Kabel mellem KAP stik og NT-box
Fra : Rasmus Rohde

Dato : 14-09-02 11:33

Jeg har i øjeblikket ADSL, men vil nedgradere til ISDN.

Da alle telefoner i huset er analoge, vil jeg udnytte KAP-stikket til at
smide signalet fra AB-adapteren rundt.

Derfor skal jeg bruge et split-kabel til mit KAP-stik, som splitter i 2,
hvor den ene ryger i AB-adapteren og det andet i NT-boxen.
Findes sådan et kabel og hvor kan jeg eventuelt få det?

--
mvh Rohde

Fra : Cubus

Dato : 14-09-02 12:17

> [...]
> hvor den ene ryger i AB-adapteren og det andet i NT-boxen.
> Findes sådan et kabel og hvor kan jeg eventuelt få det?

Sådan et split-kabel blev tidligere brugt af teleteknikeren ved installation
af NTab-boks. Man er gået over til et splitter-stik, som sættes i KAP-
stikket og udvider det til 2 RJ11-konnektorer påskrevet "Inst" (husets
installation) og "Line" (indkommende linje).

Du kan evt selv lave kablet (kræver dog en crimp-tang og lidt opfindsomhed
mht at få et enkelt kabel i den ene ende splittet op i to i den anden ende) med
et RJ11-stik i den ene ende (A) og 2 i den anden ende (B) og (C).

To midterste pins i (A) forbindes til to midterste pins i (B). En pin på hver side
af de to midterste pins i (A) forbindes til to midterste pins i (C).

(A) til KAP-stik.
(B) til forsyning af NT-boks (U-snit).
(C) til AB-adabter.

Læs evt. om KAP-stikket her: