Bærbars Batteri, vedligeholdelse
Fra : Tom Manczak

Dato : 14-09-02 17:36

Hej! Jeg Søger lidt info om hvordan man bedst behandler et Li-ion
batteri, f.x. til min Wallstreet, således at det har en lang levetid? De
koster jo et par bondegårde...

MVH

Tom Manczak

Fra : Jakob Kusk

Dato : 16-09-02 14:14

Tom Manczak wrote:
> Hej! Jeg Søger lidt info om hvordan man bedst behandler et Li-ion
> batteri, f.x. til min Wallstreet, således at det har en lang levetid? De
> [...]

Ja, det har de det med at gøre... :/

Her er et link til en *ahem* underholdende guide til hvordan man kan
vedligeholde sine batterier. Tag ikke titlen ilde op, gutten ved hvad
han taler om...

http://www.dansdata.com/gz011.htm

mvh
Jakob Kusk

Fra : Lars Kristian Sørens~

Dato : 16-09-02 15:26

Jakob Kusk <jk@qpc.dk> wrote:

> Tag ikke titlen ilde op, gutten ved hvad
> han taler om...

Skal denne her heller ikke tages ilde op..?

http://www.dansdata.com/gz004.htm

Lars kr. Sørensen

Fra : Jakob Kusk

Dato : 16-09-02 19:59

Lars Kristian Sørensen wrote:

> Skal denne her heller ikke tages ilde op..?
>
> http://www.dansdata.com/gz004.htm

Well... han skriver jo, at: "But if you want the power on the cheap, you
still want a PC.", og det vil jeg egentlig give ham ret i... uden
iøvrigt at lægge op til den sædvanelige "Min 300MHZ G3 er hurtigere end
en 1,5GHz PentiumIII - Det siger Apple selv!" :)

Når det så er sagt skal jeg også lige påpege, at jeg selv er på udkik
efter en lettere brugt PowerPC, som kan erstatte min 1,5GHz PentiumIII.
Jeg kikker nemlig ikke _kun_ på hastigheden, men også på
brugergrænsefladen, leverandørens poiltiker (DRM osv) m.fl.

I øvrigt vil jeg give Dan ret i, at Apple er ALT for dyre med
ekstraudstyr Kik bare på hvor lidt man får med når man går fra den
næststørste PPC til den største. Man betaler AAAAAALT for meget for den
smule udstyr..

Hm.. Jeg fik vist sagt det jeg mener, og sneget en købsreklame ind ved
samme lejlighed :D

mvh
Jakob Kusk