Win XP - opgradering og multiboot
Fra : Peter Enart

Dato : 14-09-02 19:45

Hej
Jeg skulle hjælpe en med at opgradere Win2000 til XP Pro, men jeg fik ingen
muligheder under installationen for at angive et andet directory end
"Windows" og der blev ikke oprettet en multibootfil - så nu er XP
installeret oven i Win2000 uden at man kan boote på Win2000. Er det fordi
det er en forkert version af XP eller kan man ikke opgradere til XP pro og
beholde alle de installerede programmer og opsætninger, men skal
reinstallere totalt.

Under Win2000 er det ikke noget problem at have dette OS installeret mere
end en gang på sammen partition - men er det en dårlig ide på XP ?

Win2000 have et megaproblem med at man ikke kunne kopiere hele disken til
en anden disk, men kun til den disk hvorpå OS'et havde været installeret
tidligere (også selvom der er repartitioneret og reformatteret).
Er der sammen probs i XP ?

Fra : Elmo Jensen

Dato : 14-09-02 23:53

I indlæg <am003v$ir7$1@sunsite.dk>,
skrev peterenart@hotmail.com .....

> Jeg skulle hjælpe en med at opgradere Win2000 til XP Pro, men jeg fik ingen
[....]
Jeg tror din fejl ligger i at du har brugt en opgradering, for så får du jo
netop opgraderet dit eksisterende OS, og ikke lagt et nyt på ved siden af
det gamle.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen
--
[Problemer med opsætning af Argosoft Mail Server?? Så download dette:]
[ www.ddibbsystem.dk/ams-vejl.doc ][Hjælpefilen er i Word2000 format!]

Fra : Peter Enart

Dato : 15-09-02 12:23

Elmo Jensen <news4@ddibbsystem.dk> wrote in

> Jeg tror din fejl ligger i at du har brugt en opgradering, for så får
> du jo netop opgraderet dit eksisterende OS, og ikke lagt et nyt på ved
> siden af det gamle.

Hej Elmo

Hmm, jeg fik netop IKKE opgraderet, men bare lagt filerne på disken oveni
alt det eksisterende. XP er helt som hvis den var installeret på en ren
disk. En opgradering skal jo netop arve de eksisterende programmer.

Hvad hedder den version af XP Pro som både kan opgradere og indlægge på ren
disk ?

Fra : Elmo Jensen

Dato : 15-09-02 17:08

I indlæg <am1qi7$ef6$3@sunsite.dk>,
skrev peterenart@hotmail.com .....

Nu bliver du sgu da besværlig, hva )

> Hmm, jeg fik netop IKKE opgraderet, men bare lagt filerne på disken oveni
> alt det eksisterende. XP er helt som hvis den var installeret på en ren
> disk. En opgradering skal jo netop arve de eksisterende programmer.

Ja korrekt, men jeg forstod det sådan at du skulle hjælpe med en
opgradering og ikke fik mulighed for placering af win-mappe etc. og det var
jo egentlig meget logisk hvis det skulle være en opgradering Men det er
da 100% korrekt at en opgradering af et eksisterende system arver den
opsætning man har i forvejen.

> Hvad hedder den version af XP Pro som både kan opgradere og indlægge på ren
> disk ?

Jeg ved faktisk ikke om den hedder noget specielt udover at det skal være
den fulde version og ikke en opgradering. Med den fulde version har du jo
netop muligheden for selv at vælge om du vil opgradere eller installere
sideordnet med bootmanager.

Med venlig hilsen
Elmo Jensen