Opera til Mac.
Fra : Mikkel Gade

Dato : 22-02-01 00:05

Er der nogen der har prøvet Opera browseren til Mac endnu? Den er lige
blevet tilgængelig, jeg har hørt den skulle være kanon på de andre
platforme..

--
Mikkel

Fra : Ronty

Dato : 22-02-01 00:22

Har lige fået den... funker ok... kører godt på en 8600 med os 9.0.4 har
ikke haft tid til at prøve på min cube...

in article B6BA0820.5FA%wiggin@worldonline.dk, Mikkel Gade at

Fra : Ronty

Dato : 22-02-01 00:31

Men i skal ikke forvente meget alt for meget af den.... det er stadig en
beta. Der er en del problemer med nogle ting endnu men den har faktisk en
masse fordele... fx er den hurtigere og kan vise nogle ting som IE eller NS
ikke kan... Glæder mig til den endelige version kommer...

in article B6BA0C1B.15F3%ronty@samfundsnasser.dk, Ronty at

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-02-01 15:22

Ronty <ronty@samfundsnasser.dk> wrote:

> [...]
> masse fordele... fx er den hurtigere og kan vise nogle ting som IE eller NS
> ikke kan... Glæder mig til den endelige version kommer...

ditto, den _er_ faktisk hurtig, og interfacet er elegant og
betjæningsvenligt. når den engang er færdig betaler jeg gladeligt for
den

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Fra : IT-Sektionen

Dato : 22-02-01 16:41

Mikkel Gade skrev i meddelelsen ...
>Er der nogen der har prøvet Opera browseren til Mac endnu? Den er lige
>blevet tilgængelig, jeg har hørt den skulle være kanon på de andre
> [...]

Opera http://www.opera.com/ har iøvrigt sin egen nyheds side på
news.opera.no. her kan så vælges : oprea.mac Da gruppen henvender sig til
et internationalt publikum er indlægene hovedsagelig på engelsk.

Mvh - Jørgen

Fra : Jakob Bock

Dato : 22-02-01 18:14

> ditto, den _er_ faktisk hurtig, og interfacet er elegant og
> betjæningsvenligt.

Tja ... det med det elegante er vel nok lidt af en smagssag.

Indrømmet den virker hurtig, faktisk noget hurtigere end IE som jeg primært
bruger. Det lader også til at den faktisk holder hvad den lover mht at
overholde html og css standarderne -- på nær det at den renderer tekst for
småt, men det får de forhåbenligt ændret inden den endelige udgave
offentliggøres. Desuden laver den også fejl med border-style definitionerne,
hvilket også må betegnes for sjusk.

I det hele taget lader det til at programmet er udviklet af folk, der ikke
har megen æstetisk smag. F.eks. er de kasser programmet tegner så længe den
henter billeder ret dominerende og meget ødelæggende for oplevelsen af et
website -- prøv bare at gå ind på Apple.com.

Jeg har svært ved at se hvorfor jeg skulle vælge dette produkt frem for IE5
der både overholder standarder og virkelig har en elegant brugerflade.

Mvh
Jakob

Fra : Big Green Lizard aka~

Dato : 22-02-01 18:42

Mikkel Gade <wiggin@worldonline.dk> wrote:

> Er der nogen der har prøvet Opera browseren til Mac endnu? Den er lige
> blevet tilgængelig, jeg har hørt den skulle være kanon på de andre
> platforme..

Jeg kender udviklerne, de knokler løs på den. Den nuvræende er dog ikke
engang en beta, men Technology Preview, hvilket svarer til en Alpha.

Læs anmeldelserne af den på versiontracker, den får gode karakterer, men
meldes at være lidt ustabil. tager dog ikke computeremn med ned når den
crasjer. :)

--
Peter

http://www.titancity.com/lib/
- et friere, billigere og BEDRE Danmark!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-02-01 02:04

Hej Peter

Jeg har endnu ikke oplevet, at den er gået ned, men det er måske fordi, det
første, jeg altid gør, er at tildele en hel del ekstra RAM. Jeg gav den
+10mb i både min. og ønsket str., og helt ærlig, - den kører som lyn og
torden!

mvh. Erik Richard

Big Green Lizard aka Peter Perlsø wrote:

> [...]
>
> Læs anmeldelserne af den på versiontracker, den får gode karakterer, men
> meldes at være lidt ustabil. tager dog ikke computeremn med ned når den

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 26-02-01 01:23

> [...]
> første, jeg altid gør, er at tildele en hel del ekstra RAM. Jeg gav den
> +10mb i både min. og ønsket str., og helt ærlig, - den kører som lyn og

Jeg kan kun være enig med Erik. Mit første bekendtskab med Opera var i
WINmiljøet. Det fungerede fint på selv tussegamle 486 maskiner ! Så jeg
har glædet mig meget til at det skulle komme til Mac !

--
venlig hilsen,
Mich. Ottosen