OT: newsgruppeindlæg
Fra : Zorilla

Dato : 14-09-02 23:43

Hej,
Jeg så denne i dk.fritid.motorcykel og ville bare lige dele den med jer. Den
er sgu' meget sjov synes jeg. Ingen lighed med denne gruppe er tiltænkt, jeg
synes bare den var sjov

mvh
Peter

Spørgsmål: Hvor mange newsgruppedeltagere skal der til at skifte en pære?

Svar: 1343

1 som skifter pæren og skriver til listen om at den er blevet udskiftet,
14 som deler lignende erfaringer med at skifte pærer og fortæller på hvilke
andre måder man kunne have skiftet pæren,

7 der advarer imod hvor farligt det er at skifte pærer uden hjælp af en
fagmand,

27 der påpeger stave-og grammatikfejl i tidligere indlæg,

53 der skælder dem ud som har påpeget stave- og grammatikfejlene,

41 som retter stavefej og grammatiske fejl hos dem der har påpeget
stavefejlene,

6 der klager over at nogen har skrevet "pærre" i stedet for "pære",

6 som hævder at det ikke spiller nogen rolle hvordan man skriver, eftersom
man forstår hvad der menes selv om der står "pærre",

156 der skriver til list admin angående pæredebatten og om hvor upassende
den er i denne gruppe,

109 der sender indlæg om at denne gruppe ikke handler om pærer og at
debatten burde flyttes til gruppen "pærer",

203 som kræver at alle indlæg om pærer til grammatiklisten, stavningslisten
og illuminatilisten bør filtreres bort og at de som sender disse indlæg bør
sparkes af listen af list admin.

111 som forsvarer indlæggene med at vi alle bruger pærer og at indlæg om
pærer derfor vist er relevant for denne gruppe,

306 som debatterer om hvilken metode der er den bedste at bruge til at
skifte pærer med, hvor man køber de bedste pærer, hvilke mærker der er bedst
og hvilke mærker der er dårligst,

27 der sender URL ind hvor folk kan se eksempler på de forskellige pærer,

14 som skriver at de forskellige URLs er forkerte og sender de rette i
stedet,

3 som skriver at de igennem pæredebatten har fundet links som er relevante
for gruppen, og at diskussionen derfor vist da hører hjemme her,

33 som citerer samtlige indlæg op til dato, inklusive brevhoveder
og -fødder, og siden tilføjer "- også jeg!",

12 som skriver at de tænker på at holde op med at abonnere eftersom de ikke
gik med i gruppen for at debattere pærer,

19 som citerer alle "- også jeg!"-indlæggene inklusive brevhoveder
og -fødder, og slutter af med "- og mig!",

4 der foreslår at alle som skriver indlæg om pærer først bør læse FAQ'en
igennem,

44 der undrer sig over hvad en FAQ er for noget,

4 som siger "har vi ikke været gennem dette på Usenet for nylig?" og

143 som spørger: "Hvad er Usenet?"
---
Sakset fra Dk.snak.vittigheder og oversat fra svensk

Fra : David Blangstrup

Dato : 14-09-02 23:04

On Sun, 15 Sep 2002 0:42:35 +0200, Zorilla wrote
(in message <cYOg9.74649$ww6.5323293@news010.worldonline.dk>):

> [...]
>
> 143 som spørger: "Hvad er Usenet?"
> ---
> Sakset fra Dk.snak.vittigheder og oversat fra svensk

Alt dette holder sig pænt til pærer. I dk.edb. mac ville vi ende med en abe i
regnvejr i Esbjerg der kører på racercykel (LOL nå ja, jeg mener ikke nogen
bestemt), så svaret er + 1250 indlæg i gruppen dk.edb.mac om alt muligt andet
end pærer.

--
David Blangstrup
Allerød, Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-09-02 22:02

"Zorilla" <ZorillaFJERN@DETTEmac.com> writes:

> Spørgsmål: Hvor mange newsgruppedeltagere skal der til at skifte en pære?

Buh! Her snakker vi kun om æbler. Men så er du off-topic, og så går
det nok.

> 1 som skifter pæren og skriver til listen om at den er blevet
> udskiftet,

Og hvor meget det kostede. Urgh.

