Rep. af fugt.
Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 14-09-02 09:21

Jeg vil lige høre om der er nogen der kan hjæpe mig, jeg skal lukke af for
fugten i min CV, men jeg vil gerne lige vide hvad i syntes er nemmest......
1. at tage listerne af udefra i samlingerne og tætne der ELLER 2. at tage
listerne af indefra og tætne. eller måske noget helt tredje.

Mvh
H.Hvidberg

www.toyota-forum.dk

Fra : Jan Pedersen

Dato : 14-09-02 11:21

> [...]
> nemmest...... 1. at tage listerne af udefra i samlingerne og tætne
> der ELLER 2. at tage listerne af indefra og tætne. eller måske noget

Gør det ude fra. husk at lade det tøre helt ud inden du "lukker" igen

Hvilken vogen er der tale om ? og hvor er det hende på den ?

Jan

--
Det nemmere at få tilgivelse end
tilladelse...

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 14-09-02 11:48

> Hvilken vogen er der tale om ? og hvor er det hende på den ?

Det er en sprite musketeer fra '88 og det et baghjørne og lidt i den ene
side af fronten samt i begger hjulkasser.

Hvad er bedst at bruge til at tætne med???

Mvh
H.Hvidberg

www.toyota-forum.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 14-09-02 18:55

Hej

Jeg har selv haft en musketeer fra 1978, og reparerede fugt i bagenden. Det
var så fremskredet, at en del af træværket måtte udskiftes, men der er
faktisk en ret lille opgave at gå til.

Man kan afmontere den hvide inderbeklædning indefra, og derefter fjerne
rockwoll så der er frit udsyn til skaderne.
Jeg startede med at fjerne det rådne træ rundt omkring, og herefter fuge
ALLE alu-samlingerne, inden jeg monterede nye lægter til erstatning for dem
der var fjernet. Og nye solide bagplader til rangerhåndtagene, så de sad
ordentligt fast.
Endelig satte jeg nyt Rockwoll i, og monterede det hvide plade igen.

Ingen kunne se at der var lavet omfattende reparationer, og jeg havde ikke
siden problemer med fugt.

hilsen

Kim Olsen
www.toyota-forum.dk <2yota@e-mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d831402$0$57391$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-09-02 22:46

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Ingen kunne se at der var lavet omfattende
> reparationer, og jeg havde ikke siden
> problemer med fugt.

Du lyder som en dygtig håndværker, - men kunne vi måske også få dig
til at læse lidt, for så har jeg et eminent forslag til dig, og til de
andre, der også glemmer at klippe og som svarer oven over det der
svares på: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-084.htm
"Er du ven med Gud?" - http://www.bibeltro.dk

Fra : villy rap torp

Dato : 11-10-02 12:49

rockvoll kan op tage vand glasuld kan ikke hvis det får vand løber det
stille af

Fra : Jan Pedersen

Dato : 15-09-02 20:55

> Det er en sprite musketeer fra '88 og det et baghjørne og lidt i den
> ene side af fronten samt i begger hjulkasser.
>
> Hvad er bedst at bruge til at tætne med???

Kan ikke lige huske havd det hedder, men kan købes hos den lokale
campingforhandler.
Koster ca. 119,- for en tupe.

Jan

Fra : Jørgen L.

Dato : 15-09-02 22:18

Kan ikke lige huske havd det hedder, men kan købes hos den lokale
campingforhandler.
Koster ca. 119,- for en tupe

Det heddder "Dekkalin" om det er stavet rigtig er et godt spørgsmål.

Hilsen Jørgen

Fra : Erik M. Nielsen

Dato : 16-09-02 05:46

"Jan Pedersen" <cuk@cuk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Du skal bruge Würth glaskit. Det er sort og fåes i forpaknning der passer i
en fugepistol. Det tørrer aldrig helt op, hvilket er meget vigtigt. Det
overskydende er nemt at fjerne, idet man "dupper" det af med en smule af
glaskittet på en pind ell. lign. Samme måde bruges for at få det af
fingrene. Fyns Campingservice i Odense har det.
Erik M. Nielsen - Odense

Fra : www.toyota-forum.dk

Dato : 16-09-02 18:29

Jeg takker for alle de brugbare råd og vejledning men kom lige til at tænke
på om det er en dum årstid at lave det på???

Mvh
H. Hvidberg

www.toyota-forum.dk

Fra : Kim Olsen

Dato : 16-09-02 19:10

> [...]
tænke
> på om det er en dum årstid at lave det på???

Nej ikke nødvendigvis, bare du sørger for at fugten kan tørre HELT så ikke
du risikerer at kapsle fugten ind.
En varmeblæser er ikke lige sagen, hellere masser af gennemtræk og frisk
luft, nå det er tørt vejr.

hilsen

Kim Olsen

Fra : sogs

Dato : 17-09-02 06:17

> [...]
> du risikerer at kapsle fugten ind.
> En varmeblæser er ikke lige sagen, hellere masser af gennemtræk og frisk

Hvis du vil være sikker.....
Man kan få låne en elektronisk fugtighedsmåler med et par spidser til at
prikke i træ eller på andre overflader Ligner vel nærmest en 2 spidset
stegetermometer, og i funktion. som de målere man bruger til at tjekke om
potteplanterne er ved at blive tørre, det er i dag et ganske almindelig
instrument Aflæsningen kommer ud i %. Det er så angivet grænse værdier i
vejledningen for produktet, dels hvor tørre, dels hvor temperaturen på
emnerne skal være for at man kan regne med at arbejdet holder.
Kan måske lånes lejes i byggemarkedet, eller hvis du ringer til en
håndværker - , en tømrer eller f-eks malere bruger det inden de
overfladebehandler for at sikre at der ikke er for meget fugt i det der
skal behandles. Skalaen plejer at angive sikre værdier.
Og ellers kender byggemarkedet de sikre tal for træ.

For at fjerne fugten kan det være nødvendig med både varme og frisk luft og
det er selvfølgelig nødvendigt at luften kommer rundt i alle kroge - en
ventilator kan måske hjælpe med det. Måleren bruges selvfølgelig på
kritiske steder, f.eks i hjørnerne. Tørring kan ta lidt tid, så det er
måske smartest at ha vognen indendørs eller overdækket, så man kan gå i gang
en dag med tør luft og solskin. Vigtigt at huske på kondens der evt. kan
dannes efter man er gået i gang. Er det koldt, så bare ved at man ånder og
sveder.

mvh sten