Leadtek Winfast 3D S320V AGP går sort
Fra : Matilda

Dato : 15-09-02 00:31

Hejsa

Når jeg installerer driverne til S320V så er WIn98 skærmen sort og jeg må
afinstallere skidtet igen. Er det et kendt prob at dette grafikkort ikke
funker ?

Jeg har ellers downloadet nyeste driver samt fulgt alle disse råd fra
Leadtek:

----------------------------------
WinFast Series Graphics Cards (Nvidia chipsets)
General Settings

Please use the following recommended settings in your system.

Make sure the motherboard AGP Bus is set to standard 66MHz,
In motherboard BIOS, enable the following items (if applicable):
Assign IRQ for VGA
PCI 2.1 compliant
PCI or dynamic bursting
Bus Mastering for PCI slots
Again, in motherboard BIOS, disable the following items (if applicable):
Video BIOS shadowing
Video BIOS cacheable
VGA Pallet Snooping
System BIOS cacheable
Video RAM BIOS Cacheable
Primary/system frame buffer
VGA frame buffer
Peer concurrency (if your system is full of many peripheral cards, enable
it)
Power management (if this is an important feature for you, after the
problem is fixed, try to enable it back if it does not effect the
graphics performance)
Write Cache pipelining
For "AGP Aperture Size" we recommend setting to the same size as your
system memory; but if you see any problems, set it to 1/2 or 1/4 size of
your system memory.
In Windows, check under device memanger, and make sure there is no device
sharing the same IRQ with the GeForce. You may also want to upgrade
DirectX to the most current version (available at
www.microsoft.com/directx/ )
----------------------------------

Motherboardet er et ASUS P5A-B med ALI chipset. Nyeste BIOS er flashed.
Jeg har også forsøgt med at pille alle andre kort ud af PC-en pånær
netkortet og Soundblaster kortet.
Jeg har endnu ikke opdateret DirectX.

Er der noget at gøre ?

Venligst Mat

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-02 08:38

Hej Matilda,
Jeg bruger stadigvæk samme kort som dig, og har ikke problemer. Brug IKKE
winfast egne driveropdatering til det kort. Der går ged i det med en smule
uheld. Hent detonator fra Nvdia. (find link længere nede). Jeg véd ikke om
det kan løse dit problem, men det løste ihvertfald mine, da jeg prøvede at
opdatere med Winfastdrivere.
Hilsen
Thomas

Fra : Matilda

Dato : 15-09-02 12:14

"Thomas" <ingen> wrote in

> Hej Matilda,
> Jeg bruger stadigvæk samme kort som dig, og har ikke problemer. Brug
> IKKE winfast egne driveropdatering til det kort. Der går ged i det med
> en smule uheld. Hent detonator fra Nvdia.

Hej Thomas

Mener du Detonator 40 ?
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Den er kun til NT/XP ?

Hvad kan mon ellers anvendes ?

På forhånd tak
MVH

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-02 12:51

Der findes tidligere udgaver. Jeg bruger XP og har derfor installeret 40.
Prøv at lede efter en tidligere.

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-02 13:32

http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_30.82

Fra : Frank Andersen

Dato : 15-09-02 18:24

Jeg er ked af det, men jeg tror ikke du får det til at køre med et Ali
chipset som dit bundkort har. De kører ikke med Nvidia kort. Det er noget
med at det chipset ikke leverer strøm nok til AGP.
Prøv med et Voodoo 3 2000 eller 3000 så skal du bare se.

Fra : Matilda

Dato : 16-09-02 01:06

"Frank Andersen" <type411@worldonline.dk> wrote in

> Jeg er ked af det, men jeg tror ikke du får det til at køre med et Ali
> chipset som dit bundkort har. De kører ikke med Nvidia kort.

Ja det anede mig at det var inkompatibilitet mellem AGP og chipset.

Er det nødvendigt med disse utils fra ALI ?
ftp://ftp.aliusa.com/driver/agp_1.90.txt
http://www.ali.com.tw/eng/support/support_driver.htm

Har nogen testet dem ?

Jeg installerede den alidriver jeg fandt hos ASUS og den smadrede systemet,
så en total reformattering og reinstallation måtte iværksættes, og det
gider jeg ikke igen
(Ali AGP kunne IKKE afinstalleres. Install returnerede at driveren ikke var
installeret, selvom den var).