Finde lov, hvor?
Fra : GniTocs

Dato : 14-09-02 16:08

Hejsa
Hvor kan jeg finde registreringsafgiftloven?
Evt et link?

Mvh. Finn

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-09-02 16:15

Prøv på www.retsinfo.dk

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
http://min.hjemmeside.er.paa.http.kolon.2-x-skraastreg.hs235.dk/

Fra : Jakob Paikin

Dato : 14-09-02 16:15

Alle danske love kan findes på www.retsinfo.dk

--
Jakob Paikin, advokat
Advokatkontoret Fabritius Tengnagel & Heine.

Bemærk at ovenstående ikke er egentlig advokatrådgivning.

Ovenstående indlæg er i øvrigt min personlige opfattelse og ikke nødvendigvis advokatkontorets.

Fra : GniTocs

Dato : 14-09-02 16:32

Jakob Paikin skrev:

> Alle danske love kan findes på www.retsinfo.dk

Tak for tippet, jeg var lige igang med at kigge der for at se om jeg kunne
finde det,
men det site er skisme da helt ekseptionelt bruger-uvenligt :)

Hvis jeg klikker på "Danske Love" 2 gange i træk, kommer der en oversigt
over love, sorteret efter dato (for ikræfttrædelse gætter jeg på), men uden
en søgefunktion på siden er det meget tidskrævende at finde den lov jeg
søger
(registreringsafgiftsloven).

Hvis du eller Henrik S er lidt mere velbefarede på det site end jeg er, har
en af jer måske et tip til hvordan jeg hitter frem til loven på det site?

Mvh. Finn

Fra : GniTocs

Dato : 14-09-02 16:38

GniTocs skrev:

[om hjælp til at finde registreringsafgiftsloven]

Jeg tror skisme det lykkedes trods alt :)
Jeg gætter på at dette er loven:
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20000080729-REGL

Mvh. Finn

Fra : GniTocs

Dato : 14-09-02 16:59

Hej

Ok, der står:

§ 2. Fritaget for afgift er:
15) køretøjer, der efter regler fastsat af skatteministeren udelukkende
anvendes til udlejning til valutaudlændinge.

Hvor kan jeg mon se hvilke regler Skatteministeren har fastsat vedr. dette?

Mvh. Finn

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 14-09-02 17:33

In article <alvmec$1ib1$1@news.cybercity.dk>, GniTocs wrote:
> [...]
> anvendes til udlejning til valutaudlændinge.
>
> Hvor kan jeg mon se hvilke regler Skatteministeren har fastsat vedr. dette?

I en bekendtgørelse ?

JonB

Fra : Hanne Christensen

Dato : 14-09-02 17:37

"GniTocs" <gnitocs@oop.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anvendes til udlejning til valutaudlændinge.
>
> Hvor kan jeg mon se hvilke regler Skatteministeren har fastsat vedr. dette?

Se bekendtgørelse 502 af 21/6 1999
venlig hilsen
Hannne

Fra : GniTocs

Dato : 14-09-02 19:01

Hanne Christensen Skrev:

> Se bekendtgørelse 502 af 21/6 1999

Mange tak for hjælpen.
Jeg kan dog ikke rigtig hitte ud af det søgning på retsinfo.dk,
såvidt jeg kan finde frem til eksisterer denne bekendtgørelse ikke
på det website, kan det mon være rigtigt?
Isåfald, hvor kan jeg så finde den?

Det kan vel ikke passe jeg skal til at bevæge mig, og tage på biblioteket?
:)

Mvh. Finn

Fra : Poul Christensen

Dato : 14-09-02 19:11

> [...]
> såvidt jeg kan finde frem til eksisterer denne bekendtgørelse ikke
> på det website, kan det mon være rigtigt?

Ind i Retsinfo -> Retsinformation (pegasus-hesten)->søgning
Vælg:
bekendtgørelse
gældende
502 osv