E-Mail
webnoob 5265
Tømning af datafiler i Forte Agent
Fra : CyberGeek

Dato : 14-09-02 12:34

Hejsa...
Jeg har opdaget at min mappe med data i Agent fylder over 1½ gigabyte
og det vil jeg ikke havde.

Hvordan kan jeg tømme alle hentet headers samt de datafiler??

Tak for hjælpen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-09-02 13:09

Således skrev CyberGeek <denmark_cyber@hotmail.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sat, 14 Sep 2002 13:34:06 +0200:

>Hejsa...
>Jeg har opdaget at min mappe med data i Agent fylder over 1½ gigabyte
>og det vil jeg ikke havde.
>
>Hvordan kan jeg tømme alle hentet headers samt de datafiler??

Gå ind under "Group" -> "Default Properties"
Kig på "What to purge", hvor du angiver hvor lang
tid du vil gemme indlæg, det være sig ulæste, læste, uden og med body.

Under "When to purge" sætter du hak i "Purge when closing
Agent", så vil der blive ryddet op hver gang du lukker Agent ned.
Alternativt kan du vælge at gøre det manuelt i ny og næ.

En Purge sletter ikke noget fysisk i dat-filerne, der skal du køre en
"Files"- >"Compact database"

Agent kan også sættes til at compacte automatisk, når du lukker den.

Regne med at det tager lidt tid første gang.

Knud
--
Does the name Pavlov ring a bell?

Fra : CyberGeek

Dato : 14-09-02 13:38

Hvad sker der hvis jeg manuelt sletter datafilerne??

Jeg har ikke nok plads på min HD til at compact`e dem....

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-09-02 15:48

Sat, 14 Sep 2002 14:37:59 +0200, skrev CyberGeek
<denmark_cyber@hotmail.com>:

>Jeg har ikke nok plads på min HD til at compact`e dem....

Øhh - du har plads til din Agent nu og når du kører purge og
compact, så fylder din Agent måske kun 200 MB istedet for de 1½
GB du skrev de fyldte nu.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-09-02 16:41

Således skrev Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sat, 14 Sep 2002 16:47:53 +0200:

>Øhh - du har plads til din Agent nu og når du kører purge og
>compact, så fylder din Agent måske kun 200 MB istedet for de 1½
>GB du skrev de fyldte nu.

Agent kopierer dat-filerne, når den compacter, så der skal være plads
til overs til disse.

Knud
--
Are you still here? The message is over. Shoo! Go away!

Fra : CyberGeek

Dato : 14-09-02 17:27

On Sat, 14 Sep 2002 17:41:11 +0200, Knud Winckelmann <knud@fabel.dk>
wrote:

> [...]
>dk.edb.internet.software.mail+news Sat, 14 Sep 2002 16:47:53 +0200:

>Agent kopierer dat-filerne, når den compacter, så der skal være plads

Nej den begynder at compacte og når den har nået 6 % stopper den og
siger at den behøver min 1,1 gb til at kunne fuldføre compact.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 14-09-02 17:29

Sat, 14 Sep 2002 17:41:11 +0200, skrev Knud Winckelmann
<knud@fabel.dk>:

>Agent kopierer dat-filerne, når den compacter, så der skal være plads
>til overs til disse.

Jeg har Agent liggende på en separat partition og har sommetider
været nede på kun at have 10 - 20 MB fri plads og jeg kan da godt
compacte og får så ofte 200 - 300 MB fri plads.

Fra : CyberGeek

Dato : 14-09-02 18:49

>Jeg har Agent liggende på en separat partition og har sommetider
>været nede på kun at have 10 - 20 MB fri plads og jeg kan da godt
>compacte og får så ofte 200 - 300 MB fri plads.

Skidt pyt....jeg har slettet filerne manuelt og hentet grupperne ind
igen.

Tak for hjælpen.!

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 14-09-02 16:41

Således skrev CyberGeek <denmark_cyber@hotmail.com> i
dk.edb.internet.software.mail+news Sat, 14 Sep 2002 14:37:59 +0200:

>Hvad sker der hvis jeg manuelt sletter datafilerne??
>
>Jeg har ikke nok plads på min HD til at compact`e dem....

Hvis du sletter dem, så mister du alt, hvad du har liggende i
grupperne.

Knud
--
What I need is a two-way pager and a cron
job waiting to send my resignation...