Hvor føler jeg bare go....
Fra : Carsten Riis

Dato : 14-09-02 18:19

..... hver gang jeg går forbi nettos slikafdeling eller den lokale
pølsemand, uden at købe noget.

Kender I fornemmelsen af de lokkende varer, der taler til smags-, lugte-
og synssanserne, samt at de bare "råber": køb noget, køb noget.

Jeg har i over en måned modstået samtlige fristelser i supermarkeder
eller hos københavnske pølsevogne.

Det er altså en lækker fornemmelse at modstå fristelser.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Nette

Dato : 15-09-02 02:15

"Carsten Riis" wrote
> [...]
> Kender I fornemmelsen af de lokkende varer, der taler til smags-, lugte-
> og synssanserne, samt at de bare "råber": køb noget, køb noget.

Ja, den følelse er vidunderlig. Det er det samme som at gå forbi bageren
eller KUN købe ugeblader/smøgerne, når man er i kiosken.
Dejligt....og tillykke med det

Nette

Fra : Coprophagia

Dato : 15-09-02 11:35

"Nette" <nette98get2net@hotmail.com> wrote in message news:<3d83df16$0$11421$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> Ja, den følelse er vidunderlig. Det er det samme som at gå forbi bageren
> eller KUN købe ugeblader/smøgerne, når man er i kiosken.
> Dejligt....og tillykke med det

hahaha du nøjes med smøgerne ? det skal du ikke være så fandens stolt af :)

Fra : Nette

Dato : 16-09-02 01:05

"Coprophagia" wrote

> hahaha du nøjes med smøgerne ? det skal du ikke være så fandens stolt af
:)

Fordi det er sejr for mig, behøver det jo ikke at være for dig vel??

Desuden hverken ryger jeg, drikker jeg eller læser ugeblade.

Nette

Fra : Susanne

Dato : 15-09-02 08:03

Carsten Riis <cr@carben.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D836F72.B9E35A04@carben.dk...
> [...]
> eller hos københavnske pølsevogne.
>
> Det er altså en lækker fornemmelse at modstå fristelser.

Hej

Mine største sejre iår har helt sikkert været, at stå ved siden af en der
lige har bestilt en Soft-Ice og så sige " Nej tak, jeg skal ingen have"
Den sætning kunne jeg ikke fuldføre sidste år, når det kom til Soft-Ice :c)
Men jeg har gjort det 2 gange bare på den sidste uge :c)))
Nøj, hvor er jeg go`
Og det er I også
Forsat go` weekend

Sanne

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-02 01:18

Susanne wrote:

> [...]
> Den sætning kunne jeg ikke fuldføre sidste år, når det kom til Soft-Ice :c)
> Men jeg har gjort det 2 gange bare på den sidste uge :c)))

Nu har is aldrig være den store fristelse for mig, men hvor kan jeg
følge dig i tankegangen i, at andre guffer mens man selv takker nej.

Jeg ved mig selv, at køber/fortærer jeg først en pose slik (gerne
Matador, Bridge eller familieblandings-posen), så er der ikke langt til
den næste.

Fra : Ti-4

Dato : 16-09-02 13:27

lige har bestilt en Soft-Ice og så sige " Nej tak, jeg skal ingen have"<<

Eller hvad med denne her: Køb lige den is, du brænder efter at få, spis
nøjagtigt det, der skal til, for at tilfredsstille lysten, og smid resten
ud!

Hører lige min mor sige: "man smider da ikke mad ud!!!!" Jo man gør, Mor,
min krop er ikke en skraldespand længere!

Kærligst Ninett

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-09-02 13:29

Ti-4 wrote:

> Eller hvad med denne her: Køb lige den is, du brænder efter at få, spis
> nøjagtigt det, der skal til, for at tilfredsstille lysten, og smid resten
> ud!

Jeg har det ligesom Malacos motto: Et stykke er aldrig nok!

Det kan være, at jeg over tid lærer det, men pt. så hellere være helt
afholdende.

For dem der kan, Thumbs up.

Fra : Rollike

Dato : 16-09-02 06:36

> [...]
> eller hos københavnske pølsevogne.
>
> Det er altså en lækker fornemmelse at modstå fristelser.

Hmmm.. jeg sidder her og får helt dårlig samvittighed... for jeg er bare
ikke god til det der. Jeg ved godt at jeg kan, hvis jeg virkelig sætter mig
det for, Men det sidste halve år har motivationen bare ikke været der. og
jeg har ikke spekuleret over om jeg skulle sige ja elle nej... jeg har bare
sagt ja uden at tænke over konsekvenserne.
Heldigvis kan jeg mærke på mig selv at jeg er ved at finde motivationen
igen.. og så skulle der gerne ske noget. *S*

Jeg kan godt forstå at du er stolt.. det ville jeg bestemt også være! *S*
Det er nemlig en dejlig følelse.. en følelse der er langt bedre end den
dårlige samvittighed man kan sidde med efter at have guffet et eller andet
man ikke burde *S*

Mange hilsner
Mette

--
Nyt Slankehold starter i Frederikshavn i oktober
http://www.valo.dk/slankehold.htm