oliventræ
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 14-09-02 12:39

Jeg plantede i foråret 2 små (1 m) oliventræer i min lille have. De har
skudt voldsomt meget. Hvad nu? Skal de klippes ned? Skal de ind til vinter?
(altså graves op, da de står direkte i jorden) eller kan man nøjes med at
dække dem til med et eller andet?

Mvh Lars

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 14-09-02 18:57

"Lars Lienhøft Larsen" wrote:

> [...]
> (altså graves op, da de står direkte i jorden) eller kan man nøjes med at

De døer ved temperere under -15'C

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 15-09-02 10:40

"Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> skrev i en meddelelse

> De døer ved temperere under -15'C

ok, dvs. at vi godt kan lade dem stå ude hvis de er tildækkede så de ikke
får direkte frost?

Lars

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 15-09-02 12:38

"Lars Lienhøft Larsen" wrote:

> ok, dvs. at vi godt kan lade dem stå ude hvis de er tildækkede så de ikke
> får direkte frost?

Så længe de verken fryser eller rådner, så går det nok. Et drivhus eller en
udestue var nok sagen

Fra : Knud N. FLENSTED

Dato : 15-09-02 17:13

> [...]

Mig bekendt er der ingen oliventræer. der kan klare en normal dansk vinter -
heller ikke hvis de står lunt og godt. De skal i drivhus eller i vinterstue.

mvh.
Knud Flensted

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 15-09-02 17:55

"Knud N. FLENSTED" <news@flensted.net> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt er der ingen oliventræer. der kan klare en normal dansk
vinter -
> heller ikke hvis de står lunt og godt. De skal i drivhus eller i
vinterstue.

ok, har ingen af delene... Mon jeg bare kan grave dem op, stille dem i en
potte og sætte dem ind i vores lejlighed?

Lars

Fra : solsort_dk

Dato : 15-09-02 22:49

vores lejlighed?

Lars<<

Hej,

Jeg har et oliventræ som 'bor' indendørs hele året, og det trives fint, så
det tror jeg sagtens at du kan gøre.

Mvh.
Hanne

Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 16-09-02 17:45

"solsort_dk" <solsort_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg har et oliventræ som 'bor' indendørs hele året, og det trives fint, så
> det tror jeg sagtens at du kan gøre.

ok!

Tak for hjælpen alle!

Lars

Fra : M@rk

Dato : 17-09-02 08:14

Sat, 14 Sep 2002 19:56:38 +0200, berigede Peter Ole Kvint
<haabet@danbbs.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>De døer ved temperere under -15'C

Har de så ikke store problemer i Grækenland - sidste eller forrige
vinter, havde de sne og kulde som næsten kunne gøre en Viking misundelig

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it