Køb i US
Fra : Mogens Christensen

Dato : 14-09-02 08:45

Hej NG

Er der nogle som har erfaring med toldregler om import fra USA. 1 juli blev
der fra US afsendt en sigtekikkert plus montage, ca 1 august får jeg en mail
derovrefra at de havde fået den retur med påskriften import inadmissible,
det kunne de ikke forstå, og jeg heller, så de prøvede igen. Pakken er
stadig ikke kommet frem. 12 juli blev der fra et andet firma derovre sendt
et skæfte, da det heller ikke kom rykkede jeg for et stregkode nr.og fik et.
Med dette Nr. kunne pakketrans oplyse at også denne pakke var sendt retur(3
August) af det tyske toldvæsen. I ingen af tilfældene fik jeg nogen besked,
er der nogen som ved om det er normalt?Lige nu ved jeg hverken bu eller bæ,
det drejer sig faktisk om temmelig mange penge for en lavtlønsmodtager som
mig

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 14-09-02 09:33

Hej Mogens
Ring til told og skat, de har svaret
hilsen F.Aagaard

Fra : Mogens Christensen

Dato : 14-09-02 10:12

Hej Flemming.
Det var det første sted jeg prøvede, de kendte ikke noget til sagen og de
returnerer ingenting uden at kontakte modtageren og hvis det drejer sig om
våbendele også politiet. Politiet har ikke noget imod import af våbendele
som enhver kan købe i en dansk forretning og det må man sige gælder for et
skæfte og en kikkert.De vil forøvrigt også ifølge dem selv kontakte
modtageren før de udviser delene.
Pakketrans som står for udbringning af en del af pakkerne fra USA sporede
den ene pakke efter nummeret fra det amerikanske posthus og de påstår at
pakken aldrig har været i Danmark men er blevet returneret fra det tyske
toldvæsen, den må åbenbart være landet dernede før den skulle til Danmark.

MVH
Mogens

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 14-09-02 11:37

Hej Mogens
Det lyder underligt det med tyskland.
Jeg har ingen erfaring med våben køb i u.s.a. men jeg kender flere som har
købt fotoudstyr "i guds eget land" uden problemer.
Kunne det tænkes at Tyskland kommer ind i billedet fordi et søvnigt
posthoved kun har læst D , i Dk og så troet at det skulle dertil. Der er jo
stadig nogen der ikke ved hvor lille Danmark ligger.
hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Frans Jensen

Dato : 14-09-02 10:04

On Sat, 14 Sep 2002 09:45:18 +0200, "Mogens Christensen"
<mogens-c@adslhome.dk> wrote:

>Hej NG
>
>Er der nogle som har erfaring med toldregler om import fra USA.

toldvæsnet er mit bud

<klip>
>Med dette Nr. kunne pakketrans oplyse at også denne pakke var sendt retur(3
>August) af det tyske toldvæsen.

meget mærkeligt, gad vide hvad det tyske toldvæsen har med sagen
at gøre?

de gange jeg har importeret fra et ikke EU land(Sverige, som
dengang ikke var medlem) var det da det danske toldvæsen som stod
for kontrollen, der blev f.eks. lagt en told på ladegrej som var
produceret i USA

hvis det virkelig er dig meget om at gøre, kan du jo prøve at få
en forhandler til at importere for dig

--
Windows 9x/NT - 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally

Fra : Mogens Christensen

Dato : 14-09-02 10:28

"Frans Jensen" <nospam@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> produceret i USA
>

> hvis det virkelig er dig meget om at gøre, kan du jo prøve at få

Selfølgelig er det mig meget om at gøre, delene er jo betalt, så hvis jeg
ikke får mine stumper eller de sætter mine penge retur til mit MC kort står
jeg jo bare der som den dumme, men det er vel også velfortjent. Jeg har
forøvrigt kontaktet en forhandler og må gerne bruge hans adresse og VAT Nr.
Det her indlæg er også mest ment som en advarsel om ikke bare fare på, da
det åbenbart ikke er så let som det først ser ud til

MVH
Mogens

Fra : Claus Espeholt

Dato : 14-09-02 11:31

Hej,
Jeg har flere gange importeret fra USA. Der har ikke været problemer. Hvis
værdien er over en bestemt grænse opkræves told og moms. Det kører nærmest
automatisk. Jeg ved ikke om det kan give problemer med pakketrans. De gange
jeg har importeret har det været med det alm. postvæsens bistand.
MvH
Claus

Fra : J Nielsen

Dato : 15-09-02 17:38

<mogens-c@adslhome.dk> wrote:

> [...]
>det drejer sig faktisk om temmelig mange penge for en lavtlønsmodtager som

Der er kommet nye importregler i flere europæiske lande på grund af 9/11
hysteriet. Se vedhæftede mail fra Brownell's, Inc.

Brownell's, Inc benytter sig af en fordelingscentral i Tyskland som
videresender pakker til de respektive modtagerlande. Selv om Danmark
ikke har strammet restriktionerne omkring import, bliver vi alligevel
indirekte berørt.

***********************************************************************************
Good morning:

Thank you for your interest in Brownell's, Inc.

The postal serve has set forth changes in their regulations of the
transporting of gun parts. Gun parts are now prohibited for postal service
delivery. Due to this change in regulations several European countries have
been affected. Currently we are pursuing different modes of transportation for
these countries. As you can understand this is a priority for us to provide
service to these areas as well as it is important for you to obtain goods from
us.

German Parcel has returned over 140 packages to us within the last two weeks.
Some of the packages only contained books, tools or items considered non-gun
parts. For these orders we have issued credit back to the credit card holder
and absorbed the shipping/handling fees. This is a considerable sum of funds.

As a result of these actions we are not shipping any orders to these European
countries, gun parts or not by the parcel post service.

International UPS cannot, due to regulations, ship gun parts. We can ship
books and tools with their services. However their rates are double the cost
of what you were experiencing with the parcel post service.

We regret this situation has arisen and once we have secured a shipper, with
reasonable fees and will accept gun parts, we will be contacting you.

Thank you,
Sandra Moranville
Brownell's, Inc.
sandym@brownells.com