> 14 som deler lignende erfaringer med at skifte pærer og fortæller på hvilke
> andre måder man kunne have skiftet pæren,

Især hvis man skifter til en PC. Uha.

> 7 der advarer imod hvor farligt det er at skifte pærer uden hjælp af en
> fagmand,

Pladder. Vi har en læge tilstede. Og sygeplejesker indirekte. Vi
kan klare en del.

> 27 der påpeger stave-og grammatikfejl i tidligere indlæg,

Forkert gruppe. FUT til dk.tortur.sprog.

> 53 der skælder dem ud som har påpeget stave- og grammatikfejlene,

Det tal er dækket af en NDA!

> 41 som retter stavefej og grammatiske fejl hos dem der har påpeget
> stavefejlene,

Stavefejl staves ikke "stavefej".

> 6 der klager over at nogen har skrevet "pærre" i stedet for "pære",

Forkert. Her er det "standart" versus "standard."

> 6 som hævder at det ikke spiller nogen rolle hvordan man skriver, eftersom
> man forstår hvad der menes selv om der står "pærre",

Alternativt kan man indtale indlægget, sende resultatet til dk.binaer
(helst som WAV), og smide et link herind.

> 156 der skriver til list admin angående pæredebatten og om hvor upassende
> den er i denne gruppe,

Og hvor upassende det er at hapse vitser uden at kunne overføre dem
til det nye scenarie. Ovenstående handler vist om malinglister, hva?

> 109 der sender indlæg om at denne gruppe ikke handler om pærer og at
> debatten burde flyttes til gruppen "pærer",

Som ikke findes. At oprette! OTD og alt det der.
"dk.edb.mac.paerer" til folket.

> 203 som kræver at alle indlæg om pærer til grammatiklisten, stavningslisten
> og illuminatilisten bør filtreres bort og at de som sender disse indlæg bør
> sparkes af listen af list admin.

Og igen Hvem skal være den store stygge listadmin? Jeg foreslår
Christian.

> 111 som forsvarer indlæggene med at vi alle bruger pærer og at indlæg om
> pærer derfor vist er relevant for denne gruppe,

Øh. Hvem herinde har sidst brugt pæren? Og ikke lagt den på plads?

> 306 som debatterer om hvilken metode der er den bedste at bruge til at
> skifte pærer med, hvor man køber de bedste pærer, hvilke mærker der er bedst
> og hvilke mærker der er dårligst,

Er det ikke så nemt? OfficeLine eller Fredgård?

> 27 der sender URL ind hvor folk kan se eksempler på de forskellige
> pærer,

Næsten. Vi har Desktops men ingen pærer.

> 14 som skriver at de forskellige URLs er forkerte og sender de rette i
> stedet,

Der var nogen på mac.com - hvor skal de være nu? Martin vil
garanteret ikke betale.

> 3 som skriver at de igennem pæredebatten har fundet links som er relevante
> for gruppen, og at diskussionen derfor vist da hører hjemme her,

Nævn tre links som IKKE hører hjemme her?

> 33 som citerer samtlige indlæg op til dato, inklusive brevhoveder
> og -fødder, og siden tilføjer "- også jeg!",

Med Quoted Printable, og det tilføjes i toppen!

> 12 som skriver at de tænker på at holde op med at abonnere eftersom de ikke
> gik med i gruppen for at debattere pærer,

Ikke mere. De er længe væk.

> 19 som citerer alle "- også jeg!"-indlæggene inklusive brevhoveder
> og -fødder, og slutter af med "- og mig!",

Som Word-filer.

> 4 der foreslår at alle som skriver indlæg om pærer først bør læse FAQ'en
> igennem,

Hvilken FAQ? HVor? URL? Relevant URL??

> 44 der undrer sig over hvad en FAQ er for noget,

Noget lignende en NDA.

> 4 som siger "har vi ikke været gennem dette på Usenet for nylig?" og

Det er vel umuligt at udelukke i en så vidt spændende gruppe som
d.e.m.

> 143 som spørger: "Hvad er Usenet?"

Uha. Den er svær.
--