb. Slæbes din cykel ned på bilinspektionen
(fx. hvis du selv er kommet til skade) og fælden klapper, vil du efter
forsikringens regres stå med en kolosal regning, + bøde +
registreringsafgift af motorcyklen.

I mine øjne er besparelsen simpelthen ikke risikoen værd.

Og igen, er det kun forgaffel og kåbe, så er det altså noget du kan skifte
over på din skadede cykel på en dags tid hjemme i garagen. Vælger du at
betale dig fra det, er det ikke vidre dyrt.

>...kan det være kronrørslejerne der er for slappe?

Det er jo lidt ligemeget hvis forgaflen skal flyttes, for så bliver
kronrøret jo justeret igen.

Rittig

PS: God tur derude!

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 15-09-02 13:00

[snip]

> [...]
> (fx. hvis du selv er kommet til skade) og fælden klapper, vil du efter
> forsikringens regres stå med en kolosal regning, + bøde +

Nu var det heller ikke lige det aktuelle tilfælde jeg tænkte på, da omfanget
er ret begrændset, men derimod sådan mere generelt. hvis man nu skulle have
sig en reserve/vinter cykel... - så kunne man jo lave nummeret og købe et
indregistreret dansk stel og en tysk cykel. og så bare flytte stelnummeret,
hvis altså det ikke var umuligt. ?
Hvis man laver det så det ikke kan ses, så kan det vel ikke ses, og så er
der vel ikke så meget at snakke om. Så er det jo bare en cykel ligesom alle
andre, eller er der en hemmelig måde de kan se det på? - røngten eller sådan
noget i den stil? - eller er det ganske simpelt umuligt at lave det så det
ikke kan ses?

> PS: God tur derude!
Takker

/Kristoffer
- Nu på en blå kawa...

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-09-02 17:56

Kristoffer Lippert wrote:

> Hvis man laver det så det ikke kan ses, så kan det vel ikke ses, og så er
> der vel ikke så meget at snakke om.

Er muligt.

> Så er det jo bare en cykel ligesom alle
> andre, eller er der en hemmelig måde de kan se det på? - røngten eller sådan
> noget i den stil?

Det er såmænd nok at blanke området op med smergellærred, og påføre batterisyre.
Der hvor de gamle tal er slebet væk fremtræder i en anden nuance efterhånden som
rusten fremtræder. Og det sker kvivkt.

> - eller er det ganske simpelt umuligt at lave det så det
> ikke kan ses?

Ja, et gammelt trick er ganske enkelt at.............. Nå nej, ikke afsløre
hemmeligheder.

Ib Jakobsen

Fra : Kristoffer Lippert

Dato : 16-09-02 14:51

Det lyder meget interessant, måske skulle man vende tilbage til det ved en
senere lejlighed?

Mvh
Kristoffer

Fra : Claus Rittig

Dato : 15-09-02 14:20

> [...]
alle
> andre, eller er der en hemmelig måde de kan se det på? - røngten eller

Netop, røntgen.
Jeg tror det er meget, meget svært at lave sådan et nummer så det ikke kan
afsløres.
Hvis man bare stripper den danske cykel ned til stellet, sendet det til
sandblæsning og lakering og samler cyklen med alle de tyske stumper, så er
det stort set umuligt at afsløre at man egentlig har brudt en dum lov, og
det kan forsikringen ihvertfald ikke have noget imod.
Skifter man de danske stumper med tyske løbende over nogle år er det jo ikke
ulovligt.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 15-09-02 13:29

> [...]
> "falder" lettere ind i svingene, men slå til gengæld en del i styret ved
> motorbremsning, kan det være kronrørslejerne der er for slappe?

Måske er det bare dækkene er er slidt anderledes.

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506

Fra : Armand

Dato : 15-09-02 13:11

> [...]
hvilket
> selvfølgeligt er ulovligt, meeen... - det er alt andet noget nemmere

DON'T!

Det er T&S man legermed i sådan en situation, og de er "the bad boys of
the neigbourhood" i den forbindelse eftersom at de slet ikke er til at
tale med; og skriver indiskutable regninger ud =

Når så du bringer sagen frem i et forum som dette, hvor alle også
T&S-medarbejdere kan læse med, og tillige nævner digselv med navn og
hjemby end sige hvor du er kunde med motorcyklen vil du med lethed kunne
opspores for en kontrol, så du har faktisk allerede spændt helt ben for
et forsøg !

At det samtidig ikke er så ligetil at slå et nummer over, det gamle
"tyske" sidder jo i vejen hvor det nye skal sidde, er en helt anden sag!

> [...]
ved
> motorbremsning, kan det være kronrørslejerne der er for slappe?

Et andet dækslid, eller måske den originale dækdimension i modsætning
til den på din :-/

--
Armand.